Gå til innhold

Omtale av Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra artikkelen:

Her foretrekker jeg helt klart skulderperspektivet, det gir en god oversikt og du identifiserer deg mer med personen du styrer. Samtidig blir spillet mindre organisk av det litt kunstige perspektivet i førsteperson.

Nå har jeg ikke testet dette spillet, men jeg skjønner ikke hvordan tredjeperson kan gjøre at man identifiserer seg mer med personen man styrer? Selv mener jeg denne fordelen vanligvis tilhører førsteperson.

 

Det er jo gjennom øynene jeg ser ting i virkeligheten tross alt - ikke gjennom et videokamera som svever bak den ene skulderen min. Personlig synes jeg derfor at tredjeperson føles mer unaturlig, og spesielt gjelder dette i skytespill av denne typen.

 

Men jeg har som sagt ikke testet spillet det er snakk om i denne omtalen, det kan jo hende førstepersonperspektivet ikke er så bra implementert der for alt jeg vet.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Fra artikkelen:
Her foretrekker jeg helt klart skulderperspektivet, det gir en god oversikt og du identifiserer deg mer med personen du styrer. Samtidig blir spillet mindre organisk av det litt kunstige perspektivet i førsteperson.

Nå har jeg ikke testet dette spillet, men jeg skjønner ikke hvordan tredjeperson kan gjøre at man identifiserer seg mer med personen man styrer? Selv mener jeg denne fordelen vanligvis tilhører førsteperson.

 

Det er jo gjennom øynene jeg ser ting i virkeligheten tross alt - ikke gjennom et videokamera som svever bak den ene skulderen min. Personlig synes jeg derfor at tredjeperson føles mer unaturlig, og spesielt gjelder dette i skytespill av denne typen.

 

Men jeg har som sagt ikke testet spillet det er snakk om i denne omtalen, det kan jo hende førstepersonperspektivet ikke er så bra implementert der for alt jeg vet.

5736474[/snapback]

ser ikke engang våpenet i første person og dette er dårlig

Lenke til kommentar
Leser bare postivt gjennom hele omtalen...

Hvorfor blir det ikke 9 eller 10 da?

Ai på medsoldatene som trekker ned total score, da eller?

5736449[/snapback]

 

8/10 betyr "Svært Godt". Hvis ikke "Svært Godt" er bra nok så vet ikke jeg. Spillet er tross alt ikke bra nok til stemplene "Klassiker" eller "Genialt".

Lenke til kommentar
Leser bare postivt gjennom hele omtalen...

Hvorfor blir det ikke 9 eller 10 da?

Ai på medsoldatene som trekker ned total score, da eller?

5736449[/snapback]

8/10 betyr "Svært Godt". Hvis ikke "Svært Godt" er bra nok så vet ikke jeg. Spillet er tross alt ikke bra nok til stemplene "Klassiker" eller "Genialt".

5740129[/snapback]

Jepp greit nok det. Sier ikke nødvendigvis at spillet fortjener mer.. (har ikke box selv). Bare lurer på hva som altså trekker ned

Lenke til kommentar

Ser ut som at PC versjonen blir helt annerledes. Virker som at Xbox 360 versjonen er ulik de andre platformene (mener å høre han si det i video testen hos IGN). Uansett. Min Xbox 360 versjon er bestilt i dag ;) Gamesmix selger de for 519,- stk ;) (og har den inne på lager ;)) Kan nesten ikke vente jeg nå :p

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Saken er den at det slett ikke behøver å være noe spesielt som trekker ned hvis et spill er så godt at det får 8/10. Karakterene 9 og 10 benyttes når et spill i tillegg til å være tilnærmet strøkent rent spillmekanisk klarer å heve opplevelsen ytterligere gjennom helt ekstraordinære evner/elementer.

