Gå til innhold

Microsoft med Flash-utfordrer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SVG ftw! ærlig talt, håper dette ikke slår igjennom, rett og slett fordi det er microsoft som står bak.

*don't flame me :p*

5825840[/snapback]

I motsetning til deg håper jeg dette blir velykket.

Microsoft sin løsning er jo tross alt åpen og hvem som helst kan lage programvare med støtte for dette filformatet. Det betyr at hvem som helst kan lage programvare som gjør at man kan lage "Microsoft-flash-filer" og slipper å kjøpe et program til flere tusen kroner som f.eks. Flash 8

Lenke til kommentar

Bortsett fra navnet på programmet som høres litt "virusnavngitt -aktig" ut, så er det jo kjekt med litt konkurranse. Det går an å håpe at Microsoft ikke stenger brukervennlighet med mer ute denne gangen. Hvis jeg kan velge så satser jeg på den som er mest vennlig overfor brukere og de andre som ønsker å bygge opp noe rundt dette. :)

Lenke til kommentar
SVG ftw! ærlig talt, håper dette ikke slår igjennom, rett og slett fordi det er microsoft som står bak.

*don't flame me :p*

5825840[/snapback]

I motsetning til deg håper jeg dette blir velykket.

Microsoft sin løsning er jo tross alt åpen og hvem som helst kan lage programvare med støtte for dette filformatet. Det betyr at hvem som helst kan lage programvare som gjør at man kan lage "Microsoft-flash-filer" og slipper å kjøpe et program til flere tusen kroner som f.eks. Flash 8

5826156[/snapback]

Slik det står her er jeg helt enig :)

Men jeg vil gjærne lese lisensen før jeg er helt enig... Java sin løsning er vel lukket? Og teknologien er laget av Sun Microsystems som har planer om å gi ut Solaris under GPL v.3?... Hadde ikke gjort noe om Java ble gitt ut under GPL, kanskje dette gir dem litt press...

Lenke til kommentar

Selv om jeg synes økt konkurranse er bra veit jeg ikke helt hva jeg skal tro om det her. Produkter fra M$ lekker normalt som en sil, og ærligtalt vil nok dette også gjøre det. Synes ærligtalt M$ burde holde seg til de produktene de allerede tilbyr og kanskje gjøre de litt mer tette så vi ikke må kjøre update ukentlig for å ikke være utsatt for ulumskheter. At M$ plutselig har funnet ut at det skal være mulig å utvikle versjoner av det til andre OS enn Windows gjør meg ikke akkurat mindre skeptisk til det her.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...