Gå til innhold

Bilsimulatoren GTR til Xbox 360 (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden jeg ikke har en PC som vil være i stand til å kjøre GTR2 med god nok flyt er dette en bra nyhet. Men hva gjør de mangelen på gode ratt til Xbox360? Lanserer de noen gode ratt eller gjør de spillet litt enklere så det passer bedre å spille det med håndkontroll.

 

Hvis de gjør spillet mer enkelt (Arcade) får vi håpe det ikke går utover PC versjonen. Selv om jeg er glad for at det kommer flere bilspill til Xbox360 liker jeg ikke tanken på at de ødelegger det som trolig blir et godt PC spill.

Lenke til kommentar

Jeg DIGGER det !

Har dessverre gitt opp oppgraderingsjaget på pc for lenge siden.

Har heller aldri funnet meg til rette med bilspil på pc.

Blir for liten skjerm (17") og kronglete med ratt og kontorstol da jeg ruller bakover ved gassing og bremsing.

 

Konsoll derimot digger jeg bilspill på rått.

Har bilsete, ratt og diverse. Liker Gran Turismo og Forza spesielt for realismen i spillene, og nå kommer GTR til Xbox360!!

(Tynt-skrikkende, Iiiiiiiiiik! (Is Bette Midler gonna be in the park?)

 

Nå er det riktig nok et år fram i tid til GTR på konsoll, men hørte rykter om et Forza 2 preview på E3?

Lenke til kommentar
litt offtopic.. så det stemmer at det ikke finnes skikkelig ratt til 360, kunne ha tenkt meg det til pgr3 vist det spillet støtter det da? :hmm:

6030629[/snapback]

 

Det finnes ratt, ja... Slik som dette rattet, men siden det ikke har force feedback så er det ikke et skikkelig ratt nei...

 

Men hvis du har for mye penger og ikke orker å vente på et skikkelig ratt, så kan du bruke det til PGR3 og de andre bilspillene så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
litt offtopic.. så det stemmer at det ikke finnes skikkelig ratt til 360, kunne ha tenkt meg det til pgr3 vist det spillet støtter det da? :hmm:

6030629[/snapback]

 

Det finnes ratt, ja... Slik som dette rattet, men siden det ikke har force feedback så er det ikke et skikkelig ratt nei...

 

Men hvis du har for mye penger og ikke orker å vente på et skikkelig ratt, så kan du bruke det til PGR3 og de andre bilspillene så vidt jeg vet.

6030742[/snapback]

syntes den så grei ut eg.. kansje eg slår til, selv om eg ikke har masse penger :!: hva er forresten force feedback?

Lenke til kommentar
Force feedback er rett og slett "risting" i rattet, som forteller deg (feedback) at du kjører over cerbs, er på vei til å sladde, osv, osv. Et ratt uten force feedback er det samme som gin&tonic uten gin.

6031869[/snapback]

 

 

Det er nå ikke bare risting da. Når du svinger med et FFB ratt vil du kjenne motstand, og i de aller fleste simulatorer vil du kjenne på den motstanden om du mister grep på fremhjula eller om rompa på bilen kommer snikendes forbi deg.

Lenke til kommentar

Ja, bare for å få det klart. Det er STOR forskjell på billigvarianten "Vibration feedback" som bare rister når noe skjer, kontra Force Feedback, som gir direkte tilbakemelding på bilens oppførsel via forhjulene.

 

Vibration Feedback bare rister for å si at noe skjer.

Force Feedback "kaster" rattet etter hvordan forhjulene reagerer. Bruker kraft for å styre i mot, gir tilbakemelding på om veigrepet glipper osv...

 

Å sammenligne Vibration Feedback og Force Feedback blir som å sammenligne Munkholm og skikkelig øl.

Lenke til kommentar
Problemet her er at 360 ikke støtter force feedback, så hvis det ikke kan fikses med en patch ifra Microsoft er det nok ingen som har interesse av å lage ff ratt til den konsollen.

6052333[/snapback]

 

Kødder du? Det gjorde ikkje orginale xbox heller...flott at historien gjentar seg :roll:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...