Gå til innhold

Sony annonserer Blu-ray og Vaio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Slår tilbake...."

 

Hvordan da? Med å voldta lommebøkene våre?

 

Hvis teknologi skal være så dyrt å lage, så bør vi kanskje vurdere

om vi virkelig trenger det...

For noen få år siden, så var DVD som å komme til himmelen.

Men neida, vi må ha noe bedre enn det igjen...

Og hva blir det neste, at vi implanterer filmen rett i hjernen? (les: Ironi)

 

Jeg synes HD oppløsning er helt rått, men jeg eier ikke ett hdtv,

så for min del bryr jeg meg ikke i det hele tatt.

Ikke har jeg tenkt å legge ut 10-15 000 kr for det heller,

så for meg, og resten av "nedre del" av pengemenneskene er

denne utviklingen rett og slett unødvendig.

 

Skal det bli slik at de med penger bestemmer hvilken utvikling

tekno-verden skal ha? (de som stadig vil ha mer, blir dessuten aldri fornøyd, så de blir som å klatre til en topp som ikke finnes)

 

Nei, skal vi bli tvunget til ett nytt format, så må da pinadø

prisen være overkommelig også.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som syns at DVD fortsatt har knall bilde og lyd ? :whistle: Åssen blir bildet dersom du spiller av en DVD på en HDTV? Er ikkje noen form for vreng i bildet etc? 8000,- var pokker emg en stiv pris, men DVD-spillerene var jo ikkje akkurat billige de heller når de kom ;)

Lenke til kommentar

Er det bare meg som syntes at ikke 8000,- er så galt? Driver og lurer på om jeg skal kjøpe Denon 3910 dvd-spiller til 9995,-. Men kanskje jeg heller skal vente og kjøpe meg en blue-ray spiller når den kommer? Den vil vel fungere med gamle dvd-plater også den? Lurer på hvordan billedkvaliteten er opp mot Denon 3910 på vanlige dvd-plater?

Lenke til kommentar

Vannvittig pris? Jeg syntes ikke det.... Det er en ganske igjennomsnittelig pris hvis du skal ha en dvd-spiller med godt drivverk, godt bilde, bra lyd i dvd og cd. Du får hva du betaler for rett og slett.

 

Hifiklubben selger mange dvd-spillere som er dyrere enn Denon 3910.Classè f.eks har en som koster mange ganger så mye. http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Hj...iller_Soelv.htm

 

Hvis ikke den er dyr nok kan du ta en titt på Burmester sine dvd-spillere/cd-spillere. http://www.hifisenteret.no/merker/burmester/index.htm

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Vannvittig pris? Jeg syntes ikke det.... Det er en ganske igjennomsnittelig pris hvis du skal ha en dvd-spiller med godt drivverk, godt bilde, bra lyd i dvd og cd. Du får hva du betaler for rett og slett.

 

Hifiklubben selger mange dvd-spillere som er dyrere enn Denon 3910.Classè f.eks har en som koster mange ganger så mye. http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Hj...iller_Soelv.htm

 

Hvis ikke den er dyr nok kan du ta en titt på Burmester sine dvd-spillere. http://www.hifisenteret.no/merker/burmester/index.htm

5768295[/snapback]

 

Hva er egentlig det gode drivverket nyttig for?

 

AtW

Lenke til kommentar

Et godt drivverk hindrer både støy fra bilde og lyd. 3910 har blitt kåret til "mest for pengene" i nesten alle tester den har vært med i.

 

Men jeg skjønner jo at jeg er i feil forum å snakker om dette. Her er det folk som ikke blunker over å kjøpe et grafikkort for 4000,- de skal bytte ut året etterpå men syntes 8000,- for en dvd/bluray/cd spiller som du skal ha i mange år er ufattelig dyrt ;) Men dette begynner å bli veldig offtopic.... :ermm:

 

Edit: Er det noen flere som lurer på hvorfor 3910 er et godt kjøp for 9995,- kan dere lese testene til høyre på DENNE siden. Eventuelt søke på " dvd-3910 review " i google. Nok om den saken :)

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Et godt drivverk hindrer både støy fra bilde og lyd. 3910 har blitt kåret til "mest for pengene" i nesten alle tester den har vært med i.

 

Men jeg skjønner jo at jeg er i feil forum å snakker om dette. Her er det folk som ikke blunker over å kjøpe et grafikkort for 4000,- de skal bytte ut året etterpå men syntes 8000,- for en dvd/bluray/cd spiller som du skal ha i mange år er ufattelig dyrt ;) Men dette begynner å bli veldig offtopic.... :ermm:

 

Edit: Er det noen flere som lurer på hvorfor 3910 er et godt kjøp for 9995,- kan dere lese testene til høyre på DENNE siden. Eventuelt søke på " dvd-3910 review " i google. Nok om den saken :)

5768377[/snapback]

 

Jeg er litt skeptisk til akkurat det, mengden bitfeil er minimal i selv de kjipeste cd-rommer, og de gangene en plate har vært oppskrapt nok til å indusere bitfeil har jeg ikke merket noen korrelelasjon mellom pris, og evne til å unngå disse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Et godt drivverk hindrer både støy fra bilde og lyd. 3910 har blitt kåret til "mest for pengene" i nesten alle tester den har vært med i.

