Gå til innhold

LG støtter HD DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om begge formata blir standard, kjem det garantert til å dukke opp spelarar som kan spele av både HD DVD og Blu-ray

5725053[/snapback]

 

 

Min spådom er at HD DVD og Blu-ray kommer til å lide samme skjebne som Audio-DVD & SACD. Kan jo nevne at det idag selges færre ekemplarer Audio-DVD & SACD-plater tilsammen enn hva som selges av LP-plater...

Lenke til kommentar

Om begge formata blir standard, kjem det garantert til å dukke opp spelarar som kan spele av både HD DVD og Blu-ray

5725053[/snapback]

 

 

Min spådom er at HD DVD og Blu-ray kommer til å lide samme skjebne som Audio-DVD & SACD. Kan jo nevne at det idag selges færre ekemplarer Audio-DVD & SACD-plater tilsammen enn hva som selges av LP-plater...

5725071[/snapback]

 

DVD-A og SACD har i beste fall liten forbedring av kvalitet over CD (er ikke vansklig å finne folk som mener det ikke er forskjell heller), saken er en ganske annen på bildefronten, DVD har stort forbedringspotensiale.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
For meg virker HD DVD mest aktuell, men det er mulig at jeg kutter det helt ut.

 

Skal tro om det blir Linux-støtte?

5725215[/snapback]

Jeg sier meg enig i det :) Blue-Ray = pest og HD-DVD = Kolera. Kolera er i dette tilfellet ikke fullt så ille som pest, men det beste er jo å slippe begge deler.

 

Jeg lurer også på om det blir støtte for Linux (men har mine tvil).

Lenke til kommentar

Om begge formata blir standard, kjem det garantert til å dukke opp spelarar som kan spele av både HD DVD og Blu-ray

5725053[/snapback]

 

 

Min spådom er at HD DVD og Blu-ray kommer til å lide samme skjebne som Audio-DVD & SACD. Kan jo nevne at det idag selges færre ekemplarer Audio-DVD & SACD-plater tilsammen enn hva som selges av LP-plater...

5725071[/snapback]

 

DVD-A og SACD har i beste fall liten forbedring av kvalitet over CD (er ikke vansklig å finne folk som mener det ikke er forskjell heller), saken er en ganske annen på bildefronten, DVD har stort forbedringspotensiale.

 

AtW

5725107[/snapback]

The truth is in the eye (eller: ear) of the beholder....

 

DVD-Audio har lidd en "død" pga elendig markedsføring. Formatet kom dessuten i en tid da fokuset lå på MP3 og mest mulig lagringsplass. SACD blir i det minste markedsført, men spillerne ligger foreløbig på en pris fra 8000 og oppover.

For oss som er optatt av lyd, og villige til å investere penger i et anlegg for å nyte musikk, så er både DVD-A og SACD en attraktiv greie, men foreløpig er plateutvalget litt tynt. Det begynner heldigvis å bli tilgjengelig en del SACD-inspillinger rundt om kring.

 

Hvis du har et "mini-rack" fra Elkjøp til 999,- , eller prøver å lytte til DVD-A på en rimelig DVD-spiller som ikke er påkostet i lydkretsen, så er jeg ikke forbauset om du ikke kan høre forskjellen. I mange tilfeller vil en god CD-spiller gi et bedre resultat. Dersom resten av anlegget ditt er tipp topp BØR du kunne høre forskjell på vanlig CD og SACD/DVD-A, med mindre du har knertet deler av hørselen din på rockekonserter, diskoteker med uforsvarlig høy lyd etc etc.

 

Men bevares, det finnes jo mennesker som på ramme alvor hevder at man ikke kan høre forskjell på MP3 og en vanlig CD, så da....

Lenke til kommentar

Om begge formata blir standard, kjem det garantert til å dukke opp spelarar som kan spele av både HD DVD og Blu-ray

5725053[/snapback]

 

 

Min spådom er at HD DVD og Blu-ray kommer til å lide samme skjebne som Audio-DVD & SACD. Kan jo nevne at det idag selges færre ekemplarer Audio-DVD & SACD-plater tilsammen enn hva som selges av LP-plater...

5725071[/snapback]

 

DVD-A og SACD har i beste fall liten forbedring av kvalitet over CD (er ikke vansklig å finne folk som mener det ikke er forskjell heller), saken er en ganske annen på bildefronten, DVD har stort forbedringspotensiale.

 

AtW

5725107[/snapback]

The truth is in the eye (eller: ear) of the beholder....

 

DVD-Audio har lidd en "død" pga elendig markedsføring. Formatet kom dessuten i en tid da fokuset lå på MP3 og mest mulig lagringsplass. SACD blir i det minste markedsført, men spillerne ligger foreløbig på en pris fra 8000 og oppover.

For oss som er optatt av lyd, og villige til å investere penger i et anlegg for å nyte musikk, så er både DVD-A og SACD en attraktiv greie, men foreløpig er plateutvalget litt tynt. Det begynner heldigvis å bli tilgjengelig en del SACD-inspillinger rundt om kring.

