Gå til innhold

Stasjonær PC til 150 USD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, men hva slags PC OS ser du for deg på denne? Vi snakker jo ikke om en P-III 550Mhz.

5978434[/snapback]

Disse pcene trenger jo ikke kjøre så veldig avanserte OS, siden de ikke skal brukes til veldig ytelseskrevende operasjoner. Meningen med disse pcene er jo at de skal kunne brukes til enkle kontor og beregningsoppgaver og ikke til spill, video og andre ytelseskrevende bruksområder.

Lenke til kommentar
Kjører windows xp fint på en p3 633(?)mhz, burde vel funke greit her også?

5978542[/snapback]

MHz er ikke mål for ytelse. Jeg tviler på at det vil gå siden dette er en nesten-MIPS-prosessor, ikke en PC(x86)-prosessor.

5978846[/snapback]

Windows XP kjører garantert ikke på MIPS. XP kjører kun på x86 og x86-64-baserte prosessorer.

 

Ja, jeg mener ikke hvilke tunge operativsystemer kan kjøre på denne, men kun hvilke operativsystemer med kontorapplikasjoner?

5979029[/snapback]

Jeg fant litt info om OS for MIPS hos Wikipedia:

Various operating systems have been ported to the architecture, such as SGI's IRIX, Microsoft's Windows NT (although support for MIPS ended with the release of Windows NT 4.0) and Windows CE, Linux, BSD, UNIX System V, SINIX, MIPS Computer Systems' own RISC/os, and others.
Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvis Linux fungere bra på den, samt CE osv. så har den jo stort spekter av bruksområder :)

 

EDIT:

Presentasjonen var veldig informativ og den kjørte linux bra og den hadde et egetutviklet OS i tillegg. Lovende for kontorarbeid, skole osv :)

 

Var itt artig når han rota seg bort på touchscreenen og måtte begynne å bruke musa og ikke fikk til noe. Samme når han fikk masse feilmeldinger i kinesiske opensource RedOffice Word når han forsøkte å finne et dokument.

 

Hehe slik er real life murphys law.

 

Men den så ut som noe dattern min kunne hatt som en datamaskin for å gjøre nyttige ting.

 

Sikkert bra til å bruke som en slags styringsenhet og internet browsing i stua, samt enkel multimedia :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Burde jo ikke være så vanskelig å bruke denne som firewall o.l. da. Samt at enkle tekstbaserte programmer burder også fungere.

Siden den kjører Linux burde det heller ikke være så vanskelig å skrive / kompilere programvare til den. Å kompilere på selve maskinen der vil vel ta en god stund, men det er jo fult mulig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...