Gå til innhold

EU truer Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er enig, hva har egentlig EU med microsoft og gjøre, vis de ikke liker funksjonene så fjern de manuelt, men Microsoft må få legge ved de de måtte ønske. er jo som at EU vil at microsoft skal komme som en av de minste linux distroene som finnes, slik at de kan instalere hva de vil... (et eksempel). Kan ikke EU bare slutte og bruke de di ikke liker, istedet for at de skal true alle som ikke gjør som EU sier :nei:

 

Edit, glemte en ting: Er det ikke oss som forbrukere som burde besteme hva vi vil bruke og ikke EU... :hmm:

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

Så enig, så enig! Tragisk er ordet!

EU burde bruke tid og ressurser på viktigere ting! :hrm:

 

Dessuten har de ingen mulighet til å forhindre at folk bruker det. De som vil ha det, kommer bare til å laste det ned fra nettet likevel, noe EU ikke kan kontrollere!

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Så enig, så enig! Tragisk er ordet!

EU burde bruke tid og ressurser på viktigere ting!  :hrm:

 

Dessuten har de ingen mulighet til å forhindre at folk bruker det. De som vil ha det, kommer bare til å laste det ned fra nettet likevel, noe EU ikke kan kontrollere!

5832397[/snapback]

Når du nevner det, vil dette øke piratkopiering av Microsoft sitt software.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dette er tragisk, selv jeg er klokere enn EU på dette området. La Microsoft putte inn så mange funksjoner som de selv vil, EU får bare leve med det! Desto mer Microsoft gjør, desto mer klager EU. Det er like før jeg gjør som Nordoelum, skal gi hele hurven juling.

 

Hvorfor kan ikke bare EU lage sitt eget kommunistiske operativsystem. De forstår jo like mye som svimeslåtte fisk. Det tilsvarer INGENTING! Akkurat for øyeblikket sitter jeg på en PC med både Windows XP og Linux (SUSE 10) på, og jeg er fornøyd med begge deler. Windows er all-round, Linux er jobbing.

 

Om Norge kommer inn i EU, flytter jeg MOMENTANT til USA. EU er jo verre en diktatorer og kommunister samtidig. Hvorfor ble de opprettet? Nå som de skal lage en egen krigs-et-eller-annet blir jo NATO truet. Og da går det ikke bra med Norge, som trenger beskyttelse fra USA om det blir krig.

 

Så EU er jeg ikke fornøyd med, ikke i det hele tatt. La Microsoft lage programvaren sin bra som de klarer. Ikke så bra som EU vil. *Tenke onde tanker om EU*

 

Nordoelum: Akkurat. Dette er ikke bra for Microsoft i det hele tatt :( Personlig liker jeg faktisk Mircosoft veldig godt jeg...

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Hvordan går det an?

Så lenge man kan deaktivere virusprogrammet og legge til et annet burde det vel være greit?

Det øker tross alt sikkerheten om alle har et virusprogram, og om det er sambygd med Windows vil man kunne bruke LiveUpdate på det og alle andre funksjoner.

 

Lurer på om EU vet hva de gjør jeg...

Lenke til kommentar

Jeg missliker microsoft, og syns forsåvidt det er morsomt at EU terroriserer dem, men;

 

Det er jo helt lost av EU da, Microsoft burde da få lov til å levere SITT_EGET_OS med akkurat det de vil, det er jo dems produkt, eu kan ikke bestemme at det skal være masse markeder innenfor der. Det blir for dumt

Lenke til kommentar

Jeg har vært helt uenig i EU sine metider tidligere da MS nærmest var en inntektskilde til EU.

 

Derimot å totalforby et OS er det mest effektive tiltaket for å få frem kravene sine, og dette støtter jeg EU fullt ut.

 

Mange av funksjonene til MS ødelegge enormt for konkurranse.

 

DETTE ville vært et par greie krav til MS:

 

**Alle formater bør være tilgjengelig for alle OS!

 

*Jabber er en åpen protokoll og MSN bør legge inn støtte for denne!

