Gå til innhold

TIPA Awards 2006


Gjest medlem-96909

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-96909

Technical Image Press Association har i år også tildelt årets pris til forskjellige fotoprodukter. I fjor merket vi oss at Nikon var fraværende på klassen digitale speilrefleks, men i år slår de sterkt tilbake. Her finner du vinnerene.

Les mer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min første reaksjon: Jeg er ingen ekspert på noe måte, likevel synes jeg det er rart, samt at det får meg til å spørre hva denne kåringen legger vekt på, når ixus 65 vinner prisen for "årets" kompakt modell. Dette kameraet har knapt vært i solgt i noen få uker, det finnes nesten ingen tester av det på nettet enda, i det hele så har det generelt veldig liten "fartstid" hos brukere og testere.

 

Kameraet er nok bra det, håper i alle fall det når jeg selv vurderer å kjøpe det. Men hvordan vet man at det er årets kamera etter bare noen få uker på markedet? Det får en til å lure på hva de legger til grunn for vurderinger i denne kåringen.

 

Frode.

Endret av fro3fro3
Lenke til kommentar
Technical Image Press Association har i år også tildelt årets pris til forskjellige fotoprodukter.

 

Priser og utmerkelser er uttrykk for vurderinger som ikke nødvendigvis er relevante for de krav og behov du har i forhold til fotoprodukter. Så godt som alltid er det markedsmessige avveininger, og ikke teknisk kvalitet, som er avgjørende. En slik pris forteller altså ingenting om det er et godt produkt eller ei.

 

Du må selv vite hva du vil ha, og hvis du vet det er det helt og holdent uinteressant hvilket produkt som ble tildelt den seneste prisen.

Lenke til kommentar

Bare så synd at markedsførere bruker dette for alt det er verdt, og at mange handler utfra slike kåringer, når egentlig en f.eks. "highly recommended" fra dpreview er mye mer verdt og sier mer om et kamera. Det er i alle fall slike kilder jeg støtter meg til når jeg tar avgjørelser, litt forums, samt at jeg tester kameraet i butikk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...