Gå til innhold

Nyhet: Vklr R ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva blir det neste? At Nokia kutter ut oddetall? :p

 

Personlig mener jeg at det er tekstmeldingenes begrensning på 160 tegn som er den største årsaken til SMS-språket. Denne begrensningen har blitt myket litt opp de siste årene med mulighet for sammenkoblede meldinger, men SMS-språket henger faretruende igjen fortsatt. Hvis operatørene hadde tatt samme pris for <160 tegn som for f.eks 500 tegn så tror jeg SMS-språket hadde mistet mye av sin opprinnelige hensikt, bli umoderne og forsvinne sakte men sikkert.

Lenke til kommentar

Er enig med Simen1 sin kommentar om at sms'enes grense på 160 tegn har en del av skylden for sms-språket, samtidig som jeg tror det fortsatt er belegg for å beholde sms-språket til tross for at man kan sende sammenkoblede mld. Dette fordi det er kjipt å skrive tre bokstaver over den fjerde mld, og at man da lett begynner å korte inn på ord som jeg til j osv.. for å spare noe øre!

 

Takket være Netcom's smsMania så får jeg skrevet med skikkelig norsk det jeg vil uttrykke på sms, og slipper å begrense meg til at det vil koste meg 0,69/59/43/40 øre ekstra for de tre bokstavene over melding nummer en.. for klarer ikke bruke opp de 2000 mld jeg har til rådighet hver måned uansett!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...