Gå til innhold

Nyhet: Les CD, kast CD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Les CD, kast CD

Bli kvitt CD-samlingen

Jeg vil på det sterkeste fraråde folk å kaste CD-samlingen sin etter å ha lest den inn til en iPod. I prosessen mister man en rekke ting:

- Kvailteten reduseres ved lossy komprimering

- Låter som ligger på iPod kan ikke overføres til en hvilken som helst PC og dermed heller ikke taes backup av, spilles på andre enheter, konverteres til fremtidige formater, eller kopieres over til dine fremtidige avspillere.

- Mister man eller ødelegger iPod'en så mister man samtidig hele CD-samlingen. Backup er essensiellt og det får man ikke med en slik løsning.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Den er sikkert brukervennlig, men jeg vil på det sterkeste fraråde å kaste CD-samlingen sin likevel.

 

Jeg tror de fleste vil overføre CD-samlingen sin til PC før eller senere så det er kanskje lige greit å gjøre det med en gang og så overføre til poden etterpå. (Så sparer man de pengene til en unødvendig dings)

Lenke til kommentar

mister man ikke rettighetene (de få man har) til musikken når man ikke lenger har originalene? har vurdert i lengre tid å donere cdsamlinga mi det lokale biblioteket (dersom de kan forvalte platene på en anstendig måte, ikke selge de videre osv)

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...