Gå til innhold

300 Mbps trådløst fra Linsys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint med oppdateringer på den trådløse fronten, men jeg skjønte ikke hva som sto her

En av de andre nye egenskapene ved 802.11n-standarden er at kanalbredden er doblet til 40 MHz (lik SuperG), noe som fører til at det kan være maks to samtidige nettverk i ett område i 2,4 GHz-båndet.

betyr dette at (a)det nye nettverket begrenser det gamle, eller at (b)det nye begrenser det nye hvis det gamle eksisterer eller at ©det nye begrenser seg selv(i så fall hvorfor ble den gamle standarden nevnt?)

Lenke til kommentar
Er det meninga det skal stå "Linsys" i overskriftene, eller er det skrive feil?

5989416[/snapback]

 

det skrives "linsys" lengre nede oxo

sikker en knapp som ikke virker/hengt seg litt?

lurer på hvilken ? :hmm:

..

 

men uansett høres dette rått ut!

kunne godt tenke meg å ha en av de i hus :)

Endret av Fleebee
Lenke til kommentar
Fint med oppdateringer på den trådløse fronten, men jeg skjønte ikke hva som sto her
En av de andre nye egenskapene ved 802.11n-standarden er at kanalbredden er doblet til 40 MHz (lik SuperG), noe som fører til at det kan være maks to samtidige nettverk i ett område i 2,4 GHz-båndet.

betyr dette at (a)det nye nettverket begrenser det gamle, eller at (b)det nye begrenser det nye hvis det gamle eksisterer eller at ©det nye begrenser seg selv(i så fall hvorfor ble den gamle standarden nevnt?)

5989431[/snapback]

 

Altså med forbehold om feil, både n og g-standardene jobber på samme frekvensområdet, dette området er relativt tynt, og er delt opp i flere biter, en n-bit tar større plass enn en g-bit, derfor kan man bare ha to n-biter på samme sted, ni-nettverk vil også forstyrre g-nettverk og motsatt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Fint med oppdateringer på den trådløse fronten, men jeg skjønte ikke hva som sto her
En av de andre nye egenskapene ved 802.11n-standarden er at kanalbredden er doblet til 40 MHz (lik SuperG), noe som fører til at det kan være maks to samtidige nettverk i ett område i 2,4 GHz-båndet.

betyr dette at (a)det nye nettverket begrenser det gamle, eller at (b)det nye begrenser det nye hvis det gamle eksisterer eller at ©det nye begrenser seg selv(i så fall hvorfor ble den gamle standarden nevnt?)

5989431[/snapback]

 

Altså med forbehold om feil, både n og g-standardene jobber på samme frekvensområdet, dette området er relativt tynt, og er delt opp i flere biter, en n-bit tar større plass enn en g-bit, derfor kan man bare ha to n-biter på samme sted, ni-nettverk vil også forstyrre g-nettverk og motsatt.

 

AtW

5989522[/snapback]

Ja, dette er en bekymring for meg iallefall. I leiligheten min i Oslo er det så mange trådløse nett rundt at jeg har fått problemer forstyrrelser... De har jo selvsagt klart å legge seg jevnt fordelt mellom kanal 3, 7 og 11 også...

 

Ble så ille at jeg måtte investere i at accesspunkt som støttet 802.11a standarden også... Nå har jeg ingen problemer

Lenke til kommentar
Er det meninga det skal stå "Linsys" i overskriftene, eller er det skrive feil?

5989416[/snapback]

Er det meninga det skal stå "Linsys" i overskriftene, eller er det skrive feil?

5989416[/snapback]

 

det skrives "linsys" lengre nede oxo

sikker en knapp som ikke virker/hengt seg litt?

lurer på hvilken ? :hmm:

5989438[/snapback]

Tror nok det skal stå Linksys, spesielt når man ser på bildet ;)

 

 

Hvorfor opererer de med (urealistiske) teoretiske ytelser, så den faktiske ytelsen er mye lavere? Irriterende.

5989518[/snapback]

Vel, greia er den at det sendes faktisk ut så mye data, det er bare det at en stor andel går til feilkorreksjon slik at du i praksis får overført langt mindre. Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Hvorfor opererer de med (urealistiske) teoretiske ytelser, så den faktiske ytelsen er mye lavere? Irriterende.

5989518[/snapback]

Vel, greia er den at det sendes faktisk ut så mye data, det er bare det at en stor andel går til feilkorreksjon slik at du i praksis får overført langt mindre.

5989622[/snapback]

 

 

syns det stod at hastigheten er oppgitt slik fordi den er halv dupleks? med trafikk begge veier blir det i halvparten, pluss litt forstyrrelser, som reduserer hastigheten ytterligere...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...