Gå til innhold

LG lanserer ny ultraportabel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjell på Pentium M og core solo. Står jo ingenting om hvilken det er. Hvis det er en core solo kontra en core duo, så bruker jo core solo mindre strøm (begge er 65nm). Og hvor mange driver med hard multitasking på en sånn PC uansett? Her er vel mest mulig batteri noe av det viktigste.

Lenke til kommentar
Slår X1-en min iallefall. Men denne har vifte® da. Forståelig når det er snakk om dedikert skjermkort. Tror ikke det blir noe utbytting av laptop på meg før det evt. kommer en ULV-dualcore-versjon uten vifte.

5708507[/snapback]

 

Siste inkarnasjon av Fujitsu Siemens P7000, p7120 lifebook er uten vifte.

 

fujitsu_lifebook_p7120.jpg

http://www.leog.net/fujp_forum/topic.asp?T...921&whichpage=1

http://reviews-zdnet.com.com/Fujitsu_LifeB...-2.html?tag=nav

 

"..The light, powerful, and long-lasting ultraportable Fujitsu LifeBook P7120 improves on its predecessor, the Fujitsu LifeBook P7010D, in nearly every way. The LifeBook P7120 is slimmer and lighter than the previous version and offers an improved keyboard, more power, and longer battery life. Every LifeBook P7120 includes a 1.2GHz Ultra Low Voltage Intel Pentium M processor; from there, your component choices include modest 30GB or 60GB shock-mounted hard drives that clock in at a sluggish 4,200rpm; 512MB of midrange 400MHz RAM (upgradable to 2GB); a DVD/CD-RW or a dual-layer DVD burner for the system's modular bay; and either an Intel or an Atheros 802.11a/b/g Wi-Fi card. The 10.6-inch wide-aspect display has a crisp 1,280x768 native resolution and is driven by a standard Intel integrated graphics chip that borrows up to 128MB of system memory. Priced at an acceptable $2,149, the Fujitsu LifeBook P7120 we tested garnered impressive performance and battery-life scores. Get all the details in our full review.."

 

"ProcessorProcessor manufacturer Intel

Processor type Pentium M

Processor number 753

Clock speed 1.2 GHz

Core voltage technology Ultra Low Voltage (ULV)

Processor features Enhanced SpeedStep technology, Power-optimized processor system bus

MainboardChipset type Mobile Intel 915GMS Express

Data bus speed 400 MHz

RAMRAM installed size 512 MB

Max supported RAM 2 GB

RAM Technology DDR II SDRAM-400 MHz

Display (Projector)Display (projector) diagonal size 10.6 in

Display (projector) technology TFT active matrix

Max resolution 1280 x 768

Features Crystal View

Video OutputGraphics processor Intel GMA 900

Max resolution (external) 1600 x 1200

Color max resolution (external) 24-bit (16.7 million colors)

Video MemoryVideo memory technology Dynamic Video Memory Technology 3.0

Storage Hard DriveHard drive 60 GB IDE

Optical StorageCD / DVD type DVD±RW (+R double layer) / DVD-RAM

CD / DVD read speed 24x (CD) / 8x (DVD)

CD / DVD write speed 24x (CD) / 4x (DVD±R) / 2.4x (DVD+R DL)

Optical storage enclosure type Plug-in module

Card ReaderCard reader type Card reader

ModemModem type Fax / modem

Max transfer rate 56 Kbps

Modem protocols & specifications ITU V.90

Storage Floppy DriveFloppy drive type None

Audio InputAudio input type Microphone

Audio OutputAudio output type Sound card

Audio codec Realtek ALC260

Input DeviceInput device type Keyboard, Touchpad, Scroll button

OS ProvidedOS provided Microsoft Windows XP Professional

BatteryBattery capacity 7800 mAh

Battery technology Lithium ion

Installed battery qty 1

Max supported batteries 2

GeneralBuilt-in devices Bluetooth antenna, Fingerprint reader, Wireless LAN antenna

Mobile technology Intel Centrino

System type Notebook

Cache MemoryCache Memory Type L2 cache

NetworkingData link protocol Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, Fast Ethernet

Networking standards IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, Wi-Fi CERTIFIED

Networking type Network adapter

Dimensions & WeightDepth 7.8 in

Height 1.4 in

Width 10.3 in

MiscellaneousFeatures Trusted Platform Module (TPM), Locking device keyhole (cable lock)

Miscellaneous compliant standards CE, UL, CUL, RSS-210, IC CS-03, FCC Part 68, FCC Part 15 B, FCC Part 15 C, EPA Energy Star

Environmental ParametersMax operating temperature 95 °

Min operating temperature 41 °

Operating humidity range 20 - 85%

Power DevicePower device form factor External

Slot ProvidedSlot provided 2 (1 free) Memory MicroDIMM 172-pin, 1 (1 free) Memory Stick Type I/II, 1 (1 free) SD Memory Card, 1 (1 free) CardBus

WarrantyService & support type 1 year warranty

"

 

mvh

Knut

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Har sikla på Portege R200 i noen år nå, så er på tide at det kommer noe med bedre innmat å sikle på :) Men den blir vel hinsides dyr, husker R200 lå rundt 20 000 ca (13000 nå), og så har vi jo Asusen da som jeg ikke husker hva heter, men den lå jo på 14 eller noe med esternt optisk drev og ekstra batteri og masse annet.

 

sc003.jpg

R200

Endret av Folo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3
... noe med esternt optisk drev og ekstra batteri og masse annet.

5708838[/snapback]

Eneste man manler nå er at man dropper endel anna fjas maskinen og legger det ekstern istedet slik at maskinen blir enda mindre..

 

Ekstern harddisk, skjerm, ram, tastatur (hvem trenger den dritten), cpu ("Hey! Kan jeg låne cpu'en din litt eller? Min går så forbanna treigt akkurat nå" *plugge inn en annen cpu i siden på maskina*, osv.. :p

Lenke til kommentar

Fant noen flere bilder på et kinesisk nettsted: LINK

 

Dette produktet vekket meg virkelig fra en dyp søvn! Ultraportabel med en grafikkløsning bedre enn intels! :D Bare synd det ikke er oppgitt noen leveringstid, dog jeg fant en bruker som sa den koster $2400(tror også kinesiske artikkelen nevner at den kun er tilgjengelig der) inkludert eksternt optisk drev. Tilsvarer ca 16000NOK, men vanskelig å si hvorvidt dette er en realistisk pris, ihvertfall for meg!

 

Videre så kan den skaffes i både dyp blå og mørk burgunder(bilder av begge på lgs sider), begge meget pene!

 

Men er LG noe missvisende i sin egen reklame? Står at den inkluderer Intel Centrino Duo teknologi, lenger ned står det cpu er enten 773 eller 753(ULV pentium M, 1,3ghz eller 1,2ghz)? Trodde duo hadde med core teknologien å gjøre ?

Lenke til kommentar
:omg: Den var deilig! Noen som hvet noe om batteritid? Skulle gjerne hatt en sånn, men den blir vel ikke billig akkurat.

5712728[/snapback]

 

En kommentar på engagdet.com:

Battery life

 

With internal battery: 2 h 02 min (max)

With internal and additional battery: 4.5 to 5 h

With internal battery and attached optical drive: 1 h 12 min

Dette er da reelle tester, ikke spesifikasjonsbatteritid...

Lest fra en oversatt test i korea(synes dog det var vanskelig å få info ut av den teksten)

 

Videre kan testen fortelle om resultater i 3dmark:

01(1024x768) - 10223

03 - 3462

05 - 1581

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...