Gå til innhold

TEST: Point of View GeForce 7900 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andre enn meg som stusser over at 7800GTX faktisk yter flere FPS desto høyere oppløsning i Half-Life 2-testen:hmm:

5745247[/snapback]

 

Det viser vel bare at høyere oppløsninger er mer avhengig av minnefrekvens, som er noe lavere på 7900GTX.

 

Noe jeg stusset på:

Minne: OCZ 512 MB EL Platinum Ed. R2 2-2-2-5

Er det bare kjørt med 512MB RAM i disse testene? Vil ikke det kunne være en flaskehals i f.eks Fear?

Lenke til kommentar

er det bare meg som stussa over at testsystemet scora såvidt over 20000 i 3dmark 01se med 7800gtx 512?

 

til sammenligning så scorer en kamerat av meg akkurat like mye med en sempron 256kb cashe cpu @ 2160mhz og 6600GT @ 600/1200...

 

konklusjon, det må være noe seriøst feil med scoren i 01se med 7800 kortet deres...

 

og så bør vel testen utføres med samme driver på begge korta. 81.89 (brukt på 7800 kortet) er jo så vidt jeg vet mange mnder gammel.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
er det bare meg som stussa over at testsystemet scora såvidt over 20000 i 3dmark 01se med 7800gtx 512?

 

til sammenligning så scorer en kamerat av meg akkurat like mye med en sempron 256kb cashe cpu @ 2160mhz og 6600GT @ 600/1200...

 

konklusjon, det må være noe seriøst feil med scoren i 01se med 7800 kortet deres...

 

og så bør vel testen utføres med samme driver på begge korta. 81.89 (brukt på 7800 kortet) er jo så vidt jeg vet mange mnder gammel.

5745272[/snapback]

Det er sikkert den driveren dem brukte for 7800GTX 512MB. Det er jo en driver jeg aldri har hørt om en gang.

 

Hadde vært fordel om dere i HW.no testa med samme driver da. Håper virkelig dere gjør det neste gang. Man kan ikke sammenligne resultater av to forskjellige skjermkort når de bruker to forskjellige drivere.

 

edit: Ser Ar`Kritz kom meg i forkjøpet med å poengtere det med forskjellige drivere :)

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har et Radeon 9800 PRO 256 MB skjermkort. Er det noen nettsteder hvor jeg kan se hvordan dette presterer i forhold til kortene i den siste generasjonen? De fleste testene jeg har sett er naturlig nok stort sett bare mellom nyere skjermkort.

5745294[/snapback]

GeForce 7900GTX er ca 4 ganger raskere enn 9800Pro 256MB.

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har et Radeon 9800 PRO 256 MB skjermkort. Er det noen nettsteder hvor jeg kan se hvordan dette presterer i forhold til kortene i den siste generasjonen? De fleste testene jeg har sett er naturlig nok stort sett bare mellom nyere skjermkort.

5745294[/snapback]

 

Har lagt ved ett par linker til bilder som du kan sammenligne skjermkortytelsen. Den går dessverre kun frem til 6800 Ultra, men det gir en god indikasjon.

 

Lagre bildene til harddisken din, og som inn på dem med ett bilde program hvis du ikke greier å lese dem. Skriften ble litt liten.

 

Første Del

 

Andre Del

Lenke til kommentar
Er det ikke litt i tynneste laget å teste bare tre spill? Også burde det vel vært med målinger av støynivået, temperatur og strømforbruk. Eller er det meningen at det skal komme en grundig test etter hvert?

5745464[/snapback]

 

Det kommer en grundigere test etterhvert:

 

Vi har tatt en rask titt på en modell fra Point of View, og sammenligner dette kortet opp mot forgjengeren - GeForce 7800 GTX 512 MB. Vi kommer tilbake med en grundigere test senere.

Lenke til kommentar
2001se.PNG

 

Hva kan jeg si... nok en test som føyer seg inn i rekken av hardwares eksepsjonelt gode tester.

 

Gleder virkelig meg til å lese oppfølgeren.

 

 

Spør dere meg, så hadde det vært mindre flaut å bare kopiere testene til Anand eller Guru3d.

5745503[/snapback]

 

 

Enig her Forman... dette er :no: Klart det er en feil der og å teste med forskjellige drivere er vel ikke det smarteste :)

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å måle fps i Half Life 2 og Far Cry uten AA og AF? Er vel ingen som kjøper kort til nesten 5k for å spille uten eye candy...

 

Resultatene i Far Cry og FEAR (uten AA og AF) er også litt rare. 7900 GTX har ca 12% raskere GPU og 7,5% tregere minnehastighet enn 7800 GTX 512. Allikevel yter 7900 GTX 42-43% bedre i Far Cry og i FEARyter den 52%, 35% og 17% bedre i henholdsvis 1600x1200, 1280x1024 og 1024x768 oppløsning. Har virkelig 12% ekstra GPU hastighet så mye å si og 7,5% lavere minnehastighet så lite å si? Jeg tviler sterkt.

 

Nei, dette var en skikkelig mandagstest.

Lenke til kommentar
Er det ikke litt i tynneste laget å teste bare tre spill? Også burde det vel vært med målinger av støynivået, temperatur og strømforbruk. Eller er det meningen at det skal komme en grundig test etter hvert?

5745464[/snapback]

 

Det kommer en grundigere test etterhvert:

 

Vi har tatt en rask titt på en modell fra Point of View, og sammenligner dette kortet opp mot forgjengeren - GeForce 7800 GTX 512 MB. Vi kommer tilbake med en grundigere test senere.

5745488[/snapback]

 

 

Husk, de skrev akkurat det samme om 7800 GTX 512 :p men den kom aldri.... :ermm:

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...