Gå til innhold

Pleier du å høre på podcast?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt podcast (itavisen sin, uten å skryte mye av den) mens jeg har sittet med en bråkete merkemaskin på jobben i sene overtidstimer.

Da har podcasts vært ganske praktisk for da har jeg noe å konsentrere meg om mens jeg gjør jobben, i stedet for vanlig musikk som rett og slett gjør at jeg sovner men jeg sitter dønn i ro for 10-12. time på jobb...

Lenke til kommentar
hva er liksom vitsen med Podcast?
Podcast er langt i fra det samme som radio:

- Når hørte du sist noen på radioen snakke om f.eks. Apple's nye BootCamp?

- Podcasts handler om hva DU vil høre om, ikke hva Olga på 72 fra skakkval kan tolerere å høre på P4

- ingen reklame! de fleste radiostasjoner nå for tiden har noe sånt som 9 min. reklame for hver 10. min. med innhold. I podcasts er det kanskje 10 sek. per 45 min. med innhold.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

for meg er "merkenavnet" podcast meningsløst iom at man har lenge kunnet laste ned f.eks. siste kommentarer til forelesninger ved universiteter osv. så jeg ser 0 poeng med rebrandingen bortsett fra å øke apple ipod hysteriet (det finnes hauger med bedre mp3 spillere).

 

kommentaren at podcasts er reklamefrie er forøvrig feilinformasjon, mange podcasts har masse direkte reklame (en av de kjente er f.eks. photoshoptv)

 

hører forøvrig aldri på programopptak som det også kan kalles

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Jeg følger med på omtrent 26 podcaster for tiden, funker bedre enn radio på t-banen, og jeg kan høre på ting som normalt ikke er på radioen.

Blir mye teknologi, data, japansk språkkurs osv...

Og det som er fint er at man ikke trenger iPod for å høære på de, mobil med 512 MB minne gjør jobben supert uten en ekstra dings i lomma....

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært i nærheten av en podcast, men jeg laster noen ganger manuelt ned radioopptak i mp3format over http som jeg hører på når jeg selv vil.

 

Jeg syntes de fleste bør se forskjellen mellom podcast og nettradio med mulighet for forhåndsnedlasting. At et radioprogram ligger på nettet ferdig komprimert i en lydfil du kan legge inn på mobilen betyr ikke at det er en podcast. En podcast er en serie av slike lydfiler hvor du blir sendt en url til lydklippet over RSS/Atom hver gang en ny episode kommer ut. En oppfinnelse som jeg personlig syntes er ok, men på ingen måte noe å ringe hjem om, men andre syntes tydeligvis at denne lille meldingen som ruller inn til samme tidspunkt hver uke er ganske fantastisk.

Lenke til kommentar
kommentaren at podcasts er reklamefrie er forøvrig feilinformasjon, mange podcasts har masse direkte reklame (en av de kjente er f.eks. photoshoptv)
Sa da aldri at de var reklamefrie, men at det er mye mindre reklame, "bedre" reklame(reklame for ting de som hører på podcasten faktisk kunne tenkt seg å kjøpe) og at reklamen aldri forstyrrer deg mitt i progammet. Reklame er nesten alltid helt i begynnelsen/slutten av programmet så du slipper å bli forstyrret mens du hører på podcast'n.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...