Lenke til kommentar
Ser ut som at PC versjonen blir helt annerledes. Virker som at Xbox 360 versjonen er ulik de andre platformene (mener å høre han si det i video testen hos IGN). Uansett. Min Xbox 360 versjon er bestilt i dag ;) Gamesmix selger de for 519,- stk ;) (og har den inne på lager ;)) Kan nesten ikke vente jeg nå :p

5743542[/snapback]

 

519,-

 

det hørtes jo dyrt ut..

Lenke til kommentar
Ser ut som at PC versjonen blir helt annerledes. Virker som at Xbox 360 versjonen er ulik de andre platformene (mener å høre han si det i video testen hos IGN). Uansett. Min Xbox 360 versjon er bestilt i dag ;) Gamesmix selger de for 519,- stk ;) (og har den inne på lager ;)) Kan nesten ikke vente jeg nå :p

5743542[/snapback]

 

519,-

 

det hørtes jo dyrt ut..

5745597[/snapback]

 

Er klar over at det er Xbox 360 spill det er snakk om? Tror kanskje man kan få det til 499,- på elkjøp eller noe sånt, men det er ikke akkurat verdens største sparesum :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt dette en 4-5 missions og må si dette er det feteste taktikk spillet jeg noen gang har spilt. Utrolig fet måte å legge opp taktikk emd og vannvittig bra grafikk! Helt klar 9 av 10 hos meg. Noe trøbbel med AI på teammates, men ellers er det vannvittig bra!

Lenke til kommentar

Fortjent karakter, selv om jeg personlig ville ha gitt 9/10. Et element jeg virkelig liker er 3.person. PÅ konsoll er dette helt genialt, ettersom jeg får en god følelse av å ha kontroll. Mye mer oversikt hvor 1.person er for mus og pc. Hatet PD:Z og elsker dette spillet. Grafikken er vakker og veldig variabelt miljø dog jeg savnet litt mer tett, innendørs action.

Lenke til kommentar
Fortjent karakter, selv om jeg personlig ville ha gitt 9/10.  Et element jeg virkelig liker er 3.person. PÅ konsoll er dette helt genialt, ettersom jeg får en god følelse av å ha kontroll. Mye mer oversikt hvor 1.person er for mus og pc. Hatet PD:Z og elsker dette spillet. Grafikken er vakker og veldig variabelt miljø dog jeg savnet litt mer tett, innendørs action.

5763399[/snapback]

 

Innendørs action er vel mer Tom Clancy's Rainbow Six da. Mens Ghost Recon serien er mer utendørs jungeleventyr :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har spillt noen timer etter at jeg lånte det av en kompis og jeg har

et blandet inntrykk av spillet.

For det første la jeg også merke til hvor stusselig det blir når byen er

helt folketom, ikke en mygg er å se. Kontrollene kan også noen ganger

være utrolig irriterende men det er ikke så ofte man får det så veldig travelt

så lenge man er taktisk.. Grafikken er strålende, har desverre ikke HD-tv

men en steike god 100 HZ widescreen gjør en bra jobb allikevel.

Live!-delen har jeg ikke prøvd men gleder meg.

Lenke til kommentar
Har spillt noen timer etter at jeg lånte det av en kompis og jeg har

et blandet inntrykk av spillet.

For det første la jeg også merke til hvor stusselig det blir når byen er

helt folketom, ikke en mygg er å se. Kontrollene kan også noen ganger

være utrolig irriterende men det er ikke så ofte man får det så veldig travelt

så lenge man er taktisk.. Grafikken er strålende, har desverre ikke HD-tv

men en steike god 100 HZ widescreen gjør en bra jobb allikevel.

Live!-delen har jeg ikke prøvd men gleder meg.

5968122[/snapback]

 

Få prøvd det på en HDTV. Er helt sinnsyk opplevelse der og :) Live! delen er også kjempemorsom, men gameplayet der er rimelig annerledes fra Single Player delen, tror de bruker samme gameplay der som i PS2, Xbox og PC versjonen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...