Gå til innhold

Google tilbyr gratis 3D-program


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genialt program. Google har virkelig skjønt hvordan man driver buisniss.

De lager et program (eller kjøper opp som i dette tilfellet) som alle kan bruke og som er helt gratis og har alle de nødvendige funsjonene. Men vis man er profesjonell og trenger eksporterings muligheter må man betale for seg.

Siden det er gratis begynner mange å ta det i bruk. Når amatørene blir profesjonelle og trenger den betal-pakke vil de velge Google sitt program siden de allerde kan det fra før av og Google får på denne måten større markedsandeler.

Og selv kun et få tall vil kjøpe den kostbare pakken ville ikke Google ha tjent noe serlig mer (kanskje mindre) vis de hadde latt seg ta betalt for gratis-versjonen. Siden de færreste hadde tatt i bruk programmet vis det hadde kostet penger.

Lenke til kommentar
Utrolig at google setter en finger på alt! :blink:

Det er vel ikke lenge før det kommer et eget operativsystem fra google, "GoogleOS / gOS" ellerno  ;)

6005920[/snapback]

Nei, det tror jeg ikke kommer til å skje før om mange, mange år. (Vis det kommer til å skje i det hele tatt)

Men at de kommer til å se Google bevege seg mer på desktop programvare markedet er vel ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Utrolig at google setter en finger på alt! :blink:

Det er vel ikke lenge før det kommer et eget operativsystem fra google, "GoogleOS / gOS" ellerno  ;)

6005920[/snapback]

Nei, det tror jeg ikke kommer til å skje før om mange, mange år. (Vis det kommer til å skje i det hele tatt)

Men at de kommer til å se Google bevege seg mer på desktop programvare markedet er vel ingen tvil om.

6005977[/snapback]

Si ikke det. Google virker å ha planer med å tilby alle mulige tjenester over nett. Snart trenger man ikke mer enn en enkel PC med nettleser for å kunne gjøre alle tenkelige oppgaver. Et enkelt OS med nettleser er ikke vanskelig å lage. Tenk tilbake på trenden med tynne klienter og se for deg google som tjener og folks PCer som klienter.

Lenke til kommentar
Utrolig at google setter en finger på alt! :blink:

Det er vel ikke lenge før det kommer et eget operativsystem fra google, "GoogleOS / gOS" ellerno  ;)

6005920[/snapback]

Nei, det tror jeg ikke kommer til å skje før om mange, mange år. (Vis det kommer til å skje i det hele tatt)

Men at de kommer til å se Google bevege seg mer på desktop programvare markedet er vel ingen tvil om.

6005977[/snapback]

Si ikke det. Google virker å ha planer med å tilby alle mulige tjenester over nett. Snart trenger man ikke mer enn en enkel PC med nettleser for å kunne gjøre alle tenkelige oppgaver. Et enkelt OS med nettleser er ikke vanskelig å lage. Tenk tilbake på trenden med tynne klienter og se for deg google som tjener og folks PCer som klienter.

6006849[/snapback]

Det var en litt skremmende tanke. Men det har vært rykter om et eget operativsystem fra Google.
Lenke til kommentar
Utrolig at google setter en finger på alt! :blink:

Det er vel ikke lenge før det kommer et eget operativsystem fra google, "GoogleOS / gOS" ellerno  ;)

6005920[/snapback]

Nei, det tror jeg ikke kommer til å skje før om mange, mange år. (Vis det kommer til å skje i det hele tatt)

Men at de kommer til å se Google bevege seg mer på desktop programvare markedet er vel ingen tvil om.

6005977[/snapback]

Si ikke det. Google virker å ha planer med å tilby alle mulige tjenester over nett. Snart trenger man ikke mer enn en enkel PC med nettleser for å kunne gjøre alle tenkelige oppgaver. Et enkelt OS med nettleser er ikke vanskelig å lage. Tenk tilbake på trenden med tynne klienter og se for deg google som tjener og folks PCer som klienter.

6006849[/snapback]

Ja, når det gjelder tynne klienter, kan det hende Google prøver seg. Men vis du ser på programmene som Google lager, er det mange små programmer. Ingen av programmene til Google er på over 2 mb vis man ser bort ifra de programmene Google har kjøpt opp. (Google Earth (Keyhole) på 10mb og Google SketchUp 30mb.)

Med tanke på dette tror jeg Google heller satser på små programmer, siden det både er lettere å administrere og risikoen for tap er mindre.

Dessuten har Google hittil satset mest på servertjenester og ikke desktop. Så vis de i det hele tatt satser på å ta markedsdeler fra det gigantisk Microsoft og Windows er det nok mest sansynlig at de kommer til å satse på en tynn klient og ikke et tykt OS.

 

Men på den andre siden tar det lang tid å utvikle et OS og det var jo ikke så lenge siden Google begynte å utvikle tjenester/programmer i en voldsom fart. Hvem vet, kanskje noen av Google-gutta (og kvinnene, vis det er noen) sitter akkurat nå å skriver i hemmelighet en viktig bit i kjernen på det nye OSet.

Men vi skal ikke se bort ifra at Google bruker mest mulig teknologi fra open-source prosjekter som Linux og UNIX (som Apple har gjort) og dermed kan lage et skikkelig kraftig OS uten å bruke så alt for mye ressurser.

Lenke til kommentar
Kjøpte ikke google opp rettighetene til en eller annen linux-distro i høst en gang? Mulig jeg husker galt så ta det med en klype salt. ;)

6007217[/snapback]

Fant denne artikkelen:

http://www.theregister.co.uk/2006/01/31/go..._desktop_linux/

 

Så det er mulig jeg tar feil og at Google virkelig jobber med et tykt OS.

Spørsmålet er om dette er ett prosjekt på bakgrunn av 20% fri-tiden Google utviklerne har, eller om Google virkelig satser hardt på dette.

 

EDIT: Mer info om Goobuntu:

http://www.goobuntu.com/

 

EDIT2: Vis så er tilfellet får i hvert fall Microsoft skikkelig god konkuranse av Google de neste årene fremover. Kanskje Google greier å trekker flere over til Linux?

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Kjøpte ikke google opp rettighetene til en eller annen linux-distro i høst en gang? Mulig jeg husker galt så ta det med en klype salt. ;)

6007217[/snapback]

Jeg leste et sted at de skulle lage Goobuntu. Googles versjon av Ubuntu, som skal brukes internt i Google. Mulig jeg tar helt feil nå, men men...

 

EDIT: Fillern, må begynne å lese gjennom hele tråden :p

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Så det er mulig jeg tar feil og at Google virkelig jobber med et tykt OS. Spørsmålet er om dette er ett prosjekt på bakgrunn av 20% fri-tiden Google utviklerne har, eller om Google virkelig satser hardt på dette.

 

EDIT: Mer info om Goobuntu:

http://www.goobuntu.com/

 

EDIT2: Vis så er tilfellet får i hvert fall Microsoft skikkelig god konkuranse av Google de neste årene fremover. Kanskje Google greier å trekker flere over til Linux?

6007281[/snapback]

Oi! De satser vist større enn jeg hadde forestillt meg:

We hear that Google is testing its Desktop Operanting System Goobuntu on Dell Machines. It looks like Dell could be pre-installing Google’s OS on 100.000.000 (100 Million) machines. Here you can read the two posts about the news.

Jeg tror nok Microsoft har grunn til å svette litt ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...