Gå til innhold

Eksterne disker i nytt design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Western Digital har lansert to serier eksterne disker under My Book-navnet, med kapasiteter fra 80 til 500 GB.

 

Les mer

5756323[/snapback]

 

Noen som vet hvilke chipset WD benytter som USB og USB/FW bridge til IDE (S-ATA?) i disse boksene?

 

Samtidig synes jeg det er synd de ennå ikke har implementerte FW800.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
yes sitter en vifte inni der å kjøler.....

6192653[/snapback]

 

Har en slik disk selv(essential ed.), kan ikke si jeg hører annen støy en disken som roterer. Er du sikker på at det er vifte i den? Ellers er essential edition i plast(bortsett fra rillene), og premium og pro edition er i metall. Det kan virke som om fargen på pro edition ikke er hvit, men sølv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Fant ut en ting. Pro edition støtter Firewire800 og 400 men premium kun støtter 400. Begge disse støtter også USB2.0.

 

Vil fire wire 800 si det samme som 800mbps? :hmm:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis jeg skal gå til anskaffelese av en slik ekstern harddisk som dette kommer det nok til å bli My Book Premium edition på 250GB. Dette er fordi den har firewire og USB2.0. Samtidig synes jeg det er bortkasting av penger å kjøpe pro-versjonen bare på grunn av at den har metall-case. På en annen side støtter pro-versjonen firewire800.

 

Er det mye merkbar forskjell på firewire(400) og firewire800? Lasting av musikk og store filer går vel relativt fort med firewire(400), gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Jeg har selv skaffet med en slik med 320gig harddisk!

 

Veldig fornøyd, rask, skrur seg av etter 10min uten bruk, blir ikke varm, veldig støyfri!

 

Eneste som er dumt er at man må drasse med en strømkontakt til 230volt.

Men man kan jo ikke regne med noe annet når du har såpass stor harddisk.

Min forrige 2.5 60gig disk gikk på strøm fra usb, kjapt og enkelt!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
yes sitter en vifte inni der å kjøler.....

6192653[/snapback]

Har en slik disk selv(essential ed.), kan ikke si jeg hører annen støy en disken som roterer. Er du sikker på at det er vifte i den? Ellers er essential edition i plast(bortsett fra rillene), og premium og pro edition er i metall. Det kan virke som om fargen på pro edition ikke er hvit, men sølv.

6252453[/snapback]

Er det vifte i Essential- / Premium-utgavene eller ikke? Jeg klarer ikke å finne ut av dette på WDs webside, noe jeg synes er dårlig. Jeg vet det ikke er vifte i Pro-utgaven dog (kilde).

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...