Gå til innhold

Kulturo: Helgens anbefalinger - uke 15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The Last Temptation of Christ" er langt bedre enn "The Passion of The Christ" både skuespillermessig og handlingsmessig, satt selv igjen med en følelse av å ha blitt snytt for noe når jeg hadde sett "The Passion..." ferdig. Men på en måte så utfyller de to filmene hverandre ganske bra. Mye kan sies om begge filmer uansett om man er troende eller ikke, men begge har sterke følesemssige historier.

 

"Monty Python's Life of Brian" derimot er en av mine absolutte favorittkomedier. Bortsett fra at den har en rekke gode gags så har den også mye å by på for dem som tviler på Bibelens bilde av Jesus.

Lenke til kommentar

Som påskefilm og klassiker ville nok Life of Brian (1979) vært en bedre film å anbefale..

 

The Passion of the Christ (2004) har ikke leverett som klassiker ennå... En av kriteriene for at en film kan karakteriseres som klassiker er at den har overlevd "the test of time"..

Rett og slett blir husket lenge etter at den kom ut.

2 år er ikke nok. Det at jeg ikke likte filmen har egentlig ikke noe med saken å gjøre, det er mange nok som likte den så den har potensiale til å bli en film som blir husket, men jeg liker ikke helt inflasjonen i bruken av ordet klassiker.

 

**************

 

PS; Beklager igjen om jeg virker negativ.. De andre 2 filmene er gode anbefalinger, men blir litt overskygget av en dårlig.. ;)

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...