Gå til innhold

DDR2-800-støtten kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er flott det kommet offisiell støtte for DDR2-800. Jeg tror det blir høydepunktet i DDR2 sin karriære slik DDR-400 var høydepunktet i DDR sin karriære. Håper bare prisene blir fornuftige snart. (Nå koster DDR2-800 ca 80% mer enn DDR2-533)

 

Hvorvidt AMD vil følge opp med å støtte DDR2-800 i sine prosessorer er uvisst.

Det har lekket at AMD kommer til å støtte DDR2-800 fra og med sokkel AM2. Håvard har blandt annet skrevet om det her. Xbit labs har nylig skrevet noe om det her.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
AM2 vs S939 @ x2 4800+ @ DDR2-800

 

http://www.hkepc.com/hwdb/am2-4800-1.htm

5791959[/snapback]

Hmh... Ytelse løftet der var ikke mye å skrive hjem om. fra -1% til +2% eller noe

5792104[/snapback]

Helt som forventet. Som vi husker fra ca 2 år tilbake når AMD doblet minnebåndbredden sist så lå ytelseøkningene i gjennomsnitt på ca 2-3%. En yttligere dobling var forventet å få mindre økning enn det. (Latency har hele tiden vært omentrent uendret)

 

Forøvrig så er disse resultatene langt bedre enn de første testene som lakk ut fra laboratoriene rundt om kring. AMD ser endelig ut til å ha fått orden på AM2-ytelsen og jeg regner med denne testen viser den endelige versjonen som er i produksjon nå.

Lenke til kommentar

Jeg tror AMD har slitt for å få på plass støtte for DDR2-800 så jeg regner ikke med at de kommer til å støtte DDR2-1000 med det første.

 

En annen ting er at DDR2-800 knapt har fått offisiellt stempel fra JEDEC, og det er ikke ventet at DDR2 noen gang skal få offisiell støtte for DDR2-1000. Det er DDR3-1066 som vistnok skal bli neste offisielle trinn. Men man skal jo aldri si aldri. AMD lanserte jo støtte for DDR-500 for ca et år siden selv om DDR-500 aldri har blitt noen godkjent JEDEC-standard.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...