Gå til innhold

- Alt vil bli mobilt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tro på at den vanlige kamerabrukeren går over til mobiltelefoner isteden, men jeg tror det fortsatt vil være et marked for proff-kameraer.

5799165[/snapback]

 

ja det har du nokk rett i, et mobilkamera krarer ikke på langt når å få like mye lys pga små linser og de har ganske trege kamera så å ta menge bilder etter hverandre går ikke så bra

Lenke til kommentar

3 megapixler og autofokus, og var det ikke snakk om at ett firma hadde utviklet en ny type blits som var tok opp mindre plass en det som er vanlig i dagens kamera? forundrer meg ikke.

 

så la oss that en titt på den mulig utviklingen:

 

mobiltelefon med kompaktkamerakvalitet på bildene.

 

hsdpa (eller hva pokker forkortelsen var) på overføringen.

 

minnekapasitet på noen solide gigabytes internt og mulighet for minnekort.

 

kombo dette med en videreutviklet nokia 770 eller origami og vips så begynner fremtiden å bli litt spennende igjen (spesiellt om dem klarer å utstyre enhetene med eink-skjermer slik at en kan lese bøker og mail på den uten å tappe batteriet for mye).

 

hmm, itunes rett på mobilen anyone?

(ja jeg veit motorola og apple "prøvde", en dårlig spøk)

 

fremtiden er mobil er det vel noe som heter...

 

så var det bare å få bannlyst det DRM-spøkelset...

og kansje få flat takst på datatrafikk over mobilnettet?

 

nåja, jeg kan kansje vel så gjerne tenke meg at mp3-spillere kommer med bluetooth innebygget slik at dem kan funke som en handsfree.

 

også kunne jeg tenkt meg en klokke som kunne funket som display for mobilen slik at en kan lese innkommede meldinger og se hvem som ringer (og via knapper aktivisere eller avvise samtalen). det er forresten enda en enhet som hadde kunnet utnyttet eink for å spare strøm.

 

pokker, kunne tenkt meg å startet firma, og sett om disse ideene faktisk flyter. men hvem er villig til å sponse en ufaglært fra nordvestlandet med store drømmer?

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Har ingen tro på at mobiler skal ta over for kameraet. Det blir rett og slett for dyrt. Mesteparten av mobiler som selger er ikke de highend-mobilene med 2+ MP osv fordi folk flest ikke gidder bruke mye penger på mobil. Vil alltid være noen mobiler som er _nærme_ kameraer i mellomklassen, men det er ikke noe å tjene for Nokia osv å bruke tid og penger på kameraer og all den software som trengs.

 

Tipper ca 90% av dem med kameramobiler aldri har brukt kameraet (annet enn til testing da de fikk den, som kanskje 30% gjorde).

 

Nokia nevnte ikke at Symbian kommer til å dø ut også da? :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...