Gå til innhold

GeForce Go 7900 GTX underveis?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et sånt kort må vel være slakt for batteriet i laptopen?

5872199[/snapback]

Go 7900GTX er nok justert ned en del for å få ned effektutviklingen nok til at den kan brukes i en bærbar. Klokkehastighetene og spenningen er nok ikke like høye som på desktop-utgaven. Jeg kan tenke meg til at denne utvikler ca halvparten så mye varme som desktop-utgaven.

Lenke til kommentar
Vil ikke Go 7900GTX bruke litt mindre strøm enn Go 7800GTX? Det er vel brukt ny produksjonsteknikk?

5872836[/snapback]

Det spørs om de velger å prioritere klokkehastigheter eller effekt eller litt av begge deler. Jeg håper de velger litt av begge deler, men frykter at effekten forblir den samme som før for å få klokkehastigheten presset høyest mulig.
Lenke til kommentar
Det har vel ligget i luften en stund at dette kortet er på vei. Det jeg ikke skjønner er hvordan Dell plutselig ser ut til å ha gått tom for 7800GTX-kort til XPS 170M, mens det tydeligvis er en stund til 7900GTX kommer. Og ble ikke Inspiron levert med 7800-skjermkort en stund? :shrug:

5871925[/snapback]

 

Inspiron 9400 ble levert med 7800Go ikke GTX. man har heller ikke muligheten til å putte inn 7800GTX uten å modifisere laptopen litt.

man tror grunnen til at leveringen av 7800Go ble stanset er en feil på kortet.

muligheten for 7900 i i9400 er ganske stor, men seff ikke 100% før den er ute :)

men at 7900 kommer til E1710 ( eller XPS serien til Dell ) er veldig stor.

jeg selv kjøpte en i9400 med 7800Go kortet i. men måtte desverre levere den tilbake grunnet feil minne og en feil på skjermen.

så da mistet jeg mitt 7800Go kort, og fikk et X1400 kort istede :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Dette er vel en ganske god nyhet for spiller som "er på farten".

5872763[/snapback]

Ja det er det. Spesiellt til monster-bærbare pcer.

 

Vil ikke Go 7900GTX bruke litt mindre strøm enn Go 7800GTX? Det er vel brukt ny produksjonsteknikk?

5872836[/snapback]

Jo, det bør jo egentlig det. Men kanskje for at kortet skal yte maks så trengs det omtrent like mye strøm som et 7800GTX.

Alienware/Dell kommer nok til å kaste seg over dette kortet og putte det inn i det de har av bærbare.

Lenke til kommentar
Vil ikke Go 7900GTX bruke litt mindre strøm enn Go 7800GTX? Det er vel brukt ny produksjonsteknikk?

5872836[/snapback]

Det spørs om de velger å prioritere klokkehastigheter eller effekt eller litt av begge deler. Jeg håper de velger litt av begge deler, men frykter at effekten forblir den samme som før for å få klokkehastigheten presset høyest mulig.

5872890[/snapback]

Ja du har et vesentlig poeng der.
Lenke til kommentar

Blir vel en standard go 7900 utgave som passer for små 17' eller store 15'. Det kortet får nok ganske lite strømforbruk, og sikkert specs rundt 7900GT.

Også en GTX utgave for desktop erstattere, der batteriet kun er der for å kalle maskinen bærbar (ihvertfall nesten) Ville vel også tro at den får ganske høyt strømforbruk.

 

7900 serien er jo altså 90nm. det betyr mindre varme, og de passer nok godt til bærbare.

Lenke til kommentar
min mening er at og ha batteri i ei slik maskin er bare tull..... det er stort og klumpete og uten en reel funksjon. mere eller mindre. i stedet kunne man slengt inn en HDD til og 

lag ei litt bedre kjøling slik at man kunne gådd opp klokke hastigheter. uten at det går utover vekt og varme :yes:

5873025[/snapback]

 

blir vel mere en "desktop-replacement" da. kan nesten ikke kalles bærbar lengre da, heller slepbar :!:

Lenke til kommentar
min mening er at og ha batteri i ei slik maskin er bare tull..... det er stort og klumpete og uten en reel funksjon. mere eller mindre. i stedet kunne man slengt inn en HDD til og 

lag ei litt bedre kjøling slik at man kunne gådd opp klokke hastigheter. uten at det går utover vekt og varme :yes:

5873025[/snapback]

 

blir vel mere en "desktop-replacement" da. kan nesten ikke kalles bærbar lengre da, heller slepbar :!:

5873977[/snapback]

 

 

blir vel det samme det da :yes: ei slik maskin er vel plugga i veggen hele tiden, så de kan man vel bruke plassen til noe fornuftig. slepbar er det jo uansett

Lenke til kommentar
min mening er at og ha batteri i ei slik maskin er bare tull..... det er stort og klumpete og uten en reel funksjon. mere eller mindre. i stedet kunne man slengt inn en HDD til og lag ei litt bedre kjøling slik at man kunne gådd opp klokke hastigheter. uten at det går utover vekt og varme :yes:

5873025[/snapback]

Grafikkbrikken har strømsparingsfunksjoner som gjør at den ikke drar uhorvelig mye av batteriet hele tiden. Dermed går det fint an å bruke en slik bærbar til lette oppgaver på batteridrift, og likevel ha muligheten til å være grafikkmonster når man plugger den i stikkontakten. Altså et godt kompromiss for de som vil gjøre litt av begge deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...