Gå til innhold

Webshoptesten 1. kvartal 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott å få litt variasjon i toppen på lista. SGH har jo gjort det bra på de siste testene, men det er utrolig synd at de ikke kan gjøre noe med strukturen på nettsidene sine. Man bruker jo evigheter på å klikke seg frem og tilbake når man skal ha litt flere enn 2 produkter og i tilleg vurdere alternativer. Jeg sjekker sidene dems hver gang navnet dukker opp i web-shop-testen og blir like frustrert hver gang.

Lenke til kommentar

Vel greit nok at de er billigst og alt det der,men for meg er servicen avgjørende spesielt siden jeg bygger/leverer en god del maskiner til andre.

Da er det viktig,ja avgjørende med et servicenivå der jeg kan ringe inn og få nye deler med en gang uten noe om og men og der det blir sendt meg nye deler på dagen og returbehandlingen skjer i ettertid, en slik service er det kun 3 webbutikker som er villig til å gi og det er PsData, Netshop og Komplett .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Vel greit nok at de er billigst og alt det der,men for meg er servicen avgjørende spesielt siden jeg bygger/leverer en god del maskiner til andre.

Da er det viktig,ja avgjørende med et servicenivå der jeg kan ringe inn og få nye deler med en gang uten noe om og men og der det blir sendt meg nye deler på dagen og returbehandlingen skjer i ettertid, en slik service er det kun 3 webbutikker som er villig til å gi og det er PsData, Netshop og Komplett .

5844689[/snapback]

 

 

Da du ikke er en helt ukjent PC-bygger.. og har brukt disse "3 store".. så vil jeg tro at dette er litt selvsagt egentlig..?

Blir du like aktiv/kjent mot f.eks. SHG vil du nok få samme spesialservice der.. for det er nok kanskje det du får..

"Vanlige" kunder.. som kjøper inn til relativt små summer.. og som ikke "bor/har bodd" på hw.no vil neppe få samme behandling...

Bare en tanke...

 

Off topic...:

Hvorfor så inaktiv i AMD/Intel trådene om dagen?

:D

Lenke til kommentar
Vel greit nok at de er billigst og alt det der,men for meg er servicen avgjørende spesielt siden jeg bygger/leverer en god del maskiner til andre.

Da er det viktig,ja avgjørende med et servicenivå der jeg kan ringe inn og få nye deler med en gang uten noe om og men og der det blir sendt meg nye deler på dagen og returbehandlingen skjer i ettertid, en slik service er det kun 3 webbutikker som er villig til å gi og det er PsData, Netshop og Komplett .

5844689[/snapback]

 

 

Da du ikke er en helt ukjent PC-bygger.. og har brukt disse "3 store".. så vil jeg tro at dette er litt selvsagt egentlig..?

Blir du like aktiv/kjent mot f.eks. SHG vil du nok få samme spesialservice der.. for det er nok kanskje det du får..

"Vanlige" kunder.. som kjøper inn til relativt små summer.. og som ikke "bor/har bodd" på hw.no vil neppe få samme behandling...

Bare en tanke...

 

Off topic...:

Hvorfor så inaktiv i AMD/Intel trådene om dagen?

:D

5845124[/snapback]

 

 

Ingen andre er villige til å yte denne service, har forespurt samtlige.

Lenke til kommentar
Tror det ja, mener å huske flere ganger at jeg har kjøpt fra nest eller tredje billigste flere ganger pga for høye fraktkostnader fra shg.

 

AtW

 

 

Så det man setter ned i pris tar man igjen på frakt kostnader.

Virkelig smart for å komme på topp, hw.no burde tatt med frakt i totalvurderinga!

Lenke til kommentar
Tror det ja, mener å huske flere ganger at jeg har kjøpt fra nest eller tredje billigste flere ganger pga for høye fraktkostnader fra shg.

 

AtW

 

 

Så det man setter ned i pris tar man igjen på frakt kostnader.

Virkelig smart for å komme på topp, hw.no burde tatt med frakt i totalvurderinga!

5845594[/snapback]

 

Det er litt vanskelig da, iogmed at betydningen av frakt avhenger av hvor mye og hvor dyre ting du kjøper. Men jeg er forsåvidt enig i at det er en ting folk bør være bevisste på.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Såvidt jeg har forstått "kjører" SHG med en "flat" frakt-rate..dvs. du betaler en fast? pris for hver forsendelse..

Det betyr at dersom du bestiller mye.. og dyre varer.. utgjør denne en svært liten del av totalprisen = lønnsomt..

Dersom du (som meg) hele tiden er ute etter billige varer/"gode" kjøp.. og ikke bestiller store kvanta.. er frakten en uforholdsmessig stor andel av totalsummen.

Jeg har derfor kun bestilt/handlet hos SHG når de har noe som de "3 store" ikke har (og som jeg "bare må ha"). De har ved alle anledninger kommet like billig/billigere ut ved en "prøvebestilling".

Dette er muligens en bevisst politikk fra SHG..

De er uten tvil stort sett billigst på det meste mht. pris på selve varen(e).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Tror det ja, mener å huske flere ganger at jeg har kjøpt fra nest eller tredje billigste flere ganger pga for høye fraktkostnader fra shg.

 

AtW

 

 

Så det man setter ned i pris tar man igjen på frakt kostnader.

Virkelig smart for å komme på topp, hw.no burde tatt med frakt i totalvurderinga!

5845594[/snapback]

 

Det er litt vanskelig da, iogmed at betydningen av frakt avhenger av hvor mye og hvor dyre ting du kjøper. Men jeg er forsåvidt enig i at det er en ting folk bør være bevisste på.

 

AtW

5845647[/snapback]

 

Joda med den kan vel sjekke frakten på alle de forskjellige produktene de sjekker prisen på? Eller finne en pris basert på en vare som si veier 2kg eller noe :)

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere av Nizzen.... hadde nesten kjøpt ny data på dagen fra SHG hvis de hadde hatt ting inne på lager! (Venter til sommeren med de to store innkjøpene nå da, men trenger noe extra lagring osv. nå).

 

Setter jeg sammen en handleliste på HW.no er det vanligvis Komplett, Netshop og PSData som kan skaffe alle komponentene jeg er ute etter i en samlet pakke.

Lenke til kommentar

Har nå ventet i over 4 måneder på varer ifra SHG. Var etpar varer som ikke var på lager, men som skulle komme inn iløpet av 2-4 dager.

Kunne jo ha handlet andre steder, men har ikke avbestillt, nesten bare på trass.

Så, noen storkunde vil jeg aldri bli hos SHG. Holder meg heller til de som holder leveringstidene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...