Gå til innhold

Test: Nokia 3250


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker Amonil slaktet en annen mobil, med så og si identisk størrelse, pga av at de mente den var alt for stor. Rart at når Nokia kommer med samme størrelsen på om trent samme funksjoner, året etter riktignok, da hopper Amobil av glede, og har ingenting å utsette på størrelsen. Skjerp dere. Dette blir for useriøst!!

Lenke til kommentar
Husker Amonil slaktet en annen mobil, med så og si identisk størrelse, pga av at de mente den var alt for stor. Rart at når Nokia kommer med samme størrelsen på om trent samme funksjoner, året etter riktignok, da hopper Amobil av glede, og har ingenting å utsette på størrelsen. Skjerp dere. Dette blir for useriøst!!

5952436[/snapback]

Hvilken telefon var det?

Lenke til kommentar

Hvorfor foreslår dere ikke heller SE w810i som alternativ? w800i har ikke EDGE, men det har w810i.

 

Selv synes jeg telefonen virker for stor og kan se for meg at den vrimekanismen ikke kan være så veldig holdbar i lengden og tåler sikkert lite.

 

Som Bamsemoms var inne på må Nokia snart skjønne at skal de henge med på alle områder så må de få til skikkelig kamera på sine telefoner.

 

Det at skjermen er så uskarp trekker også mye ned. Dere sa den hadde blåtann, men hvilken versjon? Blåtann 2.0 støtter stereo hodetelefoner så jeg går ut i fra at det er det den har.

 

Jeg er, etter å ha lest testen, glad for at jeg nettopp har bestilt SE w810i og ikke noe Nokia wannabe mp3telefon.

Lenke til kommentar

Jeg har lekt litt med denne og skjermen i seg selv gjorde at jeg falt av lasset. Ellers virket det som en grei sak. Tror det er det faktum at denne mobilen har det seneste series 60 amobil.no henger seg opp. Dette gjør mobilen til en smartmobil noe om er uvanlig for en mp3-telefon. Om det er et klokt valg vet jeg ikke siden 3250 skal konkurrere om fjortisser og W800 - W810.

Lenke til kommentar
. Dere sa den hadde blåtann, men hvilken versjon? Blåtann 2.0 støtter stereo hodetelefoner så jeg går ut i fra at det er det den har.

5953206[/snapback]

 

Bluetooth 2.0 betyr ikke at telefonen støtter stereohodesett. Kriteriet er at telefonen har A2DP-profil, noe 3250 ikke har.

Lenke til kommentar
Foreløpig kan det virke som om Nokia har sittet og sett på at markedet for musikkmobiler har smuldret foran øynene sine.

Markedet for musikkmobiler har vel ikke smuldret? Det har vel bare vokst? Er vel Nokia sin satsing på musikkmobiler som smuldret, om man kan si det sånn.

 

I motsetning til 3G kan du bruke EDGE overalt hvor du har mobildekning.

Overalt i Norge kanskje, men er vel ikke overalt av steder med GSM-dekning?

 

Det var det lille plukket fra meg. Fin test :)

 

tidenes fanboy anmeldelse, makan

I motsetning til deg argumenterer amobil for sine synspunkter i testen. Det er vel heller de som kritiserer uten argumenter som kanskje er fanboys? :)

 

Som dere nevner er det mye som trekker ned. Dårlig skjerm og dårlig kamera. Likevel er dette en musikkmobil, og så vidt jeg forstår ut ifra testen er dette det beste de har opplevd når de kommer til musikk. Når den attpåtil har en del positive ting som god ytelse, godt batteri, symbian så er det for meg forståelig med en 5'er.

Lenke til kommentar
I motsetning til 3G kan du bruke EDGE overalt hvor du har mobildekning.

 

Overalt i Norge kanskje, men er vel ikke overalt av steder med GSM-dekning?

 

 

Når har vel stort sett hele norge gsm-dekning. Mener du de skulle skrevet: Alle steder med gsm-dekning, dog ikke nmt-dekning?

Det er tross alt en veldig liten del av norges befolkning som bruker nmt og disse vil jeg tro er klar over at edge er utelukket.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
3250 er ingen småkar.
Den er faktisk bare 4 mm høyere og 4 mm bredere enn SE W810i, og sistnevnte er ikke utstyrt med Symbian. Dog, 3250 virker massiv pga en litt rar konstruksjon.

 

Når det kommer til den lavoppløste skjermen tror jeg den er et resultat av Nokias dårlig batteritider. Denne telefonen markerer Nokias fremstøtt mot hittil SE-terreng, og man velger dermed en lavere oppløsning enn på andre Nokia-telefoner (nesten samme som på konkurrenten W810i) siden en høyere oppløsning ville begrense batteritiden. Man må jo spare på det lille man har. ;)

 

 

Forresten, hvilket headsett er 3250 avbildet med nederst i underholdningsdelen? :)

Lenke til kommentar
Når har vel stort sett hele norge gsm-dekning. Mener du de skulle skrevet: Alle steder med gsm-dekning, dog ikke nmt-dekning?

Det er tross alt en veldig liten del av norges befolkning som bruker nmt og disse vil jeg tro er klar over at edge er utelukket.

5953667[/snapback]

Neinei, tenkte ikke på nmt. Jeg mente bare at det er vel ikke alle land eller alle steder som har EDGE i GSM-nettet. Tok jo lang tid før vi fikk det her. Altså at man er på gsm-nett betyr vel ikke 100% sikkert at man har EDGE-mulighet.

Lenke til kommentar

Alle steder i Norge med et fungerende gsm-nett har også edge. Dette er selvfølgelig ikke tilfelle i alle verdens land, men hvor mye hensyn skal man ta til det faktum, at f.eks et område sør på Honduras ikke har edge-dekning. Nå vet ikke jeg om dette området faktisk er uten edge-dekning, men jeg antar det.

Lenke til kommentar
Alle steder i Norge med et fungerende gsm-nett har også edge. Dette er selvfølgelig ikke tilfelle i alle verdens land, men hvor mye hensyn skal man ta til det faktum, at f.eks et område sør på Honduras ikke har edge-dekning. Nå vet ikke jeg om dette området faktisk er uten edge-dekning, men jeg antar det.

5954799[/snapback]

Ja. Jeg aner ikke hvor stor del av verden som har EDGE, derfor jeg skriver det. Men om jeg var en som ikke ante hva EDGE er hadde jeg nå trodd at 100% av stedene med mobildekning i verden har EDGE, det er jo ikke riktig. Må vel bare noen måneder tilbake før det var sannhet i Norge og.

 

Men som sagt, aner ikke hvor stor del av verden som har EDGE. Er helt enig i at om det bare er ytterst få steder som ikke støtter EDGE er dette selvfølgelig ikke verdt å nevne.

 

Var ikke meningen å gjøre så stor sak ut av ca. ingenting :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...