Gå til innhold

HD DVD-bærbar fra Acer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å i det hele tatt kalle en 20,1" en bærbar er jo forkastelig... :p

Liker bedre Toshiba sin modell hvertfall, mindre og den kommer med HD DVD ved lansering...

 

Edit: 7.8KG ja... *finne frem vektene og begynne å trene igjen*

Endret av GA
Lenke til kommentar
Det å i det hele tatt kalle en 20,1" en bærbar er jo forkastelig... :p

Liker bedre Toshiba sin modell hvertfall, mindre og den kommer med HD DVD ved lansering...

 

Edit: 7.8KG ja... *finne frem vektene og begynne å trene igjen*

5897236[/snapback]

 

Dette er faktisk akkurat det jeg trenger :) Jeg spiller mye i nettverk med kompiser og er lei av å slite maskinen frem og tilbake. Dette gir muligheten til å kunne ha en skikkelig løsning med seg uten å stresse for mye. :)

Lenke til kommentar
Det å i det hele tatt kalle en 20,1" en bærbar er jo forkastelig... :p

Liker bedre Toshiba sin modell hvertfall, mindre og den kommer med HD DVD ved lansering...

 

Edit: 7.8KG ja... *finne frem vektene og begynne å trene igjen*

5897236[/snapback]

 

Dette er faktisk akkurat det jeg trenger :) Jeg spiller mye i nettverk med kompiser og er lei av å slite maskinen frem og tilbake. Dette gir muligheten til å kunne ha en skikkelig løsning med seg uten å stresse for mye. :)

5897323[/snapback]

 

Det kan jeg skjønne, men da er det andre modeller jeg heller ville gått for. F.eks toshiba sin nye 17" med HD-DVD og omtrent samme specs. Den kjører de 2*120GB diskene i RAID 0, i motsetning til Acer som visstnok skal kjøre de i RAID 1 :no:

 

Jeg skal få se maskina i morgen, så kan jo komme tilbake med hvordan den ser ut osv...

Lenke til kommentar

Det kan jeg skjønne, men da er det andre modeller jeg heller ville gått for. F.eks toshiba sin nye 17" med HD-DVD og omtrent samme specs. Den kjører de 2*120GB diskene i RAID 0, i motsetning til Acer som visstnok skal kjøre de i RAID 1  :no:

 

5897358[/snapback]

 

Regner med du selv kan sette opp RAID 0 istedet for RAID 1 om du ønsker det.

Lenke til kommentar

Det kan jeg skjønne, men da er det andre modeller jeg heller ville gått for. F.eks toshiba sin nye 17" med HD-DVD og omtrent samme specs. Den kjører de 2*120GB diskene i RAID 0, i motsetning til Acer som visstnok skal kjøre de i RAID 1  :no:

 

5897358[/snapback]

 

Regner med du selv kan sette opp RAID 0 istedet for RAID 1 om du ønsker det.

5897555[/snapback]

 

Det regner jeg også med, skal sjekke i morgen når jeg får "klådd" litt på maskina, men synes det er litt feil "fokus" fra Acer uansett. På en sånn maskin er RAID 0 mye bedre for målgruppen, og hvis man ikke har peiling så klarer man ikke å sette opp RAID selv...

 

Men uansett så er dette et virkelig beist av en slepbar maskin, og jeg ser frem til å fikkle med den i morgen! :whistle:

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg sett litt på maskina...

 

Den er rett å slett gigantisk! Er liksom ikke noe annet å si om den saken... Jeg syntes tidligere Toshiba sine Qosmio maskin var stor, men ikke nå lengre...

 

Skjermen var meget lyssterk, kontrastrik("glossy" skjerm) og skarp. Den var rett å slett meget bra... Personlig kunne jeg godt tenkt meg enda høyere oppløsning, men det var uansett bra! Den stilte også lysstyrken automatisk, noe som fungerte greit.

 

Fyrte opp Crysis videon(eneste som lå på maskina som viste litt hva den er god for) og der kom skjermen virkelig til sin rett! Farger, hurtighet og generell bildekvalitet var utrolig bra. Høytalerne var også meget bra, faktisk blandt de bedre jeg har hørt på en bærbar...

 

Acer sin XP MCE "klone", er akkurat det... En klone som det nesten ikke er mulig å skille fra MCE. Skal visstnok være mer stabil enn MCE, men vet ikke om jeg tror på det.

 

Når det gjelder andre funksjoner(HD-DVD var ikke i demo maskina desverre), så rakk jeg ikke å teste noe for maskina(den var fulladet) gikk tom for strøm rimelig fort. Årsaken så jeg når jeg snudde maskina og så at det bare satt et bitte lite 6 cellers batteri på maskina... :no:

 

Min konklusjon er hvertfall at dette ikke er noe i nærheten av en bærbar engang, men jeg tror helt klart at den har potensiale som "Media Center" på gutterom osv, siden det jo helt klart er en stilig "alt i et" maskin.

 

Glemte forresten å si at maskina var helt utrolig solid sammenskrudd. "Lenovo følelse" over hele maskina. Skjermlokket er f.eks. så tykt at det virket umulig å trykke igjennom. :thumbup:

 

Edit: Leif og formulering. Er visst litt trøtt, så får vel også beklage eventuelle andre glipper og sløvt arbeid. :blush:

 

Edit 2: Man kan forresten selv velge RAID type på maskina, krevde visst bare ørlite teknisk kunnskap.

Endret av GA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...