Gå til innhold

Lian Li med norsk vri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har siklet litt på dette kabinettet som filserver, prisen er ikke så gal synes jeg, men det er et par ting som bekymrer meg i større eller mindre grad:

 

-Ser ikke ut til å være perforert i fronten, så man "trenger" lian li sine 4-3-moduler, som har med en ferdig-perforert front, disse er uforholdsmessige dyre. (400 for 4 disker). Det er 2400 ekstra for å fylle fronten med disker. I motsetning til feks 1200 som tilsvaren CM-moduler hadde kostet. (litt usikker på hvor still lian-li-variantene er også, hvilket turtall går de på?)

 

-Alu, Ja jeg vet det er lian li osv, men hva er nytten med filserver a tynn og "skrøåelig" alu, når man kan ha mssivt og fint stål?

 

- Dette er jo unektlig et spesielt produkt, hvor lenge kan man regne med å få tak i det? Og tilsvarende for det spesielle ekstra-utstyret?

 

EDIT: Når det er sagt virker alle de andre aspektene ved kabinettet meget bra og gjennomtenkt, virker som en fin filserver-boks.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Har siklet litt på dette kabinettet som filserver, prisen er ikke så gal synes jeg, men det er et par ting som bekymrer meg i større eller mindre grad:

 

-Ser ikke ut til å være perforert i fronten, så man "trenger" lian li sine 4-3-moduler, som har med en ferdig-perforert front, disse er uforholdsmessige dyre. (400 for 4 disker). Det er 2400 ekstra for å fylle fronten med disker. I motsetning til feks 1200 som tilsvaren CM-moduler hadde kostet. (litt usikker på hvor still lian-li-variantene er også, hvilket turtall går de på?)

 

-Alu, Ja jeg vet det er lian li osv, men hva er nytten med filserver a tynn og "skrøåelig" alu, når man kan ha mssivt og fint stål?

 

- Dette er jo unektlig et spesielt produkt, hvor lenge kan man regne med å få tak i det? Og tilsvarende for det spesielle ekstra-utstyret?

 

EDIT: Når det er sagt virker alle de andre aspektene ved kabinettet meget bra og gjennomtenkt, virker som en fin filserver-boks.

 

AtW

5897528[/snapback]

 

Fordelen her er vel at du kan ha radiator i ene siden og diskene på den andre. Minuset er jo helt klart som du sier med perforert front, blir nok frem med drillen da :p

 

Håper du Snekker`n kan opplyse oss litt mer om mulighetene når du har fått testet det :thumbup:

Lenke til kommentar

*Juble* Endelig ett _pent_ kabinett med plass til alle harddiskene mine og alt annet svada som måtte medfølge!

MEN - Det er for dårlig at de kun har skåret ut plass til _en_ strømforsyning. Jeg bruker 2 i min nåværende maskin og synes så absolutt det burde være mulig å kunne lage til en brakett for 2 el. flere.

Lenke til kommentar
Har siklet litt på dette kabinettet som filserver, prisen er ikke så gal synes jeg, men det er et par ting som bekymrer meg i større eller mindre grad:

 

-Ser ikke ut til å være perforert i fronten, så man "trenger" lian li sine 4-3-moduler, som har med en ferdig-perforert front, disse er uforholdsmessige dyre. (400 for 4 disker). Det er 2400 ekstra for å fylle fronten med disker. I motsetning til feks 1200 som tilsvaren CM-moduler hadde kostet. (litt usikker på hvor still lian-li-variantene er også, hvilket turtall går de på?)

 

-Alu, Ja jeg vet det er lian li osv, men hva er nytten med filserver a tynn og "skrøåelig" alu, når man kan ha mssivt og fint stål?

 

- Dette er jo unektlig et spesielt produkt, hvor lenge kan man regne med å få tak i det? Og tilsvarende for det spesielle ekstra-utstyret?

 

EDIT: Når det er sagt virker alle de andre aspektene ved kabinettet meget bra og gjennomtenkt, virker som en fin filserver-boks.

