Gå til innhold

Kulturo: Pirater koster Hollywood 37 mrd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er jo hvor reelle disse tallene er, med tanke på at undersøkelsen er bestilt av industrien selv. Slike kalkulerte tapstall forankres ofte i antakelsen at en nedlastet piratkopi tilsvarer et tap på verkes pålydene salgsverdi. Dette er nok neppe tilfellet.

 

Piratkopiering er nok kanskje skadende på industrien (dog viser mange undersøkelser at det tvert i mot kan vikre salgsøkende), men en skal nok være litt mer forsiktig på å sette noen reelle tapstall. Det er mange variable faktorer å ta hensyn til.

Lenke til kommentar

"Undersøkelsen" er jo sponset av MPAA! Da er det ikke rart at tallene blir høye. Jo høyere tall, jo bedre PR for MPAA(og piratene :!: )

 

Dessuten er det noe enda mer absurd med denne "undersøkelsen". Den tar utgangspunkt i at alt som blir piratkopiert hadde blitt kjøpt hvis piratkopiering ikke hadde fantes.

 

Skulle jeg betalt 60 000 for cder og 20 000 for DVDer som 15-åring?(regn ut selv her) NEI, det hadde jeg aldri hatt råd til!

 

Jeg laster ned en god del, for å si det sånn, men det betyr ikke at jeg kjøper mindre ting en folk som ikke nedlaster. Har mange flotte kjøpte DVDer og CDer som jeg bare måtte ha i samlingen min. :w00t:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...