Gå til innhold

Opteron bryter 3 GHz-grensen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dravagon:

Toppers, har ikke fulgt med ;). Sjekker priser med en gang. Lurer på et Asus/Abit/Dfi SLI32 kort med Opteron65 evt. Sapphire Xfire kort el.

 

Edit:

ca. 2.900,-. Hvordan forventes utviklingen på denne prisen?

5907795[/snapback]

 

Skal du kjøpe prosessor og hovedkort vil eg annbefale deg å sjekke http://www.flickerdown.com/

 

De finner de beste steppingene til deg for 15% lavere pris enn billigste norske webshop. Eg betalte bare 6060kr for to Opteron 170 CCB1E 0550VPMW derfra :)

 

Gå inn på forumet og registrer deg der, så poster du i Opteron pre-orders kva du vil ha :thumbup:

 

De selger forresten hovedkort også, til priser ingen i Norge konkurrere med :)

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Hvilket hinder, eller hvilken utfordring er det som ligger ved 3GHz som kvalifiserer til overskriften "Opteron bryter 3 GHz-grensen"?

5908847[/snapback]

 

3GHz vs 2,8GHz har like mye diff som 300km/t vs 280km/t for en bil... Bare vi desimalsystemelskende mennesker som ser på slike tall som runde og fine...

Endret av johneinar
Lenke til kommentar

Jeg er overbevist om at vi går en maget spennende tid i møte, nå når "GHz" racet er nesten over! Fokuset på arkitektur vil være mye større, og noen spår meget store forandringer på kort tid! tenk bare på dobbelkjerne, i snart 2 tiår har vi hadd nesten utelukkende En kjerne pr CPU, mens på 1 år er Dobbelkjerne blitt nesten "en vanlig" ting å ha!

 

Blir nok intressant å se hva som skjer de neste 5-10 årene!

Lenke til kommentar
Nå kommer Intel med 4 kjerners CPUer tidlig neste år.

Og så kommer prosessorer med 1+2, 8 eller 3+6 kjerner osv. Men det har jo ikke noe med poenget å gjøre - som er at det blir et spennende tiår uansett hva som kommer. :)

 

For øvrig tviler jeg på at quad-core-prosessorer er klare for masseproduksjon _tidlig_ neste år. Tipper mid-2007 er mer realistisk.

Lenke til kommentar

Med fare for å bli meget upopulær må jeg si at jeg synes ikke dual/multicore er et så enormt stort fremskritt. Mer en normal utvikling fordi man møtte hindre i andre retninger. Vi har eks. hatt multi cpu systemer i ganske mange år allerede.

 

Men det er absolutt en spennende utvikling på hjemme/desktop siden. Så får vi håpe at software også blir like bra på dette.

 

NB!

Det må sies at jeg synes det er imponerende at de har fått til det tekniske så godt som de har og beholdt lav effektbruk ol.

 

EDIT:

Jeg håper de slipper en CPU med virtualisering på S939 sokkelen også. Ser ikke noen grunn til at de ikke skal gjøre det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvilket hinder, eller hvilken utfordring er det som ligger ved 3GHz som kvalifiserer til overskriften "Opteron bryter 3 GHz-grensen"?

5908847[/snapback]

 

3GHz vs 2,8GHz har like mye diff som 300km/t vs 280km/t for en bil... Bare vi desimalsystemelskende mennesker som ser på slike tall som runde og fine...

5909021[/snapback]

 

Mye bedre å skrive "Opteron passerer 3GHz", siden det faktisk ikke finnes noen "GHz-grenser".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...