Gå til innhold

Kulturo: Helgens anbefalinger - uke 14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal selvsagt istid 2 sees (kanskje ikke i løpet av helgen men i løpet av de nærmeste dagene ja), og så fikk jeg king kong dvd-en for noen dager siden så tenker jeg pløyer gjennom den og i løpet av helgen. Da må jeg bare få sett leon for n-te gang så klarer jeg kanskje prikke inn alle filmene fra anbefalingen :)

 

Bra anbefalinger, og leon er definitivt en veldig bra film som har fått mindre oppmerksomhet enn den fortjener. Så fint at den blir trukket fram igjen som klassiker nå :)

Lenke til kommentar
Leon er jo kul, Ice Age 2 er helt Ok, King Kong har jeg faktisk ikke sett, alle jeg kjenner som så den mente jo den var oppskrytt, den fikk 6ere overalt.

 

AtW

5884914[/snapback]

 

Synes også 6ern kom for lett. Filmen er litt for lang, Jack Black er ikke bra i filmen mange andre som hadde gjort den jobben mye bedre og effektene er til tider uferdige.

 

Leon er jo helt Harald og IC2 skal ses om ikke altfor lenge...

Lenke til kommentar
Leon er jo kul, Ice Age 2 er helt Ok, King Kong har jeg faktisk ikke sett, alle jeg kjenner som så den mente jo den var oppskrytt, den fikk 6ere overalt.

 

AtW

5884914[/snapback]

 

Vi ga den 7/10 da (King Kong). Selv uten å ha sett den kan jeg med stor grad av sikkerhet si at den ikke fortjener toppkarakter. Det er såpass sjelden en film fortjener toppkarakter at da ville antageligvis noe gjort så jeg hadde sett den allerede ;)

 

Men det er jo en kjent sak at det har gått inflasjon i terningkast, noe som også er litt av grunnen til at vi valgte (den noe utradisjonelle) 10-punktsskala.

Lenke til kommentar

Så "Ice age 2" på fredag på kino.. Hadde ikke enorme forhåpninger, men synes egentlig filmen var bedre enn den første.. Bare så synd man må lide seg igjennom filmen med norske stemmer..

 

De 2 andre anbefalingene er litt rare egentlig. Leon er en såpass kjent film og de aller fleste som er litt interessert i film har sett den. Jeg kan virke litt negativ nå, og det er meningen. Det finnes et hav av filmer der ute som har forsvunnet p.g.a. lite publisitet, disse burde kanskje vært fremhevet.

King Kong vil jeg vel egentlig bare overse, grei underholdning som fort blir glemt.

Lenke til kommentar
Så "Ice age 2"  på fredag på kino.. Hadde ikke enorme forhåpninger, men synes egentlig filmen var bedre enn den første..  Bare så synd man må lide seg igjennom filmen med norske stemmer..

 

De 2 andre anbefalingene er litt rare egentlig. Leon er en såpass kjent film og de aller fleste som er litt interessert i film har sett den.  Jeg kan virke litt negativ nå, og det er meningen. Det finnes et hav av filmer der ute som har forsvunnet p.g.a. lite publisitet, disse burde kanskje vært fremhevet. 

King Kong vil jeg vel egentlig bare overse, grei underholdning som fort blir glemt.

5889787[/snapback]

 

Det er nok mange som ikke har sett Leon, kanskje ikke så mange "filmkjennere" nei, men anbefalingene er rettet mot massene. Dessuten ligger det litt i ordet klassiker at det er snakk om en tilgjengelig film, det er ikke så lett å få klassikerstatus uten at folk har sett filmen ;)

 

Spørsmålet er vell heller om vi burde anbefale en film myntet på de som har sett over gjennomsnittet med filmer...

 

PS: Både "Ice age 2" og "Istid 2" går på kino, altså både med norske stemmer og med orginale.

Lenke til kommentar

Har ikke sett Istid2, men har hørt mye bra om den.

 

King Kong er for å si det mildt oppskrytt, pøser på med farlig dyr helt til man som tilskuer blir møkk lei og venter på at filmen skal gå videre. Hadde man kuttet ned på dette så hadde det vært en bra film.

 

Leon er en klassiker som absolutt må sees, har sett den 3 ganger og skal se den igjen om veldig kort tid.

Lenke til kommentar

E dåkkår sinnsyke! Her har tidenes beste animasjonsfilm premiere i helgjå, og dåkkår anbefale istid 2? Sjekk ut "Slipp Jimmy Fri", og ikkje snakk om andre animasjonsfilmer så lenge an går på kino. BTW, Pixar e det værste som har skjedd animasjonsfilmen, og det ser ut te at Chr. Nielsen endelig kan hale den skakkjørte industrien ut av grøftå

Lenke til kommentar
Så "Ice age 2"   på fredag på kino.. Hadde ikke enorme forhåpninger, men synes egentlig filmen var bedre enn den første..  Bare så synd man må lide seg igjennom filmen med norske stemmer..

 

De 2 andre anbefalingene er litt rare egentlig. Leon er en såpass kjent film og de aller fleste som er litt interessert i film har sett den.  Jeg kan virke litt negativ nå, og det er meningen. Det finnes et hav av filmer der ute som har forsvunnet p.g.a. lite publisitet, disse burde kanskje vært fremhevet. 

King Kong vil jeg vel egentlig bare overse, grei underholdning som fort blir glemt.

5889787[/snapback]

 

Det er nok mange som ikke har sett Leon, kanskje ikke så mange "filmkjennere" nei, men anbefalingene er rettet mot massene. Dessuten ligger det litt i ordet klassiker at det er snakk om en tilgjengelig film, det er ikke så lett å få klassikerstatus uten at folk har sett filmen ;)

 

Spørsmålet er vell heller om vi burde anbefale en film myntet på de som har sett over gjennomsnittet med filmer...

 

PS: Både "Ice age 2" og "Istid 2" går på kino, altså både med norske stemmer og med orginale.

5894074[/snapback]

Det er vel kanskje heller et spørsmål om hvilken aldersgruppe dere retter dere mot.. De aller fleste som liker film og er over en viss alder har sett den.

Du har rett i definisjonen av klassiker, men likevel når man trekker frem en godbit så håper man på en som kanskje har forsvunnet litt i mengden p.g.a. lite publisitet. Filmen er uansett bra da.

Gikk på kino med min niese på 6 år, så engelsk versjon var litt uaktuelt da.. :cool:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...