Gå til innhold

Artikler: Minitest av SE K800i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle ønske Nokia også bare sendte MPIX'ene i været.

Det er jo derfor folk kjøper telefonene, ikke på grunn av kvaliteten.

5732259[/snapback]

 

SE holder jo generelt høyere kvalitet enn nokia, men noen i de høyere prisklasser fra nokia har jo også grei kvalitet.

 

Men uansett, alle mobiler idag lages for dårlig, de lages for å ikke tåle en ting.

Lenke til kommentar

Det er en sak jeg ikke forstår helt, det klages ofte på at telefoner bare har en høyttaler, og dermed ikke gengir en kanal lyd i hver høyttaler. Men når det er så liten avstand mellom høyttalerne kan det vel egentlig ikke være noen særlig forskjell mellom lyd i en eller to høyttalere, så lenge kvaliteten på den ene høyttaleren er god?

Lenke til kommentar
Det er en sak jeg ikke forstår helt, det klages ofte på at telefoner bare har en høyttaler, og dermed ikke gengir en kanal lyd i hver høyttaler. Men når det er så liten avstand mellom høyttalerne kan det vel egentlig ikke være noen særlig forskjell mellom lyd i en eller to høyttalere, så lenge kvaliteten på den ene høyttaleren er god?

5733173[/snapback]

 

Jeg ville vel tippe at det er mer en gimmick, jeg hører i hvert fall ikke store forskjellen mellom w800i og w550i.

Lenke til kommentar

Tafs på den i real life først før du dømmer designet. :yes:

 

Ellers ble jeg ganske imponert over bildekvaliteten. Støy må man regne med på mobile kameraer. Husk at hvis du skulle tatt bilde med et vanlig kamera, ville det sansynligvis insistert på å bruke blits under det samme forholdet. Så hvis SE bare får gjort noe med den litt kornete oppskarpingsalgoritmen sin (noe av det samme som man kan se på N70), så har vi en vinner og en mobilkamerarevolusjon som er nesten like stor som på K750i. :thumbup:

Lenke til kommentar
Tafs på den i real life først før du dømmer designet. :yes:

 

Ellers ble jeg ganske imponert over bildekvaliteten. Støy må man regne med på mobile kameraer. Husk at hvis du skulle tatt bilde med et vanlig kamera, ville det sansynligvis insistert på å bruke blits under det samme forholdet. Så hvis SE bare får gjort noe med den litt kornete oppskarpingsalgoritmen sin (noe av det samme som man kan se på N70), så har vi en vinner og en mobilkamerarevolusjon som er nesten like stor som på K750i. :thumbup:

5735290[/snapback]

 

Et mobil kamera kan man ikke forvente så alt for mye av og det vil ikke kunne måle seg med et kompakt kamera på noen måte med det første.

Kvaliteten på bildet er det ikke noe å si om, men det kommer annpå hva vi sammeligner det med.

Ved å endre litt på skarpheten som Tjohei sier så vil nok få en revulosjonerende kamera teknologi som vi så på tidligere K750. Men med tanke på prototypen av mobil-kameraet må jeg si at det er bra til å være så lite.

jeg vil nok ikke tro noe annet enn at de vil spandere på telefonen sitt kamera en liten finpuss før den kommer ut :)

Lenke til kommentar
Kvaliteten på bildet er det ikke noe å si om, men det kommer annpå hva vi sammeligner det med.

5736659[/snapback]

Jeg sammenlikner selvfølgelig med andre mobilkameraer. K750i var revolusjonerende i det at det var et langt skritt fram i kvalitet uten at noen behøvde å selge skjorta si fordet. Skulle man finne noe tilsvarende, måtte man enten gå for en dårlig telefon (som telefon) - Xcute, eller selge fua si på strøket - N90. Idag er K750i en skikkelig folketelefon. K800i har potensiale for å bli et tilsvarende langt skritt fram i kvalitet, og det ser ut til at den vil lande i det samme prissjiktet K750i har ligget i.

 

Men om det blir den nye folketelefonen er jeg ikke så sikker på. Sett med en gjennomsnittlig forbrukers øyne, hva nytt får man? En Elkjøp-selgers forsikringer om at den tar bedre bilder og har bedre skjerm, noe mannen i gata ikke ville sett forskjell på likevel. Hva er det en slik person kan gjøre med K800i som han/hun ikke kunne med K750i?

 

Edit: Ja, det er jo 3G, men det har jo ikke tatt helt av enda. Er det denne telefonen som skal få til det?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Ved å sammeligne med k750i så ser vi en betydelig endring i kvalitet å med at fokus systemet har blitt endret slik at alt i bildet er i fokus ser vi en kvalitets forskjell, men den vanlige mann i gata gjør nok ikke det nei.

Forskjellen ligger vel i fokuset å skjermen.

 

3G har ikke tatt av, men det blir stadigt bedre og bedre dekning for systemet i Norge, men tror nok ikke det er hva telefonen er ment for, å sette 3G som en standard. Tanken på at telefonen har 3G, så kan ikke jeg si at jeg ser et kamera i front. Vil den kunne benytte seg fult ut av videotelefoni systemet som vokser? jeg vil tro at K800 vil rope ut til den mer teknologi intresserte mannen i gata før vi ser hvem som helst kjøpe seg en slik.

Lenke til kommentar

Jeg har en K750i per i dag, og vurderer sterkt å gå over til K800i når den blir tilgjengelig. Hovedsaklig pga ENDA bedre bildekvalitet og 3G. :cool:

 

Er forøvrig enig i at stereohøyttalere på en mobiltelefon virker ganske så unyttig, kan ikke se hvordan det skal kunne bedre lydkvaliteten på noen merkbar måte.

 

Edit: Angående 3G: Er det ikke et lite kamera ved siden av høyttaleren rett over skjermen der? Uten kamera i front blir telefonen ganske uinteressant hva 3G angår, i allefall for min del.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...