Gå til innhold

Test: Nokia 770


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er virkelig et spennende produkt, men det har kanskje litt for få bruksområder og stiv pris.

 

Nokia 770 er likevel et bra valg for deg som har lyst på en smarttelefon med en stor, trykkfølsom skjerm, men ikke vil ha alt dette i lommen samtidig.

 

770 er ingen telefon. Kall det heller en PDA eller lomme-pc for eksempel.

Lenke til kommentar

Hadde kjøpt den da den kom, hvis jeg fikk lov av Nokia. Nå er den ganske uinteressant for meg - venter heller på en oppfølger. Blir for dumt å komme dingelende med den her til lands et halvt år etter og tro at den fremdeles er like "revolusjonerende".

 

Btw: Burde kanskje nevne at det er Opera som har laget nettleseren?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

dere sier den er treg, faktisk så treg at den ikke virker når den kommer over nettsider med mye reklamer.

 

hvordan er da nettsidene i HE.no nettverket?

 

ellers en topp artikkel, dog, den blir ikke aktuell for meg før jeg både får meg egen inntekt, og den bir rask nok til å håndtere nettsteder OG film.

 

forresten, når der så på disse små filmene, ble disse strukket/krympet?

hvis det var saken, har dere mulighet til å tilpasse noe akkurat til skjermen? (kanskje det ikke lagger så mye da)

Lenke til kommentar
Btw: Burde kanskje nevne at det er Opera som har laget nettleseren?

 

Det er overhode ikke Opera som har laget nettleseren.

Den er basert på KDE-prosjektets khtml rendering engine.

På samme måte som også safari er basert på denne.

 

Edit: Stryk det fra manuskriptet. Det var en annen nokia-håndholdt.

Endret av mariux
Lenke til kommentar

Det er overhode ikke Opera som har laget nettleseren.

Den er basert på KDE-prosjektets khtml rendering engine.

På samme måte som også safari er basert på denne.

5874646[/snapback]

 

Nokia sier ihvertfall at du tar feil...

 

Applications (in 2005 software edition)

Web Browser (Opera 8)

Flash Player version 6

Email Client

Internet Radio

Lenke til kommentar

Det er overhode ikke Opera som har laget nettleseren.

Den er basert på KDE-prosjektets khtml rendering engine.

På samme måte som også safari er basert på denne.

5874646[/snapback]

 

Nokia sier ihvertfall at du tar feil...

 

Applications (in 2005 software edition)

Web Browser (Opera 8)

Flash Player version 6

Email Client

Internet Radio

5874723[/snapback]

 

Beklager, jeg blandet den sammen med en annen nokia håndholdt.

Det er visst de som er basert på Symbian S60 som bruker khtml, mens de som er basert på linux bruker opera (litt bakvendtland :p )

Lenke til kommentar
Ville heller kjøpt en bærbar pc isteden for den tullemaskina der

5874635[/snapback]

 

jeg vil si det kommer an på hva den skal brukes til...

 

for enkel mail og surfing er den nok genial (selv om det ikke lover bra at den får forstoppelse av reklametunge sider. hva nyhetside er ikke det i dag?). men det er ikke noe jeg ville skrevet en avhandling på ;)

 

for å si det slik, dette er noe jeg kan putte i en romslig lomme. en laptop omtrent krever ryggsekk. nåja, om tablet var billigere så kansje.

 

hadde vært morro om tester hadde tatt seg tid til å testet enheten sammen med ett bluetooth tastatur forresten.

 

heh, skal si nokia kom microsoft i forkjøpet med den der. greit nok at "origami" skal kjøre vanlige windows-programmer og spill, men 90% av bruken blir nok enkel multimedia og nett.

 

når får vi se en 780 med oppgradert cpu og ram? (eventuelt en egen multimediaprosessor som kan sparkes inn når det trengs)

Lenke til kommentar
Om 770 kommer dårlig overens med videofiler, er den i alle fall bestekamerat med mobiltelefonen din. Å overføre filer til og fra telefonen går som en lek. Alt innholdet i mobiltelefonen din vil dukke opp i filutforskeren på 770. Dermed kan du bla deg igjennom filene på telefonen som om de skulle befinne seg på 770.
Er dette en hvilken som helst telefon, eller en Nokia-telefon?

 

Når vi snakker om hva det er: vil si det er en utvidelse av telefonen, og som artiklen forteller er dette ganske greit siden vi får en mindre smartphone og at den henter filene fra den andre telefonen din.

 

For min egen del kan denne være aktuell ved siden av en E60, men venter nok til oppfølgeren kommer.

Lenke til kommentar
Om 770 kommer dårlig overens med videofiler, er den i alle fall bestekamerat med mobiltelefonen din. Å overføre filer til og fra telefonen går som en lek. Alt innholdet i mobiltelefonen din vil dukke opp i filutforskeren på 770. Dermed kan du bla deg igjennom filene på telefonen som om de skulle befinne seg på 770.
Er dette en hvilken som helst telefon, eller en Nokia-telefon?

 

5876052[/snapback]

 

En hvilken som helst telefon med bluetooth og støtte for å la en ekstern enhet bla igjennom filsystemet.

 

Mvh

Marius Valle

Amobil.no

Lenke til kommentar
Men hvorfor ikke en Tablet-PC istedet?

5875989[/snapback]

 

legg merke til min linje:

 

nåja, om tablet var billigere så kansje.

 

det morsomme er jo at prisguiden ikke har noen priser på tablets, så jeg har ikke noe å vise til...

 

men men, om jeg hadde fått en "origami" til samme pris som 770-en så kansje visa hadde vært en annen. men slik jeg forstår det blir prisen der omtrent den dobbelte eller mer...

Lenke til kommentar

hobgoblin: Overså den linja... :blush: Men ja, du har rett i at det er vanskelig å finne tablet'er i norske butikker med mindre du vet hva du ser etter. Men prisene starter på tretten-og-et-halvt-ish, og er jo endel mer enn denne fra Nokia. Men på en annen side får du jo mye mer funksjonalitet på kjøpet, og kjøper du den riktige tablet'en, trenger du ikke en egen laptop. Tablet'en min erstatter både laptop og en slik "sofasurfer". Sistnevnte fungerer tablet'en utmerket som... :cool:

Lenke til kommentar

mulig det, men en laptop-tablet er forsatt like transportabel som en laptop. altså må en finne fram ryggesekken for å få den med seg. denne kompisen (770) går ned i en stor lomme eller lignende. så for surf on the go er den mer praktisk (spesiellt om du også pakker en av dem wifi-stikkontaktene ;) ).

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...