Gå til innhold

Vi venter fortsatt på quad-SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell lanserte jo også XPS Renegade 22. mars med Quad SLI og PhysX prosessor, men på de amerikanske sidene annonserer de ikke denne maskinen lengre, ihvertfall ikke åpenlyst, man finner den omtalt i en pressemelding, men det er alt.

Tror nok ikke at disse blir levert på en stund.

 

Blir nok uansett spennende å se ytelsene når Quad SLI endelig kommer som noe annet enn en papirlansering :-)

 

Arcade

Lenke til kommentar

Finnes det spill i dag som i det hele tatt kan dra nytte av f.eks. 4 stk GeForce 7900?? FPS på over ~ 80 er jo totalt meningsløst allikevel, ettersom skjermen tross alt skal henge med.. Virker på meg ganske tåpelig å legge 25000 på bordet for en grafikkløsning som kun vil kunne utnyttes av spill om 2 år, i stedet for å heller oppgradere når den tid kommer til 1/4 av prisen...

 

Men kult er det jo likefullt. ;)

 

Hvordan er det forresten å lage spill for flere GPUer i SLI sammenliknet med å lage spill for multikjerne-prosessorer? Må dette tas hensyn til i koden, eller? Kan "vanlige" spill dra nytte av 4 GPUer i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Greit, det heter Quad-SLi. Men har man egentlig tenkt på hva man sier da?

SLi = 2 skjermkort som sitter sammen. Quad betyr 4 og kommer av latinsk quattuor. Quad SLi skal i teorien bli 2*4 som skal egentlig være 8 skjermkort sammen.

 

Når det er sagt så er det mere relevant å si Dobbel SLi, for meg så er det feil å gi det navnet Quad SLi. I så fall kunne man også kalle det for Quad GPU, hvis man vil ha med Quad.

 

Hva sier dere til det?

 

Edit: Fikset på min matte regning :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Finnes det spill i dag som i det hele tatt kan dra nytte av f.eks. 4 stk GeForce 7900?? FPS på over ~ 80 er jo totalt meningsløst allikevel, ettersom skjermen tross alt skal henge med.. Virker på meg ganske tåpelig å legge 25000 på bordet for en grafikkløsning som kun vil kunne utnyttes av spill om 2 år, i stedet for å heller oppgradere når den tid

 

Vanlig misforståelse, det er helt feil. Dessuten så trenger man nok litt fler hestekrefter om man vil kjøre spill som F.E.A.R i 1600x1200 eller høyere med mye AA/AF.

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Finnes det spill i dag som i det hele tatt kan dra nytte av f.eks. 4 stk GeForce 7900?? FPS på over ~ 80 er jo totalt meningsløst allikevel, ettersom skjermen tross alt skal henge med.. Virker på meg ganske tåpelig å legge 25000 på bordet for en grafikkløsning som kun vil kunne utnyttes av spill om 2 år, i stedet for å heller oppgradere når den tid kommer til 1/4 av prisen...

 

Men kult er det jo likefullt. ;)

 

Hvordan er det forresten å lage spill for flere GPUer i SLI sammenliknet med å lage spill for multikjerne-prosessorer? Må dette tas hensyn til i koden, eller? Kan "vanlige" spill dra nytte av 4 GPUer i det hele tatt?

5977659[/snapback]

 

Jeg foretrekker å ha minimum 85fps slik at jeg kan kjøre 1600x1200x85hz m/vsync, og da er det alltids greit med litt overskuddskraft.

 

Det er jo alltid en vurdering utifra hvor mye penger og hvilke interesser du har. Hvis du er en singel nerd som drar 500.000 og bor i kjelleren hos mamma og pappa, så er ikke 25000 så voldsomt mye penger :ermm:

 

PS! Kjører selv kun 1x 7900GTX på en [email protected]

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar
Greit, det heter Quad-SLi. Men har man egentlig tenkt på hva man sier da?

SLi = 2 skjermkort som sitter sammen. Quad betyr 4 og kommer av latinsk quattuor. Quad SLi skal i teorien bli 2*4 som skal egentlig være 6 skjermkort sammen.

 

Når det er sakt så er det mere relevant å si Dobbel SLi, for meg så er det feil å gi det navnet Quad SLi. I så fall kunne man også kalle det for Quad GPU, hvis man vil ha med Quad.

 

Hva sier dere til det?

5977708[/snapback]

 

Først og fremst at 2*4 = 8 ;)

Lenke til kommentar
Venter vi egentli på quad-SLI? Tror det er noe for de aller færreste og for meg framstår det som et produkt som er alt for dyrt og varmt.

 

AtW

5977555[/snapback]

 

 

 

støtter deg jeg, tulle produkt :thumbup: men klar hadde noen spandert....

 

synest nvidia har vært slapp og levere varene det siste halve året

Lenke til kommentar

Hehe, helt klart en dobbel SLI...

Ikke quad som dem har så klumsete klart å gjøre.

 

I en dataverden som vi lever i pr idag, så har tall og beskrivelser

ALT og si om ett dataprodukt. Blir litt "lekekasse" mentalitet på meg

når jeg leser slike feil.

(Vi leker butikk liksom)

 

edit:

Ush, det ble jo litt feil det også... (som nevnt i post under)

Men men, jeg har en sig som redder meg ut av det meste :tease:

Men jeg tror alikevel noen synes det ble litt rart å si quad... (argh, jeg klarer aldri å gi meg)

Endret av Jon Ivar
Lenke til kommentar
Hehe, helt klart en dobbel SLI...

Ikke quad som dem har så klumsete klart å gjøre.

 

I en dataverden som vi lever i pr idag, så har tall og beskrivelser

ALT og si om ett dataprodukt. Blir litt "lekekasse" mentalitet på meg

når jeg leser slike feil.

(Vi leker butikk liksom)

5977906[/snapback]

 

 

Helt klart en QUAD SLI.

 

SLI betyr ikke "dobbel GPU", det er en forkortelse for Scalable Link Interface og sier ingenting som helst om antall GPU-er.

 

:tease:

Lenke til kommentar
Greit, det heter Quad-SLi. Men har man egentlig tenkt på hva man sier da?

SLi = 2 skjermkort som sitter sammen. Quad betyr 4 og kommer av latinsk quattuor. Quad SLi skal i teorien bli 2*4 som skal egentlig være 8 skjermkort sammen.

 

Når det er sagt så er det mere relevant å si Dobbel SLi, for meg så er det feil å gi det navnet Quad SLi. I så fall kunne man også kalle det for Quad GPU, hvis man vil ha med Quad.

 

Hva sier dere til det?

 

Edit: Fikset på min matte regning :)

5977708[/snapback]

 

SLI er en generell betegnelse på teknologien, og ikke en spesiell betegnelse på to kort som er koblet sammen. Fra Wikipedia:

 

Scalable Link Interface (SLI) is a method for linking two (or more) video cards together to produce a single output.

 

Dermed blir det ikke feil å kalle det "Quad SLI".

 

Jeg er forøvrig en av de som ikke venter på dette :)

 

 

Edith: Litt for sen der :-)

Endret av Flex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...