Gå til innhold

Første spill-bærbar fra Toshiba


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nice, dog jeg ikke er så særlig begeistret at de kaller det bærbar når det begynner å monne i 17". Slepbar eller desktoperstatter er vell det mest nærliggende.

5830266[/snapback]

 

Har selv en bærbar med 15.4" skjerm og det er ikke store spranget til 17" som jeg skal ha på min neste maskin (trenger det i jobbsammenheng). Hadde det funtes 24" bærbare så hadde jeg kjøpt det :)

Lenke til kommentar
Hvorfor må denne absolutt bruke så mye strøm?

7900 serien bruker jo nesten ikke strøm i det hele tatt!

Tror 7900GS bruker mindre enn go 7800...

5831399[/snapback]

 

 

Når du sammenligner bærbar og vanlig skjermkort, så burte det være litt forskjell i strøm bruken. Men å hevde at 7900 serien nesten ikke bruker strøm så tar du feil. GT versjonen ligger i overkant av 100 W i full bruk. Og det er litt i overkant av 8 Ampere. Hadde Go brukt like mye ville nok maskinene brukt bortimot 200 W minimum, noe som tilsvarer 16+ Ampere. Tror ikke batteriene hadde greid å levere så mye strøm lenge.

Lenke til kommentar
Hvorfor må denne absolutt bruke så mye strøm?

7900 serien bruker jo nesten ikke strøm i det hele tatt!

Tror 7900GS bruker mindre enn go 7800...

5831399[/snapback]

 

 

Når du sammenligner bærbar og vanlig skjermkort, så burte det være litt forskjell i strøm bruken. Men å hevde at 7900 serien nesten ikke bruker strøm så tar du feil. GT versjonen ligger i overkant av 100 W i full bruk. Og det er litt i overkant av 8 Ampere. Hadde Go brukt like mye ville nok maskinene brukt bortimot 200 W minimum, noe som tilsvarer 16+ Ampere. Tror ikke batteriene hadde greid å levere så mye strøm lenge.

5832051[/snapback]

 

Er ikke noen ekspert på data komponenter, men hvordan kan et skjermkort trekke 8ampere?? jeg skjøner at du har regnet ut I=P/U I=100/12V=8,33A

Tenker på atte det er sjelden du ser en strømforsyning i en pc på mer enn 600W og dette er i 230V og utgjør ca.2,6A.. Så hvis du har et skjerm kort som trekker 8A da så har du ikke noe strømforsyning igjen ;-)

Endret av kas86
Lenke til kommentar
Et vanlig desktop 7900gt bruker langtfra 100w under load, snarere under halvparten, og litt mindre enn 7800gt (men yter mye bedre). Sammenligner man denne testen med denne, så kan beregne sånn ca hvor mye effekt hvert enkelt av de mest populære kortene trekker.

5832753[/snapback]

Hehe takk for linkene til disse testene, nå skønte jeg hvordan disse watt målingene gjøres. Dem bruker en måler dem setter i stikkontaketn å så plugger inn støpslet til PC`n. Og når dem sier 100w så er det for hele maskinen å ikke brae for ET skjermkort. dermed trekker ikke et skjermkort 100W men kanskje ca.10W. Men hvis noen er uenig med meg så si fra.

 

 

*EDIT: BEKLAGER AT JEG ER LITT OFFTOPIC

Endret av kas86
Lenke til kommentar
Hvorfor må denne absolutt bruke så mye strøm?

7900 serien bruker jo nesten ikke strøm i det hele tatt!

Tror 7900GS bruker mindre enn go 7800...

5831399[/snapback]

 

 

Når du sammenligner bærbar og vanlig skjermkort, så burte det være litt forskjell i strøm bruken. Men å hevde at 7900 serien nesten ikke bruker strøm så tar du feil. GT versjonen ligger i overkant av 100 W i full bruk. Og det er litt i overkant av 8 Ampere. Hadde Go brukt like mye ville nok maskinene brukt bortimot 200 W minimum, noe som tilsvarer 16+ Ampere. Tror ikke batteriene hadde greid å levere så mye strøm lenge.

5832051[/snapback]

 

Hehe, det der blir litt i overkant dumt. Hva skal maskinen bruke de andre 100 wattene på ? Vet du hvor mange watt en bærbar bruker ? Min Pentium 4 Mobile 2ghz bruker i skrivende stund 25 watt inkludert skjerm, skjermkort osv.

Lenke til kommentar
Hvorfor må denne absolutt bruke så mye strøm?

7900 serien bruker jo nesten ikke strøm i det hele tatt!

Tror 7900GS bruker mindre enn go 7800...

5831399[/snapback]

 

 

Når du sammenligner bærbar og vanlig skjermkort, så burte det være litt forskjell i strøm bruken. Men å hevde at 7900 serien nesten ikke bruker strøm så tar du feil. GT versjonen ligger i overkant av 100 W i full bruk. Og det er litt i overkant av 8 Ampere. Hadde Go brukt like mye ville nok maskinene brukt bortimot 200 W minimum, noe som tilsvarer 16+ Ampere. Tror ikke batteriene hadde greid å levere så mye strøm lenge.

5832051[/snapback]

 

Er ikke noen ekspert på data komponenter, men hvordan kan et skjermkort trekke 8ampere?? jeg skjøner at du har regnet ut I=P/U I=100/12V=8,33A

Tenker på atte det er sjelden du ser en strømforsyning i en pc på mer enn 600W og dette er i 230V og utgjør ca.2,6A.. Så hvis du har et skjerm kort som trekker 8A da så har du ikke noe strømforsyning igjen ;-)

5832409[/snapback]

 

 

Enkelt. Når det brukes like mye Watt på 230 V som på 12 V, så er Amperen forskjellig. Når 100 W utgjør 2.3 Ampere på 230 V, så utgjør det 8.3 Ampere på 12 V.

 

Trafoer, noe en PSU i bunn og grunn er, gjør "bare" om spenningen. Den må dermed greie å levere mer strøm (ampere) for å kunne levere like mye effekt, altså Watt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...