 

Hvis du har et "mini-rack" fra Elkjøp til 999,- , eller prøver å lytte til DVD-A på en rimelig DVD-spiller som ikke er påkostet i lydkretsen, så er jeg ikke forbauset om du ikke kan høre forskjellen. I mange tilfeller vil en god CD-spiller gi et bedre resultat. Dersom resten av anlegget ditt er tipp topp BØR du kunne høre forskjell på vanlig CD og SACD/DVD-A, med mindre du har knertet deler av hørselen din på rockekonserter, diskoteker med uforsvarlig høy lyd etc etc.

 

Men bevares, det finnes jo mennesker som på ramme alvor hevder at man ikke kan høre forskjell på MP3 og en vanlig CD, så da....

5725255[/snapback]

 

Poenget mitt er at CD-mediet spesifikasjoner operer helt på grensen av den menneskelige hørselens kapasitet. Dermed er forbedringen (i motsetning til på bildefronten) i beste fall liten. Folk hører så mangt, om det ikke er blindtester så bryr jeg meg ikke så mye om det.

 

Angående mp3 så klarer jeg helt sikkert å vise til mp3er der du ikke hører forskjell fra orginalen. Det vil jo variere sterkt etter hvor mye det komprimeres, og hvilken konkrete sang man komprimerer. Mp3 har definitivt kapasitet til å ha en uhørbar forskjell fra CD, men det er ikke oppnåelig i alle tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om begge formata blir standard, kjem det garantert til å dukke opp spelarar som kan spele av både HD DVD og Blu-ray

5725053[/snapback]

 

 

Min spådom er at HD DVD og Blu-ray kommer til å lide samme skjebne som Audio-DVD & SACD. Kan jo nevne at det idag selges færre ekemplarer Audio-DVD & SACD-plater tilsammen enn hva som selges av LP-plater...

5725071[/snapback]

 

DVD-A og SACD har i beste fall liten forbedring av kvalitet over CD (er ikke vansklig å finne folk som mener det ikke er forskjell heller), saken er en ganske annen på bildefronten, DVD har stort forbedringspotensiale.

 

AtW

5725107[/snapback]

The truth is in the eye (eller: ear) of the beholder....

 

DVD-Audio har lidd en "død" pga elendig markedsføring. Formatet kom dessuten i en tid da fokuset lå på MP3 og mest mulig lagringsplass. SACD blir i det minste markedsført, men spillerne ligger foreløbig på en pris fra 8000 og oppover.

For oss som er optatt av lyd, og villige til å investere penger i et anlegg for å nyte musikk, så er både DVD-A og SACD en attraktiv greie, men foreløpig er plateutvalget litt tynt. Det begynner heldigvis å bli tilgjengelig en del SACD-inspillinger rundt om kring.

 

Hvis du har et "mini-rack" fra Elkjøp til 999,- , eller prøver å lytte til DVD-A på en rimelig DVD-spiller som ikke er påkostet i lydkretsen, så er jeg ikke forbauset om du ikke kan høre forskjellen. I mange tilfeller vil en god CD-spiller gi et bedre resultat. Dersom resten av anlegget ditt er tipp topp BØR du kunne høre forskjell på vanlig CD og SACD/DVD-A, med mindre du har knertet deler av hørselen din på rockekonserter, diskoteker med uforsvarlig høy lyd etc etc.

 

Men bevares, det finnes jo mennesker som på ramme alvor hevder at man ikke kan høre forskjell på MP3 og en vanlig CD, så da....

5725255[/snapback]

 

Poenget mitt er at CD-mediet spesifikasjoner operer helt på grensen av den menneskelige hørselens kapasitet. Dermed er forbedringen (i motsetning til på bildefronten) i beste fall liten. Folk hører så mangt, om det ikke er blindtester så bryr jeg meg ikke så mye om det.

 

Angående mp3 så klarer jeg helt sikkert å vise til mp3er der du ikke hører forskjell fra orginalen. Det vil jo variere sterkt etter hvor mye det komprimeres, og hvilken konkrete sang man komprimerer. Mp3 har definitivt kapasitet til å ha en uhørbar forskjell fra CD, men det er ikke oppnåelig i alle tilfeller.

 

AtW

5725266[/snapback]

 

 

Det med å høre forskjell på ting er helt opp til hver enkelt person, og hva de vil høre. Når jeg leser ett hifi blad og skribenten forteller at han hører forskjell på strømkabelen som er 2 meter lang og går i fra stikk kontakten til spilleren. Så skjønner alle at han kun sier han hører forskjell fordi den ene koster 10,- og den andre 5000,-. Hvis du bruker 5000,- på en liten kabel, så hvorfor ikke bytte kablene i resten av huset også? Sett heller opp en skille trafo før anlegget, da blir det støyfritt.

 

Men det går ann å høre forskjell på ting. Jeg hørte forskjell på en høytaller kabel til 50,- og en til 900,- Men om jeg hadde hørt forskjell på en som kostet 2000,- og en som kostet 150.000,- tror jeg kanskje ikke.

