Gå til innhold

Lomme-harddisk fra WD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes dette var ein dette var ein veldig fin ting eg og trur kanskje eg hadde valgt denne forran ein 2,5 tommer ekstern harddisk, det er rett og slett av praktiske grunner eg liker størelsen og det er ikkje så ofte man trenger mer enn 6gb med untak av backup men det er ikkje denne lagd for heller.

Lenke til kommentar

skjønner ikke markedet denne disken skal fylle, har man bare noen dokumenter man skal flytte er det helt klart bedre å bruke nettet, evt en LITEN usb stick som man kan ha på nøkkelknippe, er det noe større filer enn det har man en vanlig ekstern disk.

Lenke til kommentar
skjønner ikke markedet denne disken skal fylle, har man bare noen dokumenter man skal flytte er det helt klart bedre å bruke nettet, evt en LITEN usb stick som man kan ha på nøkkelknippe, er det noe større filer enn det har man en vanlig ekstern disk.

5832787[/snapback]

 

 

er vel heller ikke ment for de som skal flytte word filer. jeg har en LaCie Carte Orange 8 GB som er et helt genialt produkt. tar den med hjemm på ferie. bilder, tvserier og filmer. skal jeg til en kompis og se fil er den ofte med på en slik disk. også for filflytting mellom maskiner er den genial. har en ultra portabel uten optisk drev, så da kommer en slik godt med

Lenke til kommentar

Bildet av denne tingesten får meg til å tenke på den evinnelig raske utviklingen. Den ser nesten 80/90's science fiction ut.

Virker uansett veldig bra. Kan nok komme godt med til feks en del skoleoppgaver som involverer tunge filer som det kommer mer og mer av. Det er nesten til å grine av når jeg tenker på at en sånn kunne redda karakterene på den forrige filmen vi skulle lage...

Lenke til kommentar

Poenget med denne er jo kombinasjonen av pris og størrelse.

Den er større enn USB minneplugger, og mindre enn 1,8" og 2,5" eksterne harddisker.

 

Pris/kapasitet ligger også midt i det området.

 

Minneplugg 1 GiB: ca 350 kr

Minneplugg 2 GiB: ca 700 kr

Minneplugg 4 GiB: ca 1200 kr

Minneplugg 8 GiB: ca 3200 kr

 

Lacie 1" ekstern 4GB: ca 800 kr

WD 1" ekstern 6GB: ca 850 kr

Lacie 1" ekstern 8GB: ca 1100 kr

 

WD 2,5" ekstern 40GB: ca 750 kr

WD 2,5" ekstern 80GB: ca 1000 kr

WD 2,5" ekstern 120GB: ca 1500 kr

 

WD 3,5" ekstern 250GB: ca 1100 kr

WD 3,5" ekstern 400GB: ca 2000 kr

WD 3,5" ekstern 500GB: ca 2500 kr

Lenke til kommentar

Så fantastisk, om noen år da slike varer blir så og si verdiløse så venter vel et nytt mer friere film, spill og musikk-media seg ut på banen. Tenk så liten plass dvd hyllene vil ta når filmene passer på medier som er like stor som et bankkort pluss tykkelse.

 

Jeg har en følelse av at lagringsmedier kommer nært en revolusjon snart.

(Jeg har alltid håpet på å få kjøp Oprativ Systemer ferdig innbrent i en read-only chip som man kan pakke i siden på datamaskien og bare trenger å lagre konfigurasjonsfilene en read-write chip/flash)

 

Mvh. Rise

Lenke til kommentar
har den skrivehode og alt som en vanlig harddisk? er ikke dette lett å ødlegge når man slenger rundt på den?

5833855[/snapback]

Jo, det er helt klart en fordel å ikke slenge den rundt. Regner med det følger med en eller annen form for "bæreveske" som beskytter den litt.

5833957[/snapback]

Nå skal det også sies at så små disker tåler veldig mye mer påkjenninger enn f.eks 3,5" disker. 3,5" er som regel spesifisert til 60G i drift, 350G når den ikke er i drift, mens 1" ofte tåler 300G under drift og 1200G når den ikke er i drift. Men det er likevel ikke noen grunn til å kaste den veggimellom og ikke tro den tar noen skade.

Lenke til kommentar
har den skrivehode og alt som en vanlig harddisk? er ikke dette lett å ødlegge når man slenger rundt på den?

5833855[/snapback]

Jo, det er helt klart en fordel å ikke slenge den rundt.

Regner med det følger med en eller annen form for "bæreveske" som beskytter den litt.

5833957[/snapback]

Diverse harddiskbaserte MP3-spillere tåler en god del før disken takker for seg. Jeg tror ikke situasjonen er noe anderledes her.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...