Gå til innhold

Netcoms tabber får konsekvenser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt overrasket over at ikke flere bedrifter har back-up om mobilen svikter. Jeg har en ekstrajobb i hjemmetjenesten mens jeg studerer og der har vi alltid fast-tlfer vi kan nåes på kontoret med. På kontoret ligger lista med privatnumrene våre og nesten uansett vil det gå an å få tak i folk. Synes eksemplet med at brannvesenet måtte rykke ut pga trygghetsalarmer derfor hørtes merkelig ut. Men helt enig i at dette er for dårlig av netcom!

 

Imidlertid skjønner jeg at mange bedrifter heller velger netcom enn telenor, såvidt jeg ser tilbyr ikke telenor gratis ringing internt i motsetning til netcom. Innsparingspotensialet her er enormt, helt til slike netcomtabber skjer...

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Imidlertid skjønner jeg at mange bedrifter heller velger netcom enn telenor, såvidt jeg ser tilbyr ikke telenor gratis ringing internt i motsetning til netcom. Innsparingspotensialet her er enormt, helt til slike netcomtabber skjer...

6027899[/snapback]

 

Joda, det gjør de.. Proffnett kalles det, betaler 150 kr mnd for det, da ringer man så mye man bare orker. Har det systemet på jobb, og har ikke hatt noen slags nedetid på det til nå.

Lenke til kommentar

Imidlertid skjønner jeg at mange bedrifter heller velger netcom enn telenor, såvidt jeg ser tilbyr ikke telenor gratis ringing internt i motsetning til netcom. Innsparingspotensialet her er enormt, helt til slike netcomtabber skjer...

6027899[/snapback]

 

Joda, det gjør de.. Proffnett kalles det, betaler 150 kr mnd for det, da ringer man så mye man bare orker. Har det systemet på jobb, og har ikke hatt noen slags nedetid på det til nå.

6028301[/snapback]

 

Ok :) Da begynner jeg å lure på hvorfor bedrifter egentlig velger netcom til bedrift i det heletatt. Mulig rabattordningene er bedre? Ikke vet jeg men...

Lenke til kommentar

Herlighet... nettet var nede i 2 timer og dette skal være en katastrofe!? Hva med tsunamier, oversvømmelser, storm, tornado osv? DET er katastrofer. 2 timer uten mobilnett betyr en lang kaffepause for de fleste, eventuelt ENDELIG å ha tid til å gjøre det man skal uten at telefonen ringer hele tiden.

 

Er det krise kan man finne en telefonkiosk.

 

PS: Selv om et mobilnett er nede, kan man "roame" nødsamtaler til 112. Ingen, INGEN led noe nød på grunn av at NetCom-nettet var nede i to timer.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Herlighet... nettet var nede i 2 timer og dette skal være en katastrofe!? Hva med tsunamier, oversvømmelser, storm, tornado osv? DET er katastrofer. 2 timer uten mobilnett betyr en lang kaffepause for de fleste, eventuelt ENDELIG å ha tid til å gjøre det man skal uten at telefonen ringer hele tiden.

 

Er det krise kan man finne en telefonkiosk.

 

PS: Selv om et mobilnett er nede, kan man "roame" nødsamtaler til 112. Ingen, INGEN led noe nød på grunn av at NetCom-nettet var nede i to timer.

 

-snubbel

6031066[/snapback]

 

1. Nettet var nede i mer enn to timer! Minst fire timer ++.

2. Mange bedrifter er avhengig av telefonen, og de har kun mobiltelefon. Da er det "krise" for de. De taper mye i omsetning, og kanskje kunder også! (At du trekker inn tsunamier osv, sier mest om deg! Det er to helt FORSKJELLIGE ting! At du i tillegg har tid til to timer lang kaffepause, betyr at du har en veldig bra arbeidsplass som du bør beholde så lenge som mulig!)

3. Dette er elendig reklame for NetCom, enten du som NetCom-selger liker det, eller ikke!

:D

Lenke til kommentar

Det gleder meg å se at Netcom sliter. Har aldri hatt tillit til dette selskapet.

 

En ting er at Netcom er latterlig når det gjelder teknologi (alltid sist ute med det siste) og oppetid (4 alvorlige kræsj på 2 år), men det beste er den ekstremt latterlige kompensasjonen de gir kundene sine.

 

Halv pris en lørdag og en søndag? Det er et "skambud" uten like!

 

Så mye tull som det er med Netcom for tiden burde de gi alle sine kunder gratis telefoni i 1 måned, eller en tusing eller to i fri ringetid. Minst.

Lenke til kommentar

Jepp, fri roaming slik at teleselskap A må betale til teleselskap B dersom en A-kunde ikke får kontakt og må bruke B-nett... Hadde løst så UTROLIG mye!