 

Og hvorfor brukes ikke blindtester i denne industrien, de er redd for å bli driti ut, og ikke høre forskjell på 10.000,- og 100.000,- anlegg

 

Men bilde kvalitet er som dere sier mye lettere å se forskjell på. HD filmer er fremtiden. Men det burte avgjøres en vinner med en gang, eller så kan det fort skje som med DVD-A/SACD. Men universal spillere kommer garantert.

 

Men de som er redde for HD-DVD og Blue-Ray er kun de som ikke vil betale for ting. De som heller vil stjele. De som mener dette er pest og kolera, hvor mange filmer/cder kjøper dere? Og hvor mange laster dere ned? Og hva er grunnen til at dere gjør det? Hvorfor går dere ikke til en butikk å tar med dere CD/DVDen gratis? Fordi det er ulovlig, og dere ikke vil havne i trøbbel med politi.

 

Det er det samme med nedlasting, men det er ingen som ser dere. Det er det samme med køer. Står du i en handle kø så holder man seg til køen. Så fort det blir upersonlig og man sitter i en bli, så sniker man så kjapt man får sjansen.

 

Mange begrunner nedlasting med at de tjener så mye uansett. Men ikke alle gjør det. Britney Spears tjener penger uansett hvor mye du laster ned, men også laster ned fra folk som kun selger noen 1.000 plater, så tjener de ikke penger.

 

Tjener de ikke penger, så vil de heller ikke kunne lage musikk mer. Det samme gjelder for film. Får de ikke inn pengene de har invistert i filmene, så vil de slutte å lage dem. Det vil ende opp med at vi får de samme filmene om og om igjen, fordi de solge litt den ene gangen. Vi vil ikke få nyskapende filmer.

 

Det er grunnen til at industrien vil ha kopisperre. For å beskytte invisteringene sine. Lar du husdøra stå ulåst når du går hjemme i fra? Nei, du låser den fordi du ikke vil at tingene du har brukt penger på skal bli borte. Enkelt å greit.

 

Begrunner du nedlasting med dårlig rå, så er det bare å prioritere. Man kan ikke få alt man ønsker her i livet, eller er du blitt bortskjemt av foreldrene dine?

 

Men får å ikke høres altfor prippen ut, alle har sine svin på skogen.

Lenke til kommentar

 

Men de som er redde for HD-DVD og Blue-Ray er kun de som ikke vil betale for ting. De som heller vil stjele. De som mener dette er pest og kolera, hvor mange filmer/cder kjøper dere? Og hvor mange laster dere ned? Og hva er grunnen til at dere gjør det? Hvorfor går dere ikke til en butikk å tar med dere CD/DVDen gratis? Fordi det er ulovlig, og dere ikke vil havne i trøbbel med politi.

 

 

Hva med det faktumet at du ikke engang får spilt det av skikkelig på PC? Eller at man ikke kan legge det inn å det mediet som passer seg best? At de insisterer på å gjøre en orginal mye dårligere enn en kopi er jo greit nok, men teit er det i alle tilfeller.

 

Du bør være litt forsiktig med å slenge ut påstander som "Men de som er redde for HD-DVD og Blue-Ray er kun de som ikke vil betale for ting". Det er ikke noe annet en rent vås, og det får argumentasjonen din til å framstå som lite seriøs.

 

AtW

Lenke til kommentar

Man kan da spille av begge formatene på pc? Ser ikke helt hvorfor man ikke skal kunne gjøre det? Man må bare ha skjermkort med HDCP, så er alt i boks.

 

Dessuten så har Sony sagt at så lenge det ikke er noe problemer med kopiering fra analog utgangene så vil filmene ikke ha begrenset oppløsning på disse utgangene. Men (ris til baken) hvis det blir ett problem med piratkopiering så vil ICT flagget heises og oppløsningen begrenses.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Man kan da spille av begge formatene på pc? Ser ikke helt hvorfor man ikke skal kunne gjøre det? Man må bare ha skjermkort med HDCP, så er alt i boks.

 

Dessuten så har Sony sagt at så lenge det ikke er noe problemer med kopiering fra analog utgangene så vil filmene ikke ha begrenset oppløsning på disse utgangene. Men (ris til baken) hvis det blir ett problem med piratkopiering så vil ICT flagget heises og oppløsningen begrenses.

 

Mvh

5725932[/snapback]

 

Og hvor mange har det som har det her inne? 0.1%?

 

Jeg vil ikke kopiere ting fra anlog-utgangene, jeg vil ha muligheten til å kjøre filmer fra disk, eller et annet medium jeg ønsker.

 

AtW

Lenke til kommentar

45gb trippel plater ja, da ble plutselig HD-DVD mer interessant. må si jeg har hatt mest lyst på blue ray pga sony ps3, men kapasiteten har veldig mye å si for meg.

 

spørsmålet er nå da hvor dyrt HD-DVD blir i forhold til Blue Ray og tilgjengeligheten på disse tripple llayer platene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...