Gå til innhold

Kulturo: Natur og Ungdom anmeldt til politiet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda. Dette er et helt klart tilfelle av brudd på ånsverksloven. Natur og ungdom har ingen unskyldning for å stjele fotografens åndsverk. I tillegg må de ha tillatelse fra personen som er avbildet for å benytte ham på denne måten. Her er det mye de har forbrutt seg mot. Uansett formål - vanlig håndtering av lovverk følges. Ingen er over loven.

Lenke til kommentar

Det natur og ungdom også må være klar over, er at store deler av den norske industrien ikke har rykende fabrikkpiper lenger. Franske Eramet for eksempel, har investert millioner av kroner i sine anlegg i Porsgrunn og Sauda for å begrense miljøfarlige utslipp. Fra 1915 til midten av 1980-tallet var hele Sauda dekket med sort og giftig røyk, som krevde mange liv. Folk døde av lungebrann som fluer.

I dag kommer de ikke røyk. Det eneste som blir sluppet ut av smelteverket er en gassflamme. Gassen blir brent opp uten at den utnyttes til energi. Dette pga. dårlig miljøpolitikk som natur og ungdom er med på å støtte.

 

Så JA! Godt å se at natur og ungdom blir avslørt. De har ikke peiling verken på lover og regler eller hvordan norsk industri egentlig er.

Lenke til kommentar
Greit nok at man må følge loven men må være måte på med flisespikeri. Han hadde nok ikke tillatt å bruke det bildet.

5834542[/snapback]

Flisespikeri? Forografen som tok bildet lever av å ta bildet. Her har de stjålet hans vare (bildet), ødelagt det (klipp og lim) og mangfoldiggjort det. Helt klart tyveri og ingen unskyldning.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at Natur og Ungdom "stjal" bildet, og at Åndsverksloven skal respekteres, men det er jo litt synd at det går utover noen som står for noe bra.

5835478[/snapback]

Siden når ble Natur & Ungdom assosiert med noe positivt? :shrug:

5835588[/snapback]

 

Er forskjell på å stå for noe bra og det å bli assosiert med noe positivt.

Jeg er helt enig i at det er få gode assosiasjoner jeg får med natur & ungdom, men de står da for noe bra, er ikke akkurat en kapitalistorganisasjon etc.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...