Gå til innhold

Skjermbilder fra siste Vista-build


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje veldig OT, i så fall beklager jeg, men er det ulovlig å laste ned en betaversjon av Vista? Kunne tenke meg å teste det på maskinen min.

5977365[/snapback]

Hvis du går inn på følgende microsoft-side: www.room4experiments.com så kan du registrere deg og få lovlig tilgang til beta 2 og få en lisenskode. (Lisensen utgår automatisk samme dag som Vista lanseres, antagelig via oppdateringssystemet)

 

5 år er gått, og enda har ikke MS klart å gi meg en eneste god grunn til å oppgradere til Vista. Blir nok linux på meg når XP blir "obsolete"

5977644[/snapback]

XP var en stor skuffelse med få tekniske nyheter og mys plagsomt jåleri som bare er i veien. For meg ser det ut som at Vista blir ennå mer stappet med plagsomt jåleri kombinert med at det er flere fine nyheter under panseret. Spørsmålet blir vel mer om det de tekniske nyhetene er verd pengene og verd slitet som kreves for å slå av jåleriet. Samtidig vet vi at det kommer nye utgaver av KDE, Gnome og OpenOffice rundt lanseringstidspunket til Vista så det er spørs om ikke Vista får hardere konkurranse enn ventet. F.eks at de nye linux-distroene blir så bra at mange velger å skifte fra Windows XP til Linux i stedet for å bruke hauger med penger på Vista. Vista Ultimate kommer sikkert til å koste flere tusenlapper, og når folk ser at de kan velge Linux med omentrent samme funksjonalitet og brukervennlighet gratis eller til noen få hundrelapper så kan det sikkert bli en del migrering til Linux. Samtidig vil nok Mac OS X for x86 dukke opp og stjele markedsandeler.

Lenke til kommentar
Jeg har heller ingen grunn for å velge Vista, men mange grunner for å ikke velge det.

 

Det er på tide at M$ lager et system som er effektivt å bruke, ikke bare mer og mer fancy. Siden jeg vil jobbe effektivt med pcen så blir det nok Linux på meg. Ubuntu er fin den.

5978182[/snapback]

Vista blir jo mye mer effektivt i bruk.

Med søkefunsjon på startmenyen og tabs i IE (selv om alle her bruker vel Firefox eller Opera). Widgets. Forhåndsvisning av vinduer på startlinjen, enklere grafisk grensesnitt i alt+tab og i programmer.

 

Men systemytelsen er vel noe av det jeg er mest kritisk til i hele Vista.

Men de store systemkravene tror jeg det nesten det er bedre å bruke XP eller i hvert fall slå av de verste ytelses-snylterne.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Jeg har heller ingen grunn for å velge Vista, men mange grunner for å ikke velge det.

 

Det er på tide at M$ lager et system som er effektivt å bruke, ikke bare mer og mer fancy. Siden jeg vil jobbe effektivt med pcen så blir det nok Linux på meg. Ubuntu er fin den.

5978182[/snapback]

Vista blir jo mye mer effektivt i bruk.

Med søkefunsjon på startmenyen og tabs i IE (selv om alle her bruker vel Firefox eller Opera). Widgets. Forhåndsvisning av vinduer på startlinjen, enklere grafisk grensesnitt i alt+tab og i programmer.

 

Men systemytelsen er vel noe av det jeg er mest kritisk i i hele Vista.

Men de store systemkravene tror jeg det nesten det er bedre å bruke XP eller i hvert fall slå av de verste ytelses-snylterne.

5978355[/snapback]

Aldri om det blir mer effektivt av alt det fancy grafiske greiene. Skal systemet være effektivt må det være lynraskt og presist. Og hvis jeg skal ha 20 program på skjermen (som jeg gjerne har når jeg programmérer) så kan jeg umulig forstå at det blir effektivt med forhåndsvisning på oppgavelinjen. IE bruker jeg ikke.

 

Den stategien til M$ der de vil at jeg skal putte alle mine filer i ei mappe ("Mine dokumenter") eller søkemapper liker jeg heller ikke. Jeg må ha en god mappestuktur om jeg skal finne ei fil presist og raskt. Det blir ikke raskt om jeg skal søke etter hver fil jeg trenger, og det er mange hundre og kanskje tusen ganger daglig det er snakk om. Tenk deg selv om du trenger et bilde eller et utdrag fra ei eldre kildekode, da vil søkemapper bli heftende.

Lenke til kommentar
Jeg har heller ingen grunn for å velge Vista, men mange grunner for å ikke velge det.

 

Det er på tide at M$ lager et system som er effektivt å bruke, ikke bare mer og mer fancy. Siden jeg vil jobbe effektivt med pcen så blir det nok Linux på meg. Ubuntu er fin den.

5978182[/snapback]

Vista blir jo mye mer effektivt i bruk.

Med søkefunsjon på startmenyen og tabs i IE (selv om alle her bruker vel Firefox eller Opera). Widgets. Forhåndsvisning av vinduer på startlinjen, enklere grafisk grensesnitt i alt+tab og i programmer.

 

Men systemytelsen er vel noe av det jeg er mest kritisk i i hele Vista.

Men de store systemkravene tror jeg det nesten det er bedre å bruke XP eller i hvert fall slå av de verste ytelses-snylterne.

5978355[/snapback]

 

Vista hadde nok blitt mye mer efefktivt om de faktsik hadde innfør det de lovte av winFS og virtual directories (eller hva de kalte det), WinFS kommer ikke med vista og de andre funksjonene er sterkt redusert ser det ut til. Men om ikke annet håper jeg nettsikkerheten øker endel.

 

AtW

Lenke til kommentar
...

Den stategien til M$ der de vil at jeg skal putte alle mine filer i ei mappe ("Mine dokumenter") eller søkemapper liker jeg heller ikke. Jeg må ha en god mappestuktur om jeg skal finne ei fil presist og raskt. Det blir ikke raskt om jeg skal søke etter hver fil jeg trenger, og det er mange hundre og kanskje tusen ganger daglig det er snakk om. Tenk deg selv om du trenger et bilde eller et utdrag fra ei eldre kildekode, da vil søkemapper bli heftende.

5978899[/snapback]

Det er vel ikke snakk om at man skal putte alle filene i en mappe.

(Men vis det hadde vært sånt filsystem som i iTunes/WMP hadde jeg blitt kjempe glad. Det er mye enklere å administrere filene i iTunes/WMP, Picasa ol programmer. Bare husk å skriv inn nok og riktig keywords.)

 

God mappestruktur er greit å ha.

Men vis du skaffer deg Google/Windows/Yahoo Desktop Search tror jeg du vil finne ut av at å søke etterfilene er mye lettere enn å åpne Utforsker å begynne å krave seg fram til filene.

Etter at jeg innstallerte Windows Desktop Search gidder jeg neste aldri å åpne utforsker. Alt jeg gjør er å trykke ctrl+alt+m (har laget hurtigtasten selv), så skriver jeg inn f.eks. "php manualen" og så kan jeg åpne PHP Manualen med et enkelt trykk (eller bla meg ned med pilene).

 

På samme måte gidder jeg aldri å gå inn på nrk.no og så klikke meg fram til fotball. Men skriver kun inn "nrk fotball" i adresselinja til Firefox.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...