 

Men jeg skjønner jo at jeg er i feil forum å snakker om dette. Her er det folk som ikke blunker over å kjøpe et grafikkort for 4000,- de skal bytte ut året etterpå men syntes 8000,- for en dvd/bluray/cd spiller som du skal ha i mange år er ufattelig dyrt ;) Men dette begynner å bli veldig offtopic.... :ermm:

 

Edit: Er det noen flere som lurer på hvorfor 3910 er et godt kjøp for 9995,- kan dere lese testene til høyre på DENNE siden. Eventuelt søke på " dvd-3910 review " i google. Nok om den saken :)

5768377[/snapback]

 

Problemet er vel heller at man kan mekke en htpc til samme prisen som har bedre bilde, og som i tillegg er uendelig mer fleksibel som avspiller. Man kan vel også få like god lyd, ved digital overføring til d/a konverteren i forforsterkeren?

 

JEg hadde iallefall ikke betalt ekstra for en boks til som gjør samme/dårligere jobb som pcen jeg allerede har, da hadde jeg heller lagt pengene i en bedre forsterker eller en prosjektor/tv...

Lenke til kommentar

Synes du skjer stor forskjell tilogemd på de forskjellige dvd'ene.

Jeg er ikke speielt følsom, men det er ikke veldig vasnkelig at bildet kan på flere filmer være uskarpt og skurr. Dette kan være irriterende spesielt med store kontraster.

Det sier seg vell egentlig selv at du ikke vil se forskejll på HDTV og DVD på en liten 7" bærbar dvd spiller. Men om du kjører det hele på et lerret på over 100". Ja da ser du helt klart store forskjeller, og der blir HDTV overlegen.

Lenke til kommentar

DVD begynte også på rundt 8000kr i begynnelsen, og det er vel ca. 10 år siden. Så jeg mener at 8000kr faktisk er ganske rimeligt, det tar uansett ikke lang tid før prisen er nede på 5000-6000kr, osv. Jeg kjøpte selv en DVD spiller til ca. 7000kr i for. Pioneer DV668 AV. Kan på ingen måte sammenlignes med spillere til 2000kr ol. Bilde og lyd er bedre, og har HDMI utgang.

 

Sommeren 2007 tror jeg spillere til 3000 kr bør være realistisk.

Med tanke på at PS3 kommer i November, så kommer nok Blu-Ray spillere til å stupe endel i pris.

Lenke til kommentar
Det har vel aldri vært lurt å kjøpe noe sånt med en gang det er nytt? Men det er likevel en del som gjør det.

5770653[/snapback]

 

Tja, lurt og lurt. Prøv å se på det på denne måten; Det er ikke like morro å vise frem den splitter nye CD spilleren idag, som for over 20 år siden.

Det er alltid morro å være først, men om det alltid er like lurt med tanke på teknikk og pris.

Lenke til kommentar
Det har vel aldri vært lurt å kjøpe noe sånt med en gang det er nytt? Men det er likevel en del som gjør det.

5770653[/snapback]

 

Tja, lurt og lurt. Prøv å se på det på denne måten; Det er ikke like morro å vise frem den splitter nye CD spilleren idag, som for over 20 år siden.

Det er alltid morro å være først, men om det alltid er like lurt med tanke på teknikk og pris.

5770941[/snapback]

Jeg tenkte på å kjøpe noe som er nytt på dagen i stede for å vente 1-2 måneder, ikke 20 år :) (men det var nok satt på spissen av deg)
Lenke til kommentar

Hvis man ser litt historisk på det, så er BD mer i takt med historien enn HD-DVD. HD-DVDs taktikk smaker av desperasjon. Men nok om det, det skal bli spennende å se spillerne side ved side.

 

Btw det er forskjell på DVD-spillere også, ikke bare kvaliteten på drivverket men også de andre komponentene. De-interlacing og andre brikker. Kjøpe akkurat en budsjett dvd-spiller på soverommet, og lydkvaliteten er utrolig elendig på standard stereo forsterker. Desverre døde cd-spilleren, men jeg angrer på at jeg ikke kjøpte cd-spiller i stedet for dvd-spiller. 3910 skal inneholde gode og velrennomerte audio"chipper", og bildebehandlingskretser. Om det er verdt det må jo hver enkelt bestemme.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...