Gå til innhold

Microsoft lisensierer hardware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter tidligere innlegg her men jeg oppfatter MS som bedre kvalitet generelt på mus/tastatur kontra Logitech. På jobben har jeg Logitech trådløst og veldig ofte sliter jeg med å få kontakt med musa og muspeker'n er treg og uresponsiv. Jeg hadde det Bluetooth settet til Logitech også men det kunne jeg like godt ha pælma

i veggen, det virka aldri! :wallbash:

 

Hjemme bruker jeg det settet som er avbildet, kjøpte det på Binder's for 300,- og det er jaggu det beste settet jeg noensinne har brukt! Snarveistastene og hjulet på tastaturet fungerer glimrende og det er digg med den håndleddstøtta i "skinn". Dvs. det oppleves som skinn, men det er vel en eller annen form for kunstlær eller plast. Musa er nøyaktig og rask og savnet av en mer nøyaktig, dedikert spill-mus er ikke veldig stor.

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar

Nei, men det er det ikke bare MS som gjør Logitech gjør det også på nyere tastatur. det er faenmeg irriterende.

 

Det største problemet jeg har hatt med keyboard fra MS har vært den taktile følelsen på tastene. De føles for myke og "slappe". Iallefall på de tastaturene jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Det største problemet jeg har hatt med keyboard fra MS har vært den taktile følelsen på tastene. De føles for myke og "slappe". Iallefall på de tastaturene jeg har prøvd.

5838342[/snapback]

Akkurat taster er en vanesak. Er forøvrig enig i at produsentene bør være forsiktige med å endre layout på tastatur, dvs det bør hvertfall ligge en logikk og mening bak det.. og det er det ikke alltid det er :) Dvs endring for endringens skyld ser jeg ikke noe hensikt med.

Lenke til kommentar
Tastartur & mus  fra MS virker bra de, men er det bare meg som irriterer meg over at de tukler med "Home, End.... " knappene?

5838136[/snapback]

 

Hmmm, har ikke tenkt over det engang jeg...

 

Han Derre

5838445[/snapback]

 

da er du heldig, selv irriterer jeg meg grønn hver gang jeg bommer på insert fordi Delete tar opp hele den første rekka på de funksjonsknappene...

Lenke til kommentar
Tastartur & mus  fra MS virker bra de, men er det bare meg som irriterer meg over at de tukler med "Home, End.... " knappene?

5838136[/snapback]

 

Hmmm, har ikke tenkt over det engang jeg...

 

Han Derre

5838445[/snapback]

 

da er du heldig, selv irriterer jeg meg grønn hver gang jeg bommer på insert fordi Delete tar opp hele den første rekka på de funksjonsknappene...

5838485[/snapback]

 

Finn en måte å ta vekk blåfargen i grønn så ender du på utgangspunktet :tease:

Lenke til kommentar
Tastartur & mus  fra MS virker bra de, men er det bare meg som irriterer meg over at de tukler med "Home, End.... " knappene?

5838136[/snapback]

 

Hmmm, har ikke tenkt over det engang jeg...

 

Han Derre

5838445[/snapback]

 

da er du heldig, selv irriterer jeg meg grønn hver gang jeg bommer på insert fordi Delete tar opp hele den første rekka på de funksjonsknappene...

5838485[/snapback]

 

Finn en måte å ta vekk blåfargen i grønn så ender du på utgangspunktet :tease:

5838663[/snapback]

 

hæ?

 

141414141414

Lenke til kommentar
Tastartur & mus  fra MS virker bra de, men er det bare meg som irriterer meg over at de tukler med "Home, End.... " knappene?

5838136[/snapback]

 

Hmmm, har ikke tenkt over det engang jeg...

 

Han Derre

5838445[/snapback]

 

da er du heldig, selv irriterer jeg meg grønn hver gang jeg bommer på insert fordi Delete tar opp hele den første rekka på de funksjonsknappene...

5838485[/snapback]

 

Finn en måte å ta vekk blåfargen i grønn så ender du på utgangspunktet :tease:

5838663[/snapback]

 

hæ?

