Gå til innhold

Samsung-Origami i mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja dette er nok muligens en verdig konkurrent til Epson P-2000/4000/etc som fotografer bruker som backup tool. Kjekt at det er en general purpose pc siden sannsynligheten for at fotoformatet støttes for viewing er større i en vanlig pc enn at f.eks. Epson kommer med noe firmware oppdatering.

 

Ellers lurer jeg jo på om denne prosessoren vil være kraftig nok til å spille av men mpg2 DVD stream, men det antar jeg nå at den vil være. I så fall har man jo en ypperlig portabel mediaavspiller til barna i baksetet også, samt en grei liten spillemaskin, musikk, etc. Har troen på disse burkene her. Men prisen er jo alt for høy enda - hadde det vært halve prisen så hadde jeg sterkt vurdert en slik en. I dag får man en bra speccet bærbar til samme prisen.

Endret av johncl
Lenke til kommentar
Ojoj, noe sånt har jeg klødd etter lenge. Har lenge vurdert å kjøpe pc i bilen og nå kan jeg faktisk gjøre det ... billigere enn først antatt. Genialt!

5941184[/snapback]

 

aiai, det tenkte jeg ikke på. er jo faktisk rimelig genial løsning til og ha i bilen ja. :) synd prisen er såpass høy. halvparten hadde vært rimelig i mine øyne.

Lenke til kommentar

Endelig ser det ut til at det faktisk kommer en mellomting mellom 20 000 kroners tablet PC'er, og PDA'er med noen hakk for liten skjerm. :w00t:

 

Men til hvilken pris... Om prisen synker til 5000-6000 er nok det en sikker vinner her i gården i alle fall.

 

Synes de kunne kuttet disken - 40GB er egentlig ganske kraftig overdrevet... Hadde holdt med 10GB. RAM også var overaskende mye - tror egetlig 256MB hadde holdt med tanke på oppløsning og hvilke programmer som kommer til å kjøres.

 

Ellers er det jo fantastisk at de faktisk satser på gode, gamle og desidert-mest-for-pengene formatet Compact flash, i stedet for å finne opp enda et nytt ultra-mini mikro format med liten lagringsplass, slik trenden er i dag.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Disk på 40 GB er absolutt nødvendig. Denne egner seg som jeg nevnte ypperlig som fotobackup ute i felt, og siden det er en full PC så vil den kunne vise alle mulige bildeformat i raw også. Samt kan man drive proofing og enkel redigering direkte på skjermen også. Et ypperlig foto-verktøy. Et annet eksempel på dette er såkalt remote-shooting. Man plugger den opp mot kamera og kjører program på den for å ta bilder som man da ser i høyere oppløsning på en større skjerm enn det man har på selve kameraet. Dette er ypperlig for stileben-fotografering, da PCen her kan lett festes til selve stativet som kameraet er på.

 

Ellers hører jeg disse sliter med batterilevetiden så inntil de nærmer seg en 5-6 timer på en lading så er de ikke særlig gode. Greit å stå over første generasjon av disse uansett.

Lenke til kommentar

Noen som har komplette spesifikasjoner for denne? Hvis den har innebygget IR-sender så vil den kunne slå ned som en bombe i hjemmekino-miljøene, der programmerbare fjernkontroller av deluxe-typen koster over 10000 kr (Philips iPronto Pro koster over 15000, selv en NevoSL koster nærmere 9000 kroner). Og med denne tablet'en har man PC i tillegg...

 

Men det er altså kun hvis den har IR-sender... Drømme, drømme. ;)

Lenke til kommentar
Noen som har komplette spesifikasjoner for denne?  Hvis den har innebygget IR-sender så vil den kunne slå ned som en bombe i hjemmekino-miljøene, der programmerbare fjernkontroller av deluxe-typen koster over 10000 kr (Philips iPronto Pro koster over 15000, selv en NevoSL koster nærmere 9000 kroner).  Og med denne tablet'en har man PC i tillegg... 

 

Men det er altså kun hvis den har IR-sender...  Drømme, drømme. ;)

5947169[/snapback]

 

Den har helt sikkert IR, det er jo en tablet...

 

Det må da allerede finnes andre alternativer til noe mer fornuftig pris enn det? Både tablet-pc'er og PDA'er er billigere enn 15K, og man har mobiltelefoner med symbians...

 

Hva kan en sånn greie gjøre som en liten tablet-PC ikke kan?

 

Nå kjenner jeg ikke til produkter i denne prisklassen, men jeg kan ikke fatte og begripe at det fortsatt er et marked for en fjernkontroll til 15,ooo eller mer...

 

...med mindre man ØNSKER å bruke så mye penger på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...