 

AtW

5897528[/snapback]

 

Fordelen her er vel at du kan ha radiator i ene siden og diskene på den andre. Minuset er jo helt klart som du sier med perforert front, blir nok frem med drillen da :p

 

Håper du Snekker`n kan opplyse oss litt mer om mulighetene når du har fått testet det :thumbup:

5897589[/snapback]

 

Ja, altså ulempene jeg listet opp var sett i forhold til andre kubiske kabinett. Kubiske kabinett i seg selv er jo en god ide for mye. (selv om jeg personlig synes det er like greit å ha radiatorer på utsiden når det gjelder akkurat vannkjøling).

 

AtW

Lenke til kommentar
*Juble* Endelig ett _pent_ kabinett med plass til alle harddiskene mine og alt annet svada som måtte medfølge!

MEN - Det er for dårlig at de kun har skåret ut plass til _en_ strømforsyning. Jeg bruker 2 i min nåværende maskin og synes så absolutt det burde være mulig å kunne lage til en brakett for 2 el. flere.

5897605[/snapback]

 

Når jeg så bildene av kabinettet virket det relativt trivielt å stappe inn 2 forskyninger, men mulig jeg nnbiller meg ting. Det er nok kjekt ja, da de størte forskyningene (pc power & cooling) bårker mye, greiere å ha et par seasonicer feks som ikke sprenger trommehinna.

 

AtW

Lenke til kommentar
*Juble* Endelig ett _pent_ kabinett med plass til alle harddiskene mine og alt annet svada som måtte medfølge!

MEN - Det er for dårlig at de kun har skåret ut plass til _en_ strømforsyning. Jeg bruker 2 i min nåværende maskin og synes så absolutt det burde være mulig å kunne lage til en brakett for 2 el. flere.

5897605[/snapback]

 

Festeplater for redundant PSU eller 2 stk. PSUer finnes selvsagt som opsjoner

 

Står i beskrivelses-teksten til produktet.

Lenke til kommentar
*Juble* Endelig ett _pent_ kabinett med plass til alle harddiskene mine og alt annet svada som måtte medfølge!

MEN - Det er for dårlig at de kun har skåret ut plass til _en_ strømforsyning. Jeg bruker 2 i min nåværende maskin og synes så absolutt det burde være mulig å kunne lage til en brakett for 2 el. flere.

5897605[/snapback]

 

Festeplater for redundant PSU eller 2 stk. PSUer finnes selvsagt som opsjoner

 

Står i beskrivelses-teksten til produktet.

5897633[/snapback]

 

 

Takk, det er bra - Jeg var bare blind ett øyeblikk ;)

Lenke til kommentar
*Juble* Endelig ett _pent_ kabinett med plass til alle harddiskene mine og alt annet svada som måtte medfølge!

MEN - Det er for dårlig at de kun har skåret ut plass til _en_ strømforsyning. Jeg bruker 2 i min nåværende maskin og synes så absolutt det burde være mulig å kunne lage til en brakett for 2 el. flere.

5897605[/snapback]

 

 

Festeplaten bak for strømforsyning (PSU) leveres standardmessig med plass for 1 stk. PSU og 1 stk. 120mm vifte. Festeplater for redundant PSU eller 2 stk. PSUer finnes selvsagt som opsjoner. PSUer med 120mm vifte kan monteres slik at den suger friskluft inn gjennom kabinettbunnen. Innvendig hviler PSUen på en støtte som kan justeres lengdeveis. Det er også plass for filtermatte mellom kabinettbunn og PSU for de som ønsker å filtrere luften til PSU. Det medfølger vibrasjonsisolerende ringer for alle viftehull.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC343B

Lenke til kommentar

Som dere sikkert ser så ventes det meste av ekstrautstyr inn rundt den 5.5 jeg bestiller da opp dette og prøver det ut i kabinettet.

Så i første omgang blir det omtale av kabinettet og det utstyret de har inne nå.

Skal også sjekke med dem om det kan være mulig å få laget perforerte fronter til dette kabinettet .

Lenke til kommentar
Er det mulig med HotSWAP SATA disker her? 30 disker med vanlig skrufeste er jo et mareritt!

5897679[/snapback]

 

Bruke thumbscrews istedenfor, så blir det iallefall litt lettere.

 

Snekker'n:

 

Kjøper du dette for å ja det, eller skaffer du dette for omtalen sin skyld ?

(at du avtaler med Microplex om å lage en fin review av dette hvis du sender det tilbake etter bruk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...