Gå til innhold

Offisiell Windows-støtte fra Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det spekuleres jo i at det ikke blir noe mer OS fra Apple i det hele tatt...

Det spekuleres også i at Elvis ikke er død, men det gjør det ikke til noe mindre tullprat fordet. :)

 

Seriøst; Apple slutter neppe på lage verdens beste OS med det første. Denne nyheten gjorde at jeg måtte ta en ny titt på å bruke kredittkortet jeg hadde sverget på å gjøre opp og så klippe i to - min neste maskin blir en Intel Mac. :)

Lenke til kommentar
Din neste pc? Mac er ikke pc.  :!:

5874247[/snapback]

 

pc kan jo være mac.. pc står jo for personal computer da :thumbup:

5874264[/snapback]

Definisjonen på en pc er ikke personal computer, men at den kjører på en x86-cpu. Det gjør Mac nå så du kan kalle den en PC. PowerMac var ingen pc.
Lenke til kommentar
Definisjonen på en pc er ikke personal computer, men at den kjører på en x86-cpu. Det gjør Mac nå så du kan kalle den en PC. PowerMac var ingen pc.

5874352[/snapback]

 

Hvor har du det fra? Er ikke en x64 maskin en PC?

 

PC = Personal Computer.

Lenke til kommentar
Definisjonen på en pc er ikke personal computer, men at den kjører på en x86-cpu. Det gjør Mac nå så du kan kalle den en PC. PowerMac var ingen pc.

5874352[/snapback]

 

Hvor har du det fra? Er ikke en x64 maskin en PC?

 

PC = Personal Computer.

5874416[/snapback]

x64 er ment med x86-64 som er en 64bits cpu av typen x86. Selv liker jeg ikke "x64".

 

PC står for Personal Computer, men som sagt er ikke det definisjonen.

Lenke til kommentar

Tja, hvis man skal flisespikke... :p

 

Uttrykket PC i den forstand stammer jo fra IBMs PC (som egentlig het IBM 5150). Så kalte folk den bare for PC, og så ble det synonymt med alle x86-maskiner som var kompatible med den. Men alle maskiner som folk hadde hjemme hos seg var jo personlig datamaskiner (PCer), det stemmer jo.

Lenke til kommentar

hvorfor blir folk glade for dette? Macene er jo så godt som like som pcer hardwaremessig nå som de har intel CPU`er, bortsett fra at de er overpriset som fy, og valgfriheten når det gjelder hva slags deler man skal bruke er omtrent lik null. Det jeg er ute etter er å kjøre OSX på PC! DET ville vært noe å juble for! ja, jeg veit det er MULIG å kjøre OSX på PC med litt triksing og med rett hardware, men jeg snakker om offsiell støtte. Og "PC" er vel knapt en definisjon på noe som helst. tradisjonelt så brukes vel det utrykket om datamskiner som kjører x86, så da blir vel Mac også en PC nå... operativsystemet har ihvertfall ikke noe å si, så jeg kan ikke se hva annet en CPU`en som skal på en måte definere utrykket pc...

Lenke til kommentar

Hardrock: ikke hold pusten :) Tror vel hele poenget til at utvalget er noe erm.. begrensert til Mac er at de da har noen "få" komponenter å feilteste mot. Gjør det lettere å få alt til å fungere skikkelig når antallet mulige kombinasjoner det skal virke på er begrenset.

 

En WinTel derimot har nesten et uendelig antall komboer.

 

Men OS X er digg i bruk da....

Lenke til kommentar
Din neste pc? Mac er ikke pc.  :!:

5874247[/snapback]

 

pc kan jo være mac.. pc står jo for personal computer da :thumbup:

5874264[/snapback]

Definisjonen på en pc er ikke personal computer, men at den kjører på en x86-cpu. Det gjør Mac nå så du kan kalle den en PC. PowerMac var ingen pc.

5874352[/snapback]

Å herregud, når skal egentlig folk lære.

En PC er en personlig datamaskin uavhengig av prosessorarkitektur (mener du noe annet så kom med en seriøs kilde). En IBM kompatibel PC derimot er en PC med x86.

 

Å si at en Mac ikke er en PC blir som å si at en el-bil ikke er en bil fordi den ikke har en forbrenningsmotor.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Din neste pc? Mac er ikke pc.  :!:

5874247[/snapback]

 

pc kan jo være mac.. pc står jo for personal computer da :thumbup:

5874264[/snapback]

Definisjonen på en pc er ikke personal computer, men at den kjører på en x86-cpu. Det gjør Mac nå så du kan kalle den en PC. PowerMac var ingen pc.

5874352[/snapback]

Å herregud, når skal egentlig folk lære.

En PC er en personlig datamaskin uavhengig av prosessorarkitektur (mener du noe annet så kom med en seriøs kilde). En IBM kompatibel PC derimot er en PC med x86.

 

Å si at en Mac ikke er en PC blir som å si at en el-bil ikke er en bil fordi den ikke har en forbrenningsmotor.

5875574[/snapback]

 

Begrepet at Mac ikke er en PC, stammer vel egentlig fra Apples orginale ordtak "Think Different". Rett og slett for å gjøre et TYDELIG skille på de to typer datamaskiner. Av denne grunn blir det feil å si at Mac er en PC, da Apple selv valgte å ikke kalle sine datamaskiner det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...