Gå til innhold

Omtale av The Regiment (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beskrivelsen hørtes ut som noe alla SWAT, stemmer det? I så fall en dårlig etterligning siden det kun fikk karakter 5 :)

Kanskje det er bedre bruk av penger å kjøpe SWAT add-on enn The Regiment.

Egentlig ganske utrolig hvilken makt en anmelder har, karakter 5 punkterer på en måte min interesse for et spill..

Lenke til kommentar

Synes anmeldelsen var utrolig urettferdig, set fra mitt syn da...

 

Både jeg og en kamerat spilte igjennom alle treningsoppdragene uten være borti noen bugs eller irriterende momenter. Dette på 2 forskjellige maskiner. Det frister å si at anmelder har misforstått noe i forbindelse med sveiping av rom...

Kan også si at dette er det spillet som er nærmest treninga mi i heimevernet for noen måneder siden (SIBO-delen, strid i bebygd område) :)

 

Ellers har jeg tilnærmet aldri hatt noe som helst å si om det å legge personer i jern. Det er _en_ gang jeg har irritert meg over det, da lå 3 personer oppå hverandre. Brukte 5sek på arrestere riktig pers da. Har ikke tenkt på det siden.

At man gir ordre om storming fra litt avstand fra døren, ser jeg ikke problemet med da...

 

At det skulle vært større muligheter for kontroll over medsoldater, er et minus i min bok da. Men de er for det meste grei å ha med å gjøre, selv om de ikke er verdens beste AI.

 

Har til nå bare spilt gjennom den første kampanjen og en del Coop, men jeg klarer ikke se at et spill basert på SAS skulla ha noe særlig annet enn "redd gisler" til objektiv. Det er tross alt det SAS gjør.

At man må ta de tilbake til et område, har det bare vært på 1\3 av banene jeg har spilt på. Resten er å eliminere gisseltakerne og beskyttegislene.

 

Dete gjøres ved å brase inn raskest mulig og overraske gisseltakerne før dem får skadet gislene. Du får kart før oppdraget, men planen er allerede lagt ut til deg. Ser ikke noe særlig vondt i det, siden områdene for det meste er relativt små.

 

Det høres ut som anmelder virkelig har irritert seg under treningen når han har "investert så mye tid" i den. At banene ellers tar liten tid, er sant, men man klarer vanligvis ikke banene på første forsøk og for meg blir det en del forsøk på noen baner.

 

Gjenspillingsverdien er også der, siden gisseltakerne spawner på forskjellige steder hver gang banen restarter. At de spawner etterhvert som man spiller, har jeg ikke sett (kanskje p.g.a. jeg kun har spilt en kampanje), men sikker på at det ikke er gisseltakere som har forflyttet seg fra andre deler av bygget?

 

Flerspiller har jeg ikke spilt så mye av, men tror vi må være flere enn 2stk på Coop ihvertfall. Er temmelig vanskelige brett. Har ikke helt den store troen på MP i dette spillet, bortsett fra Coop-modus.

 

Er enig med anmelder om at spillet er kort, men klarer ikke å finne et så stort antall bugs og irritasjonsmomenter som han finner.

At spillet er kort, kan jeg være enig i da. Men det finnes ikke et anti-terrorspill som er mer realistisk og hektisk enn dette.

 

Min karakter: 7/10 (sterk 7'er)

 

 

Edit: litt endringer...

 

 

Spillet er pokker så mye mer realistisk (pga den raske hastigheten) enn swat4.

Ellers er banene mindre og metodene hardere (ikke noe minus for å skyte gisseltakere). Likner mye mer på rainbow 6.

 

Edit2:

Spillet anbefales for alle som liker Rainbow 6 (Regiment mangler en del opp mot denne klassikeren, menmen...) og alle som likte SIBO-øvelsene i førstegangstjenesten ;)

Endret av blackninja
Lenke til kommentar

Blir et spill jeg ikke kommer til å kjøpe. Det at der er 17 treningsoppdrag og bare 12 (4 hoved 3 under?) gjør at jeg også griner litt på nesa. Er det flere treningsoppdrag enn hovedoppdrag, og hvor ligger da fokusen?

 

Nei, jeg holder meg til Swat jeg, liker det meget godt (SWAT 3).

Lenke til kommentar

spillte dette en del timer i helga på lan i CO-OP mode med to venner, og jeg synes også at 5/10 er for svakt. greit nok at det har sine feil, men det eneste jeg faktisk synes var noe kjipt er mangel av oversikt over hvem modus våpnet ditt står i (single, semi, auto)

 

grafikken er grei, bretta er små men hektiske, terroristene er brukbart smarte (de trekker seg tilbake og kommer bakfra) skade og spesielt effekt på granater er god (du bør stå langt unna frag granater)

 

det anmeler ser på som negativt med at det spawner nye terrorister på noen brett er egentlig ikke så negativt. tenk på det, dersom du var terrorist og SAS storma bygningen du var i, hadde du ikke prøvd å hjelpe med-terroristen din da? og så får du beskjed over radio at det har kommet flere terrorister inn i ditt område. eneste kjipe må være at spawen er låst til et bestemt punkt, som når du har redda gislene.

 

ellers så var det lite som jeg fant negativt, utenom all friendly fire killsa jeg opplevde pga noe dårlig komunikasjon :p

 

desuten trekker våpenutvalget litt opp, er mye morsomt som M60, M4, AK47, MAC 10 MP5 (med eller uten scope) min favoritt: Steyr AUG, G3 osv.

 

men det er helt klart et coop spill i lan eller over nett. songle player delen er ikke noe spesielt å skryte av, omtrent som i swat. spiller aldri det spillet alene.

 

så konklusjon: er veldig enig med blackninja og anbefaler spillet dersom du spiller sammen med kamerater ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Syns der mangler en vesentlig detalje i den testen: Hvilke(n) platform er dette spill for ??

5783506[/snapback]

Det er flere måter å finne dette på:

 

1) Øverst til høyre i artikkelen finnes produktinformasjon, med blant annet plattformangivelse.

2) Rett over totalkarakteren er det angitt hvilken plattform som er vurdert.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...