 

**Man bør kunne velge hvilke programmer man ikke vil ha av MS under installasjon, men man bør måtte betale for de tjenestene man ikke ønsker (slik man gjør i dag om man ikke bruker IE, WMP, MSN, osv.)... dette gjelder spesielt MS sin sikkerhetspakke!

 

**MS bør løsne opp på det enorme intregreringen til programmene sine og ikke gjøre noen av programmene sine avhengige av kun sine egne produkter!

 

**Det bør bli lettere å avinstallere MS sine enge programmer.

 

**Bruke pengene sine på å forbedre produktene sine isteden for å bruke et hav av penger i direkte kamp mot Linux/Unix.

 

*Oppdatere fler en sine egne programmer i MS Update, ikke et rettferdig krav, men andre OS klarer dette fint...

 

 

 

Det VAR disse (merket med **) som gjorde at jeg valgte Linux... jeg trodde Linux var en svart boks og var mer enn villig til å lære enn å ha det monopolistiske og kapitalistiske markedet vi har i dag, jeg møtte et fargerikt OS som gjorde mye likt og annderledes. I dag bruker jeg det fordi det har alt jeg trenger ferdig installert, masse valgmuligheter i alt (til og med valg GUI), mulighet til å bruke flere brukere SAMTIDIG (ikke midlertidig), oppdaterer alt av programvare, lite virus, Live-CD'er... det skal mye til for at jeg kommer tilbake til Linux og jeg håper flere velger andre alternativer som Apple OSX, Solaris, Linux og BSD for å få slutt på denne desperate maktkampen til MS!

 

EDIT: Nyskjerrig? Sjekk linkene i signaturen...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Sier meg enig med tuxerator.

 

Og til dere andre...

EU har kanskje ikke direkte noe å gjøre med microsoft, men hva som selges på EU markedet er definitivt EU sin sak. En av arbeidsområdene til EU er å sørge for at det ikke skal bli monopoltilstander. EU har lenge forsøkt dialog med microsoft, men microsoft gir selvsagt totalt faen. Håper microsoft fortsetter å kjøre samme linja, og EU sperrer dem ute. Dette ville blitt en stor seier for Europa.

Endret av zzzneo
Lenke til kommentar

Det her er kjempebra. Endelig blir vi kvitt det idiotiske greiene med å integrerer egne produkter så godt inn at det er umulig å bruk noe annet. Slikt har vi et ord for: konkurransefientlig. Da er det flott at EU reagerer på det, for dette er lovstridig samme hva man måtte si. M$ undergraver alternativene. IE kan f.eks ikke fjernes, samme gjelder Windows Messenger (Nei, den stygge run-linja er ikke godkjent) ++. I tillegg suger ærligtalt hele OSet. Det er etter min mening brukervennlig inntil man går 1cm inn i OSet.

 

Forøvrig enig i det tuxerator sier.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Det her er kjempebra. Endelig blir vi kvitt det idiotiske greiene med å integrerer egne produkter så godt inn at det er umulig å bruk noe annet. Slikt har vi et ord for: konkurransefientlig. Da er det flott at EU reagerer på det, for dette er lovstridig samme hva man måtte si. M$ undergraver alternativene. IE kan f.eks ikke fjernes, samme gjelder Windows Messenger (Nei, den stygge run-linja er ikke godkjent) ++. I tillegg suger ærligtalt hele OSet. Det er etter min mening brukervennlig inntil man går 1cm inn i OSet.

 

Forøvrig enig i det tuxerator sier.

5833123[/snapback]

Tja, hva vet du om Vista da? Ingenting antar jeg!

Lenke til kommentar

Liker ikke de fordommene alle har her på forumet (fleste i hvert fall) har i mot Microsoft.

 

Uansett, folk bestemmer selv om de vil kjøpe Vista eller ikke, så hvorfor må EU blande seg?

Anbefaler Microsoft å gå med på noe ala at programmene som følger med, skal lett kunne avinstalleres.

 

Ellers er kravene dems helt urimelige.

