Gå til innhold

Høyttalernyheter fra Creative


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns det er veldig bra med høyttalere uten sub. Har ikke behov for den type trøkk fra pc-en, likevel, og ikke har jeg plass på skrivepulten heller.

 

Noen som har noen erfaring med GigaWorks T20?

5751259[/snapback]

 

Man har da vel ikke Sub'en på skrivepulten?

 

 

GigaWorks T20 så dogg litt interessante ut, men fy steike for en pris.

Lenke til kommentar

Man har trenger alltdi bass, eneste er hvis du ikke bruker høytalerne til noe annet en å høre når du får feilmeldinger.

Og selv om man ikke har bass på skrivebordet, så finnes det noe som heter gulv.

 

Selv har jeg ikke bass, men så klarer mine høytalere å dra i gang ganske dype lyder. Men så veier de også noen par titals/ kilo tilsammen. ;)

Lenke til kommentar
Fint mulig å få masse bass uten store elementer. Så fremt kabinettet er stivt nok, elementet har stor nok slaglengde, og forsterkeren nok strøm, så kan man få fin lyd av disse. Jeg har et stereoanlegg til 20.000 med 4" elementer. Kjempe-fin bass !

5755575[/snapback]

 

Å få så lang slaglengde som trengs for dyp bass med små elementer er ikke trivielt, jeg skal ikke si det ikke kan ksje, men jeg finner det lite sannsynlig at det er slik på slike billighøyttalere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Fint mulig å få masse bass uten store elementer. Så fremt kabinettet er stivt nok, elementet har stor nok slaglengde, og forsterkeren nok strøm, så kan man få fin lyd av disse. Jeg har et stereoanlegg til 20.000 med 4" elementer. Kjempe-fin bass !

5755575[/snapback]

 

Det er forsåvidt riktig, men høyttalere i denne prisklassen har hverken stive nok kabinetter, elementer med stor nok (lineær!) slaglengde eller forsterker med nok strøm...

 

Skal man ha dypbass av små elementer må man uansett regne med svært lav følsomhet, stor fysisk utstrekning (horn), begrenset maksimalt lydtrykk (lydtrykk = membranareal x slaglengde) og som regel alltid ganske mye forvrenging (jo lengre slaglengde, jo mer forvrengning). ;)

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Man har trenger alltdi bass, eneste er hvis du ikke bruker høytalerne til noe annet en å høre når du får feilmeldinger.

Og selv om man ikke har bass på skrivebordet, så finnes det noe som heter gulv.

5753446[/snapback]

Har faktisk ikke spesielt god plass under pulten heller, og rommet her er ikke så stort. Så jeg vil ikke ha sub. Og nei, man trenger ikke alltid bass. Jeg bruker høyttalerne til diverse småspill, som Weird Worlds og Trackmania, til å ha på litt bakgrunnsmusikk når jeg jobber og annet diverse. I slike tilfeller er det mye viktigere med ren lyd enn masse bass. Skal jeg spille mer seriøse spill, som CS:S, eller virkelig lytte til musikk, kaster jeg på meg hodetelefoner. Under disse forutsetningene ville T20 passe veldig bra, men jeg ville gjerne hørt erfaringer eller lest en test av dem. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...