Gå til innhold

Overklokket GeFore 7900 GTX fra PNY


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PNY klarer ikke bedre altså.... XFX 7900GTX XXX kjører jo på 700/1800 Mhz  :roll:

5750770[/snapback]

 

 

mulig XFX kjører en bios som gir litt mere volt?

5750806[/snapback]

Ja, det er jo det vi vil ha. Høyere Volt.

Ellers kunne vi jo altids overklokket selv.

 

 

Så slipper man også den høye risikoen ved flashing ;)

 

"Før i tiden" så kom var det snakk om 4 ganger så høy overklokking.

Ta f.eks 6800GT GS, de er klokket fra 350/1000 til 400/1100.

 

Dette er 4 ganger så mange mhz i forhold til hvor mange mhz standard er. :)

Med tanke på at POV sin er klokket 25mhz opp på kjernen så er jo 6800GT GS, overklokket med det dobbalte (50mhz), men hvis det skal være like mange prosesnt økning så så må du gange 6800GT sin ytelseøkning med 2, for å få like mange mhz som stadard.

Tror ikke volten var øket på de 6800GT GS'ene.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Mens vi er inne på modifiserte BIOS osv... Hvis det er mulig å øke volt i BIOS så anntar jeg det allerede eksisterer slike modifiserte BIOS for 7800GTX. Jeg sitter på et veldig bra kjølesystem som nok kan takle litt ekstra varme. Vet noen hvor jeg kan få fatt i modifiserte skjermkort BIOS?

 

Hittil har jeg bare vært borti å flashe kort med andre korts originalbioser (som f.eks. GT --> GTX).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Synes det er litt rart at ikke volten på disse kortene kan justeres via f.eks rivatuner eller lignende? Så lenge du kan sette opp volten ved å flashe biosen, så burde det vel gå an å justere det via et program.

 

Er forresten disse kortene slik at de klokker ned når du bare kjører 2D?

 

 

Er jo ikke noe stress å flashe da, men kunne vært litt greit å kunne testet uten først :blush:

Lenke til kommentar
Dette er 4 ganger så mange mhz i forhold til hvor mange mhz standard er.  :)

 

Og med dette mente du?

 

Det er tilnærmet lik 0 risiko å flashe selv, så lenge du har ett oppegående system...

5750937[/snapback]

 

Jeg tror han mente at selv om den absolutte økning er like stor (50 hz), så er den relative økning 4 ganger så liten. (eller sagt på en annen måte, økningen er kanskje bare 1% istedet for 4%)

 

AtW

Lenke til kommentar
Det var nok det han mente ja ;)

5752443[/snapback]

Yes. det var det. :D

 

lover at jeg ikke skal bli lærer, når jeg blir stor. :p

 

Så dere mener det ikke er noe særlig problem å f.eks flashe mine 6800GT med en "Ultra" BIOS. :love:

 

Jeg er jo ikke helt noob på overklokking og sånnt, så å flashe er vell det neste. Sitter på 2*zalman vf-700-CU og de er 45 og 50 grader.

 

Blir maks 62-63 elns.

Er dette for mye til at jeg burde flashe. (NB, de kom vanligvis opp i nesten 90 grader med orginalkjøler, så de tåler det vel?)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

byner vi å havne litt offtopic? skriv en tråd i skjermkortforumet, så får du sikkert mer hjelp. synes ikke denne økningen var særlig imponerende, men all fremgang er fremgang. f.eks klagde mange over at x1900 bare var marginalt bedre enn 7800gtx,

men nå har de satt en ny "rekord" (på den måten at det er det hittil kjappeste kortet de har greid å sette i produksjon og selge), ekke bare å overklokke neste gang. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...