Gå til innhold

Sony prøver igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At sony har lidd er ikke noe annet enn fortjent, når de absolutt insiterer på å herje med det properitære opplegget sitt, og den uduglige programvaren. Er det slik at mp3 blir "støttet" på samme måte som før, at noen bit endres når man overfører det, så man ikke skal kunne bruke spilleren til å overføre filer?

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes det er synd at sony ikke er i stand til å levere skikkelig programvare til mp3 spillerene sine, for det hadde jo vært kjekt med en reell konkurent til apple sine produkter. Så for meg fremstår disse som fullstendig uinteresante produkter p.g.a den elendige programvaren, kan jo bare håpe at noen kloke hoder kan finne ut en måte å synce sony sine produkter med for eksempel mediamonkey, for sony virker jo fullstendig uinteressert i å få dette selv..

 

så sony kan bare fortsette å "lide" til de lager en brukbar mp3 spiller

Lenke til kommentar

Sony, billig? Jøss, hva skjer i verden. Sony er vel så godt som verdensmestere i overprising. Så ikke så veldig interessant ut av grunner tidligere nevnt. Og innenfor musikk boikotter jeg alt som heter Sony. DRM, pirat hunting, anti mp3 osv osv.

Lenke til kommentar

Hmm... det er synd at de fortsatt holder seg til SonicStage. Hvorfor lærer de aldri :mad: Men de har tross alt bedra seg litt da de begynte med Connect da A3000 og A1000 kom på markedet.

At denne nye serien skal konkurrere med Nano? Haha da burde de få kvitta seg med programvaren først.

Må bare si noe også: A1000 og A3000 kan kalles konkurrenter til Apple, hadde det ikke vært for høy pris og Sonicstage. Designet på de to er jo bare digg synes jeg :thumbup:

post-53511-1146667662_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Faktisk syns jeg disse så bra ut. Men som nevnt tidligere holder ikke  én linjers skjerm, i år 2006 burde man klare bedre enn dette.

 

Og er virkelig sonicstage så dårlig som alle skal ha det til?

6036207[/snapback]

 

Ja, det vil jeg si, creative sin progrmavare er ganske grell, men sony sin er enda verre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Designet på de to er jo bare digg synes jeg :thumbup:

6035095[/snapback]

Jeg synes de blir litt for "plastikk". De kan da umulig tåle noe særlig? :hmm:

6035346[/snapback]

 

Tåler mye mer enn nano mtp. riper, i hvert fall. ;)

 

Men skjønner ikke helt vitsen med denne nye serien. NW-E-serien er da mer enn god nok? 38 gram, 50 timer batterilevetid, trelinjers display, og et design som er vannvittig mye bedre. Skjønner ikke hvorfor de skal fase dem ut, egentlig, da det bare er pris og programvare som er hinderet for at de skal bli en slager.

 

Og nå som NW-E-serien fases ut synker jo prisen drastisk også, jeg kjøpte en NW-E405 hos Coop OBS til 499,- i forgårs. Billigste i prisguiden var 1011,-. 499,- for en 512MB flashspiller av en helt enorm kvalitet kan sies å være et røverkjøp. :)

 

SONY skulle ha skilt ut hardware-avdelingen totalt fra andre avdelinger innad i SONY (software-avdelingen og musikk-avdelingen har ødelagt alt for mye for SONY), slik at fokuset kunne blitt på teknisk gode spillere, fremfor å ødelegge alt med lisensmas og dårlig software. :)

Lenke til kommentar
Hmm... det er synd at de fortsatt holder seg til SonicStage. Hvorfor lærer de aldri :mad:

6035095[/snapback]

Årsaken er enkel: sjefen.

 

Sony var i alle år et teknologisk forankret selskap (det var ved Sony at Esaki gjorde arbeidet som ga han Nobelprisen i fysikk), men da de skulle ha ny toppsjef, hentet de inn Howard Stringer fra mediabransjen. Da kom fallet.

 

Fra Wikipedia:

He is credited with pushing Digital Rights Management (DRM) initiatives onto their computer and electronics products.

En trenger ikke grave mye for å se årsakene til at det går galt og vil fortsette å gå galt en god stund til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...