Gå til innhold

Blu-ray for PC i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forsåvidt greit nok, tror det tar en stund før jeg bruker bluray som lagringsmedia, om noen gang. Men det er jo greit nok med en leser, ihvertfall forutsatt noen klarer å cracke beskyttelsen på filmer.

 

AtW

5960515[/snapback]

 

De sier at det ikke skal være mulig... Men noen klarer det sikkert. Men uansett er det billigere å bruke disker som backup og bærbar disk for å flytte ting med da, tror jeg

Lenke til kommentar
Men uansett er det billigere å bruke disker som backup og bærbar disk for å flytte ting med da, tror jeg

5960599[/snapback]

Jepp, for prisen av den brenneren får man jo over 1,2TB med lagring på eksterne disker. Det er før man begynner å kjøpe tomme BR-plater. Så man skal nok veldig langt opp i lagringskapasitet før det begynner å lønne seg med tanke på GB/krone å kjøpe BR-brenner.

 

For at det skal være interresant til backup bør prisen i hvertfall ned under 1000 kr for brenneren og deretter godt under 1 krone per GB for platene.

Lenke til kommentar
Men uansett er det billigere å bruke disker som backup og bærbar disk for å flytte ting med da, tror jeg

5960599[/snapback]

Jepp, for prisen av den brenneren får man jo over 1,2TB med lagring på eksterne disker. Det er før man begynner å kjøpe tomme BR-plater. Så man skal nok veldig langt opp i lagringskapasitet før det begynner å lønne seg med tanke på GB/krone å kjøpe BR-brenner.

 

For at det skal være interresant til backup bør prisen i hvertfall ned under 1000 kr for brenneren og deretter godt under 1 krone per GB for platene.

5960646[/snapback]

 

For å ikke snakke om arbeidsmengden ved å brenne nesten 50 plater (1,2TB), I tillegg til mer svinn.

 

AtW

Lenke til kommentar
Lenge leve HD-DVD.. hyggeligere priser og ikke så restriktiv  :w00t:

 

Alt Sony har en finger med i spillet på koster som regel mer :hmm:

5960468[/snapback]

 

Jaså. Ikke så restriktiv? Enlighten me.

 

Jeg er fortsatt på Blu-Ray sin side. Bedre teknologi über alles. At det kom til å koste fem tusen for en brenner synes jeg ikke er overraskende overhodet. Dette er de aller første produktene til en helt ny teknologi. Altså, ikke for normal-konsumenten. Det er ikke å vente annet enn en stiv pris til å begynne med.

Lenke til kommentar
Lenge leve HD-DVD.. hyggeligere priser og ikke så restriktiv  :w00t:

 

Alt Sony har en finger med i spillet på koster som regel mer :hmm:

5960468[/snapback]

 

Jaså. Ikke så restriktiv? Enlighten me.

 

Jeg er fortsatt på Blu-Ray sin side. Bedre teknologi über alles. At det kom til å koste fem tusen for en brenner synes jeg ikke er overraskende overhodet. Dette er de aller første produktene til en helt ny teknologi. Altså, ikke for normal-konsumenten. Det er ikke å vente annet enn en stiv pris til å begynne med.

5960795[/snapback]

Jeg tenker ikke på "nå" prisen, men lenge etter formatene har etablert seg godt i markedet vil nok bluray koste vesentlig mer enn HD-DVD. Og så var det DRM-systemet til sony.. :whistle:

 

Enig med at bluray kanskje ligger foran i teknologi, men når det gjelder optiske medier er det kun GB/kr. som intreserer meg personlig.

 

Et annet sonylisensiert produkt som kan beskrive prisforskjeller er memorystick(sony), se hva prisene pr.GB er der i forhold til andre standarder :ermm:

 

Takk Allah for at Microsoft valgte HD-DVD!

Lenke til kommentar
Noe som er veldig uklart i denne artikkelen er om denne kan skrive på dobbeltlags BD plater..  :roll:

5960678[/snapback]

" støtter BD-plater på 25 og 50 GB."

Er ikke 50GB BD plater dobbel-lag? :hmm:

5960876[/snapback]

Det stemmer, men hva menes egentlig med setningen: "Brenneren vil kunne lese BD-, DVD- og CD-plater, og kan skrive BD-R, BD-RE, DVD±R/RW (inkl. dobbeltlagsplater), DVD-RAM og CD-R/RW."

 

Betyr det at den kan skrive enkeltlags BD-R og enkeltlags BD-RE og dobbeltlags DVD±R/RW-plater eller betyr det at den kan skrive til dobbeltlags BD-R og dobbeltlags BD-RE og dobbeltlags DVD±R/RW-plater?

Lenke til kommentar

enkellags BD-R/BD-RE og dobbellags DVD+- R/RW plater... (min egen tolkning)

 

Blueray blir aldri billig. Platene har jo dette spesielle belegget som skal gjøre dem motstandsdyktige mot riper som vistnok sørger for at BD plater aldri blir like billige som f.eks. DVD-R plater...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Den artikkelen er skrevet i Mars.... 2005. Ikke bare er den gammel, men jeg får ikke akkurat det beste inntrykket av fyren når han kommer med ganske merkelige påstander om DVD. Han påstår at DVD ikke er noe særlig til format, og at det ikke er noen entusiasme eller god implementering av DVD i PC-miljøet. Neivel. Jeg hadde en DVD-spiller i PCen min i 99, og jeg var slettes ikke alene. DVD-brennere har vært standard i de fleste PCer ganske lenge nå, og DVD-plater er og har vært billige en god stund.

 

Les litt nyere artikler om emnet, så skal du se at det har forandret seg en del når det gjelder DRM.

Lenke til kommentar
Takk Allah for at Microsoft valgte HD-DVD!

5960915[/snapback]

Takk for at jeg kan velge vekk både HD-DVD og BlueRay-DVD. Det er som å velge mellom pest og kolera. Jeg gidder ikke sponse utrulling av platespillere som åpner for svært restriktive DRM-systemer og hjelpe disse griske selskapene til å oppnå fri bane ut i markedet så de kan melke både lommeboka mi og frarøve meg mine forbrukerrettigheter i etterkant som takk for hjelpen.

 

Selv om det er nytt, trenger det ikke være noe å hige etter. Som Simen1 påpekte er eksterne harddisker mye billigere og bedre så lenge. Jeg boikotter i hvert fall HD-DVD og BlueRay av prinsipp. Dere andre får hygge dere.

Lenke til kommentar

Alle formater er dyre i starten, bare se hva en CD brenner kostet i starten. De som sier at "BD kommer aldri til å bli billig" bør tenke seg om.

 

Og når det kommer til griske selskaper... Tja vi mennesker er jo griske av natur. Først meg selv og så meg selv. Mange går langt bare for penger.. Uansett alternativet til at selskapene tjener gode penger er at det ikke blir film/musikk ut til folket. Alle storfilmene uteblir.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...