Gå til innhold

TEST: AOpen i945GTm-VHL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En direkte nusselig liten socket på de der Core-kortene ja :).

 

Er nok mange HTPC-byggere som gleder seg nå ja. Men regner med prisen faller nokså snart. 2k+ er veldig dyrt.

6040915[/snapback]

 

Ja, og valget av SO-DIMM er ganske latterlig spør du meg. Så lite er ikke det kortet at man ikke hadde hatt plass til none ordentlige brikker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Intel Core er ikke det samme som Intel Core Solo eller Intel Core Duo, som benytter seg av "yonah" prosessoren, men betegnelsen på "conroe" prosessoren som ikke støttes av noe annet enn noen få revisjoner av i975 chipsettet...

 

Å si "Kompakt løsning for Intel Core" blir dermed feil.

 

Det er ihvertfall det jeg kan huske å ha lest ;)

Lenke til kommentar
Intel Core er ikke det samme som Intel Core Solo eller Intel Core Duo, som benytter seg av "yonah" prosessoren, men betegnelsen på "conroe" prosessoren som ikke støttes av noe annet enn noen få revisjoner av i975 chipsettet...

 

Å si "Kompakt løsning for Intel Core" blir dermed feil.

 

Det er ihvertfall det jeg kan huske å ha lest ;)

6041334[/snapback]

 

Hæ? Tror du bommer litt nå... Intel Core er grunnbetegnelsen. Solo / Duo er om det er en eller to kjerner. Begge variantene funker med samme chipset...

Dette hovedkortet fungerer med både core solo og core duo prosessorer, men ikke tidligere pentium m.

Lenke til kommentar
Finally, the last problem is the platform’s upgrades. Indeed, if the "portable" declination of the Core architecture expected next September (the Merom) is announced as compatible with the Core Duo solution, they will still be restricted to portable lines. The desktop line (Conroe) which will apparently be faster, will be available in the Socket 775 format.

 

Hovedkortet nevnt i artikkelen er et socket 479 hovedkort, så hvordan du har tenkt å få puttet en socket 775 prosessor (som conroe er) på det hovedkortet er for meg ubegripelig ;)

 

I tillegg så fungerer Conroe kun med enkelte revisjoner av hovedkort basert på 975x chipsettet som jeg nevnte tidligere.

 

Grunnen til at jeg kommenterte det her i utgangspunktet er at de sier kun "core" i artikkelen, og med tanke på at logoene ser slik ut:

 

96px-Intel_Core_Duo.png

 

96px-Intel_Core_Solo.png

 

intelcore.png

 

... og den eneste prosessoren av dette ikke er kompatibel med er den siste så skjønner du kanskje hvorfor jeg synes det er teit å nevnte "core" i artikkelen?

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over at yonah er en socket 479 prosessor, men den heter ikke core, den heter "Core Duo". Det er en annen single core versjon av den på socket 479 prosessor , den heter "Core Solo".

 

Det er dog en tredje prosessor, "conroe" som heter "Core"* men den er socket 775 og er ikke kommet på markedet enda. Den skal komme omkring juli hvis man skal tro på intel.

 

Link til hva Intel sier om saken: http://www.intel.com/technology/architecture/coremicro/

About the new architecture back to top  

 

The Intel® Core™ microarchitecture is a new foundation for Intel® architecture-based desktop, mobile and mainstream server multi-core processors. This state-of-the-art, multi-core optimized microarchitecture will deliver a number of new and innovative features that will set new standards for energy-efficient performance.

 

Planned for introduction starting in the third quarter of 2006, the new Intel Core microarchitecture extends the energy-efficient philosophy first delivered in Intel's mobile microarchitecture found in the Intel® Pentium® M processor, and greatly enhances it with many new and leading-edge microarchitectural innovations as well as existing NetBurst® microarchitecture features. We expect processors based on Intel Core microarchitecture to start shipping in the third quarter of 2006. 

 

*Se logoene to poster opp.

 

... Det er ikke min skyld at Intel kaller neste generasjon Core, mens de kaller dagens generasjon for Core Duo og Core Solo. Core Duo og Core Solo er ikke Core prosessorer, de blir ikke lansert får 3. kvartal 2006.. :p

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, og valget av SO-DIMM er ganske latterlig spør du meg. Så lite er ikke det kortet at man ikke hadde hatt plass til none ordentlige brikker.

 

AtW

6040924[/snapback]

 

Hva er latterlig med kompakte SO-DIMM brikker?

Tenker du på at det er dårlig(ere) med utvalg/valgmuligheter av "klokkeRAM" i forhold til f.eks. "vanlig" 240-pins DDR2?

For en som ikke skal klokke/bygge stille HTPC-maskin betyr jo det ingenting.

Lenke til kommentar

Ja, og valget av SO-DIMM er ganske latterlig spør du meg. Så lite er ikke det kortet at man ikke hadde hatt plass til none ordentlige brikker.

 

AtW

6040924[/snapback]

 

Hva er latterlig med kompakte SO-DIMM brikker?

Tenker du på at det er dårlig(ere) med utvalg/valgmuligheter av "klokkeRAM" i forhold til f.eks. "vanlig" 240-pins DDR2?

For en som ikke skal klokke/bygge stille HTPC-maskin betyr jo det ingenting.

6045302[/snapback]

 

Det er dyrere og har lavere kapasitet(?), og fordelene er så og si ikke-eksisterende på et mATX-HK i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...