Gå til innhold

Romslig kabinett for stuebruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det var stilig jeg. Igrunn på jakt etter ett "fullsize" kabinett for "stuebruk". Tilogmed dama syntes det så greit nok ut. Og hun er kresen.

 

Men uansett. Ikke det jeg kan prioritere nå :/ Må jo ha prosjektor og annet surrerundt musikkanlegg når jeg skal begynne med det der. Og da flyr pengene litt fortere enn jeg ønsker :(

 

-Thelle-

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med 5 vifter i et kabinett som SKAL være stille? Fordi det er jo det som er vitsen med HTPC'er...at de er STILLE! Hvem gidd å ha helikopterlyd i bakgrunnen når man ser på film?

 

De burde fokusere på vibrasjonsdempere til hardisker og DVD-spillere, og løsninger for "1-vifte"system med viftebrønner til prossesor og lignende...

Endret av Fangs
Lenke til kommentar
Hva er vitsen med 5 vifter i et kabinett som SKAL være stille? Fordi det er jo det som er vitsen med HTPC'er...at de er STILLE! Hvem gidd å ha helikopterlyd i bakgrunnen når man ser på film?

 

De burde fokusere på vibrasjonsdempere til hardisker og DVD-spillere, og løsninger for "1-vifte"system med viftebrønner til prossesor og lignende...

5877754[/snapback]

 

 

Når du skal ha det stille er det ikke dumt med luftsirkulasjon. Tviler du hører 5 vifter som går på 30% av hastigheten .)

Lenke til kommentar
Når du skal ha det stille er det ikke dumt med luftsirkulasjon. Tviler du hører 5 vifter som går på 30% av hastigheten .)

5877821[/snapback]

 

Jo. Men nå så jeg ikke noe om viftestyring på dette kabinettet heller da...så da må jo det kjøpes separat. Akkurat som andre støydempere osv. At kabinettet kan støydempes er jo flott, men er jo ikke støysvakt i utgangspunktet?

 

(Tar jeg feil ang. viftestyring så beklager jeg)

Endret av Fangs
Lenke til kommentar
Likte dette kabinettet, god plass til en feit kobber klump med stor vifte på cpu og mulighet for 2 DVD enheter. Praktisk med tanke på den kommende Blueray / HD-Dvd krigen, samt så har jeg plass til den i mitt rack..

:)

5878026[/snapback]

 

Ikke kjøp både HDDVD og Blueray da. Vent på et firma som er uavhengig som lager en drive som tar begge :) Akkurat som RW+ og RW. (eller hva det nå het)

Lenke til kommentar
Ikke kjøp både HDDVD og Blueray da. Vent på et firma som er uavhengig som lager en drive som tar begge :)  Akkurat som RW+ og RW. (eller hva det nå het)

5878348[/snapback]

 

Leste for en stund siden at kunne blir lisens problematikk med å lage en en enhet som kunne lese begge formater, men dette har kanskje endret seg..?

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med 5 vifter i et kabinett som SKAL være stille? Fordi det er jo det som er vitsen med HTPC'er...at de er STILLE! Hvem gidd å ha helikopterlyd i bakgrunnen når man ser på film?

 

De burde fokusere på vibrasjonsdempere til hardisker og DVD-spillere, og løsninger for "1-vifte"system med viftebrønner til prossesor og lignende...

5877754[/snapback]

 

Jo større "vifteareal" jo stillere kan du i prinsippet få det ved en gitt luftgjennomstrømning. Men det stemmer ikke helt i prinsippet. Men det lønner seg ikke å ha en veldig hissig vifte for å få nok luftgjennomstrømning.

 

Ellers synes jeg et slikt kabinett er for stort for en HTPC, mange disker i en HTPC blir bare bråk uansett. Men det dekker vel sin egen nisje.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...