 

For ikke å snakke om at det hadde gjort det enklere å dekke resten av kystnorge og fjellheimen, dersom Netcom og Telenor hadde delt utgiftene segimellom...

 

Jeg ønsker rett og slett mer samarbeid mellom de to "gigantene"...

Lenke til kommentar

pologutt: Det er min private mening at om et mobilnett er nede i noen timer (det være seg en, tre eller fem) så er dette aldri en humanitær katastrofe. Om jeg selger NetCom, Telenor, Ford eller overlevelsesdrakter spiller overhodet ingen rolle.

 

Min kommentar var generell, og rettet mot de medier (og enkeltpersoner) som bygger opp denne flausen (ja, for det var en gedigen flause av NetCom) til noen helt enorme proporsjoner.

 

-snubbel

 

Edit: for ordens skyld, pologutt, siden du påpeker at folk tapte potensielle salg og kunder på dette, så hører det med til saken at jeg personlig tapte potensielle kunder på nedetiden. Jeg velger å le av disse kundene (selvsagt ikke foran dem) og takke meg til de som tar livet litt lettere enn å rope dommedag når mobilen ikke fungerer i noen timer.

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Er det krise kan man finne en telefonkiosk.

-snubbel

6031066[/snapback]

 

 

Så om du og jeg jobber i feks Aftenposten begge to. Jeg må ha tak i deg pga en en sak som er i utvikling, men jeg får ikke tak i deg fordi Netcom er nede. Denne saken har veldig mye å si for bedriften, da det er snakk om 5 millioner kroner. Så da går jeg ned i byen på leting etter en telefonkiosk, men hva skjer når jeg finner den. Jo - jeg aner jo ikke hvilket nr jeg kan nå DEG på, for du kan for alt jeg vet stå på en telefonkiosk i Grimstad!

 

Problemet til feks Aftenposten er ikke intern-ekstern kommunikasjon i seg selv, men INTERN-INTERN. Hvis du har en heltidsjobb så vet du at det er MYE kommunikasjon mellom medarbeidere gjennom en arbeidsdag! Særlig en kommunikasjonsbedrift som Aftenposten.

 

Tror du bør bruke litt flere minutter for å se sammenhenger, ikke blande inn verdenskriser osv.

Endret av photoguy
Lenke til kommentar

1. Kan myndighetene godta at NetComs nett er nede nok en gang?

- jeg mener nei

 

 

2. Bør ikke myndighetene, evt. Telenor og NetCom snakke sammen slik at man kan benytte konkurrentens nett når nedetid oppstår?

- jeg mener at dette bør man kunne få til. Det er ikke så lett å oppdrive telefonkiosker overalt

 

3. Skal man som en som kun har mobil ha høyere terskel for hvor ofte nettet er nede, enn en kunde som kun har fasttelefon?

- jeg mener nei

Lenke til kommentar
Dette viser hvor avhengig vi er blitt av mobiltelefon. Og når nettet er nede, da sliter vi. Vi kan takke oss selv.

6032179[/snapback]

 

Ja.. Og vanlig telefoni! Og strøm! For ikke å snakke om innlagt vann!

Hva om du flytter ut i Nordmarka med en hagle og sovepose, så diskuterer vi andre dette?

Lenke til kommentar
Ja.. Og vanlig telefoni! Og strøm! For ikke å snakke om innlagt vann!

Hva om du flytter ut i Nordmarka med en hagle og sovepose, så diskuterer vi andre dette?

6032394[/snapback]

Litt gretten i dag?

 

Jeg mener at det blir litt mye styr ut av det, ja greit at det kan skape mange problemer med nedetiden osv. Folk trenger jo telefon. Men man må nesten regne med hva som kan skje, og kanskje forhindre dette senere.

Lenke til kommentar

Det som er litt synd med mange av innleggene, er at de bærer preg av mangel på helhetlig tenkning. Og det er akkurat sånn måte å tenke på som gjør at Netcom ikke bruker emr ressurser på å bli bedre. Hvorfor skal Netcom bruke masse penger på å sikre systemet sitt om folk gir f..?

 

Greit nok, de færreste av oss mistet hus, hytte, bil og business avtaler pga den 2-5 timer lange nedetiden sist. (Nettet var sånn ca oppe etter to timer, men Netcom ventet til 17.00 med å offentliggjøre friskmelding). Men betyr det at for de fleste så er det da greit at Netcom har nedetid?

 

Poenget her er ikke hva som IKKE skjedde, poenget er hva som KAN skje i fremtiden om de ikke gjør noe med det. Det gjelder oss alle både som privatpersoner og i arbeidslivet. En stor bedrift som ikke har mulighet til å kommunisere seg i mellom får et meget stort problem.

