Gå til innhold

Omtale av 2006 FIFA World Cup (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at følgende sitat er tatt ut av konteksten, men jeg må bare sitere:

 

"Dommeren er fortsatt håpløs, og i enkelte situasjoner forstår jeg bare ikke hans avgjørelser."

 

Vi vil ha et fotballspill der vi alltid forstår dommerens avgjørelse og de alltid dømmer i vår favør! :!:

 

Ut med dommeren!

Lenke til kommentar

Hm...kjøpe, kjøpe ikke...?

 

Fifa 06 er faktisk det spillet jeg har brukt mest tid på, selfølgelig på nett. Grafikk og spillbarhetsmessig er det kanskje ikke no vits i, men hvis alle "andre" går over til det siste, blir det kanskje altfor få som spiller FIfa 06 på nett (Live)?

 

*tenke*

Lenke til kommentar

Helt enig med de som holder på Pro Evolution. Av objektive spill-testere kom det jo ganske klart fram at PES var betydelig bedre enn Fifa mtp bl.annet gameplay. Fifa har en helt klar fordel av å ha enda flere lag og alle navn er 100% korrekte, dette har blitt betydelig bedre i PES de siste årene også. Men det som teller er opplevelsen av å spille fotball i et fotballspill, og der er PES overlegen Fifa etter min mening (og jeg har spilt siste versjoner av både fifa og pes). Hvis så denne world cup utgaven er kun en noe finpusset (les patchet) versjon av siste fifa versjon, ja da ser jeg ingen grunn til å spille noe annet enn PES.

 

PES er og blir det definitivt beste fotballspillet på markedet.

Lenke til kommentar
Helt enig med de som holder på Pro Evolution. Av objektive spill-testere kom det jo ganske klart fram at PES var betydelig bedre enn Fifa mtp bl.annet gameplay. Fifa har en helt klar fordel av å ha enda flere lag og alle navn er 100% korrekte, dette har blitt betydelig bedre i PES de siste årene også. Men det som teller er opplevelsen av å spille fotball i et fotballspill, og der er PES overlegen

(...)

PES er og blir det definitivt beste fotballspillet på markedet.

 

"Objektive spill-testere"?

 

Så det du i praksis sier er at hvis en spillanmelder holder opp PES-serien som guds gave til fotballspillverden, så er han eller hun "objektiv"? Mens den som snakker pent om FIFA-serien er "subjektiv"?

 

Tør jeg påstå at du har en smått forvridd oppfatning av hvordan dette med subjektiv og objektivt faktisk fungerer?

 

Det som teller når en spiller fotballspill er følelsen av å bli underholdt. "Realisme" i spill er overvurdert. Det er ingenting realistisk med volden i GTA fordi du styrer den via en spake, og det er ingenting realistisk ved en finte i PES fordi du initierer en kommando i en kontroller som trigger en animasjonssekvens en gjeng programmerere som kanskje ikke engang har tatt i en fotball har laget for deg.

 

Hvis "realistisk" bare betyr at det er en sammenheng mellom din oppfatning hvordan det og det ville skjedd og hvordan det faktisk skjer i spillet, så greit. Men da du må huske at alt bunner i en subjektiv opplevelse av fotball, som med alt annet her i livet.

 

"Realitets"-begrepet kan være en plage når en snakker om spill, kanskje aldri mer enn når en krangler om FIFA vs. PES.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...