 

141414141414

5838874[/snapback]

 

 

det var en mildt rasistisk spøk... (gul+blå = grønn)

Lenke til kommentar
Tastartur & mus  fra MS virker bra de, men er det bare meg som irriterer meg over at de tukler med "Home, End.... " knappene?

5838136[/snapback]

 

Hmmm, har ikke tenkt over det engang jeg...

 

Han Derre

5838445[/snapback]

 

da er du heldig, selv irriterer jeg meg grønn hver gang jeg bommer på insert fordi Delete tar opp hele den første rekka på de funksjonsknappene...

5838485[/snapback]

 

Finn en måte å ta vekk blåfargen i grønn så ender du på utgangspunktet :tease:

5838663[/snapback]

 

hæ?

 

141414141414

5838874[/snapback]

 

 

det var en mildt rasistisk spøk... (gul+blå = grønn)

5839114[/snapback]

 

den var dyyp....

Lenke til kommentar
Microsoft lager intuitive tastaturer, men de F-tastene med delt funksjonalitet er det mest irriterende siden, ja... Selv bruker jeg F-tastene hele tiden og da er det fint å slippe å måtte trykke på en sånn teit function-tast først for å svitsje mellom F-taster og hurtigsnarveier.

5839045[/snapback]

 

Helt enig. Men hvis de absolutt skal ha sånne taster (som sikkert er nyttige for en del brukere), så skjønner jeg ikke at det skal være så vanskelig å ha en innstilling for om F-lock skal være på eller av ved oppstart!

Lenke til kommentar
Microsoft lager intuitive tastaturer, men de F-tastene med delt funksjonalitet er det mest irriterende siden, ja... Selv bruker jeg F-tastene hele tiden og da er det fint å slippe å måtte trykke på en sånn teit function-tast først for å svitsje mellom F-taster og hurtigsnarveier.

5839045[/snapback]

 

Helt enig. Men hvis de absolutt skal ha sånne taster (som sikkert er nyttige for en del brukere), så skjønner jeg ikke at det skal være så vanskelig å ha en innstilling for om F-lock skal være på eller av ved oppstart!

5841062[/snapback]

 

Ja, F-lock er djevelens verk. Når det gjelder MS sine produkter så synes jeg de funker fint, men går kasnkje litt lett i stykker? Enten det, eller så har jeg urealistisk høye krav.

 

AtW

Lenke til kommentar

F-lock er den andre grunnen til at jeg fremdeles sitter med ett gammelt hvitt Logitech internet Explorer. jeg HATER f-lock. istedet for en softwarestyrt knapp, burde det være en hardwarestyrt fysisk bryter Av/På for å styre det. Makan til irritasjon skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Disse mange-knappede "runde" plastikk-greiene er vi litt lei av nå. Her er ett som er litt rendt og ryddig og flatt og ikke føles som hul plastikk, eller bruker chrome plastikk knapper (Logitech Ultra X Flat).

 

http://store.greenlaptop.com/psusbulslkew.html

http://www.precision2.com/

 

gode flate switch-knapper som på bærbare. Men ikke dårlige som Logitech Ultra X Flat har (Ultra X registrerer ikke alltid når jeg trykker space).

Lenke til kommentar
Disse mange-knappede "runde" plastikk-greiene er vi litt lei av nå. Her er ett som er litt rendt og ryddig og flatt og ikke føles som hul plastikk, eller bruker chrome plastikk knapper (Logitech Ultra X Flat).

5850667[/snapback]

Hvem er vi? Tydelig at det finnes forskjellig smak. Synes tastaturene du linket til verken virket spesielt estetiske eller spesielt funksjonelle. Og apropos ergonomi. Disse fæle hurtigtastene du snakker om. Personlig bruker jeg dem hele tiden, de sparer en for unødvendig bruk av musen. Og apropos funksjonalitet. Hvem har sagt at slike flate taster som finnes i bæbare PC-er er Guds gave til skrivehastigheten? Personlig skriver jeg sikkert to-tre ganger raskere på vanlig tastaturer, samt med mye mindre feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...