 

EDIT: Tror det er noen slike antiMS folk i EU :p

Endret av matsemann1
Lenke til kommentar
Liker ikke de fordommene alle har her på forumet (fleste i hvert fall) har i mot Microsoft.

 

Uansett, folk bestemmer selv om de vil kjøpe Vista eller ikke, så hvorfor må EU blande seg?

Anbefaler Microsoft å gå med på noe ala at programmene som følger med, skal lett kunne avinstalleres.

 

Ellers er kravene dems helt urimelige.

 

EDIT: Tror det er noen slike antiMS folk i EU :p

5833231[/snapback]

 

Ikke alle har noe valg enn å velge MS...

EDIT: finner du en HP pc som kommer uten Windows for meg? helst nc4200, lett etter det...

 

Jeg har ikke fordommer mot MS, jeg har fordommer mot monopolisme og kapitalisme... og da er det rett og rimelig at MS kommer under der igjen...

 

EU ønsker sikkert også å få litt større markedsandel i markedet og er irriterte på at MS sperrer dem ute.

 

Synes de kravene jeg fikk med meg bør være minimun (bortsett fra det siste), det eneste det eventuelt kunne ført til er at noen går over til andre OS'er, men flere vil nok få et bedre inntrykk av MS... noe de trenger!

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er ikke Microsoft sitt problem at de kontrollerer verden med operativsystem. Det finnes vel knapt andre heller som har som mål å slå Microsoft...

 

Som matsemann1 sa, liker jeg ikke alle fordommene mot Microsoft her? Heller ikke mot Bill Gates, er tross alt ikke hans skyld at det ikke finnes andre motstandere til Windows...

 

For å si det sånn, Tuxerator, Windows er det beste operatisystemet som finnes. Men smaken er som baken, Linux er bra det. Men Windows er det mest komplett operativsystemet, og jeg tror ikke Google slår Microsoft av den grunn!

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Full støtte til tuxerator.

 

Får MS fortsette med å integrere alt mer eller mindre i OSet vil vi som brukere bli skadelidende. Bundling er et kjent virkemiddel for å minske konkurranse og øke markedsmakt. Når en aktør med ca 90% av markedet gjøre det, er det svært alvorlig. Bundling betyr som oftest at ikke de beste produktene vinner, men de produktene som er så heldig å være bundlet med "markedsledere".Minsket konkurranse betyr redusert utvikling, og vanligvis dårligere og dyrere produkter.

 

MS skulle ikke hatt lov til å bundle noen av produktene IE, MSN, Media Player eller Outlook Express med selve Windows. Tredjepartsleverandører, slik som PC-leverandører og andre skulle ha blitt gitt den muligheten. Så kunne vi f.eks. fått ferdige Windowsdistroer med Trend Micro PC-cillin, Media Center, Trillian, Firebird og Firefox, og der alt kunne installeres gjennom enkle valg i installasjonsprosedyre. Det hadde gitt utvikling.

 

Det MS gjør er egentlig som om REMA 1000 skulle forlange at vi når vi handler melk og brød også må handle 20 andre standardvarer og betale for alle. Selv om det eneste vi ønsket var melk og brød.

 

Commando_Sondre: På flere områder slår Linux Microsoft så det bare står etter, blant annet sikker brukerhåndtering. Jeg bruker begge deler, og må si Linux imponerer meg mer og mer. På andre områder er Windows bedre. Så å si at Windows er et bedre operativsystem er helt feil. Trolig vil 70 % av dagens Windowsbrukere klare seg nøyaktig like bra med f.eks Ubuntu.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Uansett, folk bestemmer selv om de vil kjøpe Vista eller ikke, så hvorfor må EU blande seg?

5833231[/snapback]

Fordi M$ gjør noe ulovlig ved å gjøre det vanskelig for andre alternativer å slippe til. I tillegg sveiser man fast egne løsninger slik at de ikke er til å fjernes.

 

At de tillegg driver utpressende virksomhet mot skoler, kommuner, bedrifter osv. gjør ikke saken stort bedre.

 

Bolson: Godt sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...