Gå til innhold

MS: - Vista får ingen bakdør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, står det i typisk M$-kvalitet så går det vel ikke så alt for mange månedene før man har knekket det uannsett da, men det er jo bra de iallfall viser litt fornuft.

5708924[/snapback]

 

Vet ikke jeg, det burde ikke være så vanskelig å få til en grei kryptering, så jeg tror egentlig sikkerheten kommer til å bli OK.

 

AtW

Lenke til kommentar

Særlig! var det første jeg tenkte når jeg så overskriften, men etter å ha lest de relativt kraftige uttalelsene er jeg nesten overbevist. Synes egentlig ikke noe om slik kryptering da det ødelegger for andre operativsystemer, men skal de først ha det bør de gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar
Hvem er det som har kritisert MS nå?

5711269[/snapback]

Kritisere var kanskje ikkje det rette ordet. Men i staden for poster som seier at dette var riktig av MS, er det stort sett bare negative kommentarer om Microsoft.

 

Er det no så forferdelig rart at MS blir kritisert?

5711280[/snapback]

I enkelte tilfeller kan kanskje MS kritiseres, men eg ser ingen grunn til å gjere det i dette tilfelle.

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Det er ingen bakdør - helt til noen finner den :devil: :o :eek:

5710357[/snapback]

Først blir MS kritisert fordi britisk politi ønsker ei bakdør i Vista, og når dei seier at dei ikkje kjem til å følge dette ønsket, kritiserer folk MS allikalvel. Rart ...

5710525[/snapback]

Det er absolutt ei eksistérende bakdør i Windows.
Lenke til kommentar
Hvem er det som har kritisert MS nå?

5711269[/snapback]

Kritisere var kanskje ikkje det rette ordet. Men i staden for poster som seier at dette var riktig av MS, er det stort sett bare negative kommentarer om Microsoft.

 

Er det no så forferdelig rart at MS blir kritisert?

5711280[/snapback]

I enkelte tilfeller kan kanskje MS kritiseres, men eg ser ingen grunn til å gjere det i dette tilfelle.

5711394[/snapback]

Så vidt jeg kan se så støtter flesteparten av disse trådene faktisk MS i sin avgjørelse, men ja, jeg skjønner hva du mener med folk som alltid skal rakke ned på MS. (Noe som bare blir dumt.)

Lenke til kommentar

Så lenge man kan begrunne det sikelig er det alltid lov å kritisere, men ikke heng deg på den "hippe" trengen med "ms suger" osv.

 

Bakdør er bare tull uansett, krypteringen kan nok knekkes om det skulle være noe amerikanske myndigheter vil ha tak, de kan jo bare omprioritere en av tallknuserne som simulerer atomprøvesprengninger :p

Lenke til kommentar

Jeg håper i det minste at krypteringen ikke blir i Vista som default-instilling. Om du prøver å flytte data mellom disker, eller bruke linux i dualboot vil du få seriøst trøbbel, siden krypteringsnøkkelen er gått tapt. Jeg ble låst ute fra mine egne filer da jeg kjørte NTFS med kryptering i WinXP, og måtte reinstallere den ene partisjonen. Nedtur.

Lenke til kommentar

Hvorfor pokker bruke Kryptering anyway da?

Skjønner ikke hva dere er så redd for. Folk driver å kryterer partisjoner, filer og alt mulig de er redd for i XP, og eneste som kommer ut av det er at de har tabba seg ut når de skal formatere disken. Det må da være andre måter å ta vare på ting som man er redd for?

Lenke til kommentar

Problemet er vel at Microsoft (i tillegg til andre selskap) har tidligere lagret deler av krypteringsnoekkelen i klartekst (man bruker en 256 bit noekkel hvor f.eks. 128 bit er lagret i klartekst, noe som gjoer det mye enklere for myndighetene aa knekke krypteringen).

 

For aa si det slik, hvis de har lagt inn en "bakdoer" i Vista, ville de ha sagt det til oss!?

Selvfoelgeligt vil de nekte for aa ha gjort noe slikt!

 

Uannsett, det at de i det hele tatt utvikler en ny krypteringsalgoritme istedenfor aa bruke en av de eksisterende (som har blitt intensivt testet) er skremmende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...