 

Og å si at vi kan takke oss selv som er så innovative at vi har gått fra gammel teknologi til å benytte ny teknologi faller jo bare på sin egen urimelighet. Siden når ble det forbrukerne sin skyld at leverandørene ikke kan levere?? Blir man tilbydt en ny teknologi (som feks mobil bedrift) så må man forvente at overgangen ikke skal medføre en reduksjon i stabilitet og sikkerhet.

 

Roaming mellom Telenor og Netcom er jo en mulighet, men hvorfor skulle den ene leverandøren måtte "steppe inn og ta ansvar" for konkurrenten når denne ikke klarer å levere? Jeg skjønner godt ståstedet til begge to. Dessuten mener jeg at dersom Roaming blir løsningen vil dette kun fungere som en sovepute for leverandørene. Da trenger de ikke bruke 100mill ++ for å utbedre sikkerheten og reserveløsningen, for reserveløsningen er bare å koble over til den andre leverandøren. Ansvarsfraskrivelse blir stikkordet..

 

Det er veldig lett å si at det ikke var så farlig med 2-7 timer nedetid når man ikke ble negativt berørt av saken. Men jeg tviler på at noen som "tilgir" netcom nå vil godta at deres statement her på forumet hadde blitt brukt av Netcom som en unnskyldning til dere privat neste gang de er nede og dere blir berørt.

 

"Nei altså, vi beklager. Men det er vel ikke så farlig. Du har jo sagt tidligere at 2 timer nedetid ikke gjør noe"

 

Hvem med hånden på hjertet ville godtatt dette??

 

Så kan sikkert noen av dere også tenke at "f.. for en idiot photoguy er, kan han ikke bare bytte til et annet nett". Jepp det kan jeg. Men hvorfor skal jeg være skadelidende og måtte betale mer fordi tjenesteleverandøren jeg foretrekker ikke holder samme standard som konkurrenten? Og hva ville skjedd hvis alle "tullinger som photoguy" faktisk byttet fra Chess til Hello eller Tele2 eller Telenor (for bedrift) Hva ville da skje med Netcom? De som har fulgt med på TeliaSonera i det siste vet at Netcom dro ned resultatet i Norge, Chess dro det opp.

Lenke til kommentar
pologutt: Det er min private mening at om et mobilnett er nede i noen timer (det være seg en, tre eller fem) så er dette aldri en humanitær katastrofe. Om jeg selger NetCom, Telenor, Ford eller overlevelsesdrakter spiller overhodet ingen rolle.

 

Min kommentar var generell, og rettet mot de medier (og enkeltpersoner) som bygger opp denne flausen (ja, for det var en gedigen flause av NetCom) til noen helt enorme proporsjoner.

 

-snubbel

 

Edit: for ordens skyld, pologutt, siden du påpeker at folk tapte potensielle salg og kunder på dette, så hører det med til saken at jeg personlig tapte potensielle kunder på nedetiden. Jeg velger å le av disse kundene (selvsagt ikke foran dem) og takke meg til de som tar livet litt lettere enn å rope dommedag når mobilen ikke fungerer i noen timer.

6031753[/snapback]

Begynner å nærme meg metningspunktet i denne diskusjonen, vi blir nok aldri enig likevel!

 

Jeg mener at om du selger NetCom-abonnement, så har det noe å si for holdningen din, denne diskusjonen bekrefter jo nettopp det!

 

At du ler av kundene dine som ikke ville ha produktet du selger, sier mest om deg som selger! Håper jeg aldri kommer til å kjøpe noe hos deg i fremtida, og at du finner deg noe annet å gjøre!

 

Når NetCom selger et produkt de kaller "Trådløs Bedrift", der de reklamerer med at kundene kan kvitte seg med fasttelefonen, tolker jeg det som at nå er det like bra, om ikke bedre og tryggere, å ha en mobiltelefon som fungerer overalt når som helst! Når det da ikke er tilfellet, pga tre nedetider på kort tid som rammer hele landet, så er det en krise både for kundene i første omgang og deretter selskapet, når de innser at kundene forlater selskapet!

 

Saken er jo at NetCom ønsker at folk skal bruke mobiltelefonen mer og mer, og det gjør jo folk også. Dermed blir folk avhengig av telefonen. Det bør du skjønne du også, snubbel viss du tenker deg om litt! Når nettet da faller sammen, slik det gjorde, får alle som er avhengig av en mobiltelefon, store problemer! At du ikke forstår dette, er et mysterium!

 

Dessuten, hva mener du med at mediene og enkeltpersoner "bygger" opp denne flausen? Lyger vi, forteller vi ikke sannheten, eller skal vi skjule de store problemene til NetCom? Skal vi la være å si noe om saken? Dette blir bare dumt og useriøst, snubbel!

 

Glem å sammenligne med humanitære kriser. Det er ikke det vi snakker om, finn på noe bedre, som er mer relevant!

 

Nå har jeg sagt mitt!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...