Gå til innhold

Test: Vi torturerer minnekort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var uheldig og vasket PDAen min på 30c skånsom vask.... Når jeg tok ut jakka kunne kunne jeg se ipaq skjermen lyse svakt fra innerlomma... Spylte PDAen og Kingston 1GB SD kortet som satt i grundig, og kortet funker helt perfekt uten noe tapt data. ipaqen funker faktisk også, batteriet tok kvelden og skjermen har skjolder, men den funker fremdeles.

Lenke til kommentar
ATP lager minnekort de påstår tåler vann, slag og ekstreme temperaturer. Vi har tatt produsenten på ordet, og utsatt et av selskapets kort for rene torturen.

 

Les mer

5967908[/snapback]

 

Hehe... jeg var tilstedet under en litt mindre formell test av det samme kortet. Da ble det utsatt for alkohol (øl og Smirnof Ice), og jeg regner med at det heller ikke tok skade av det! ;) (hvor er bildene fra den testen? ) ;)

 

Greit å vite at det tåler koking da sikkert mange med meg har glemt minnekortet i buksen og vasket den i vaskemaskinen! Bra test!! :)

Lenke til kommentar
Selv om mobiltelefonen din eller digitalkameraet ditt skulle havne i sjøen

Så saltvann er heller ikke et problem? Om telefonen står på vil ikke dette være et problem eller er det først om du skrur den på etter å ha fisket den opp av vannet skaden oppstår uten nøye tørking? Kan dere si at om jeg mister en E60 med dette kortet i vannet vil kortet fungere når jeg har fisket telefonen opp av vannet?

 

 

Et DV RS-MMC fra ATP på 512 MB koster bare 250 pluss frakt så dette blir vel løp og kjøp om jeg skulle gå for en E60. :)

Lenke til kommentar
Selv om mobiltelefonen din eller digitalkameraet ditt skulle havne i sjøen

Så saltvann er heller ikke et problem? Om telefonen står på vil ikke dette være et problem eller er det først om du skrur den på etter å ha fisket den opp av vannet skaden oppstår uten nøye tørking? Kan dere si at om jeg mister en E60 med dette kortet i vannet vil kortet fungere når jeg har fisket telefonen opp av vannet?

5968708[/snapback]

 

Slik som vi forsto salgsrepresentanten, er kortet rimelig trygt selv om kameraet ditt detter i vannet. Det er imidlertid snakk om elektronikk, og det er ingenting som er 100% sikkert.

Om kameraet ditt sender alt for høy spenning inn på kortet, er det nok en fare for at det kan oppstå skade.

 

ATP påstår selv at kortene skal tåle statisk elektrisitet.

Lenke til kommentar

Dette var en ganske morsom test og utenfor det vanlige, jeg håper vi får se mer av slike tester i fremtiden :) Det jeg tenker på nå er, ville det ikke vært fint om dere også testet andre kort som reklamerer med det samme og sammenlignet kortene slik at dere kunne finne ut hvilket var mest utholdende? Her tenker jeg på kort slik som Sandisk Extreme 3, etc...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...