Gå til innhold

Microsoft skal bli bedre enn Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, de skal nok slite. Microsoft har plenty av motstandere, og av god grunn, men vi må huske på at for fem år siden var det AltaVista som styrte showet.

 

Men jeg tviler på Microsofts potensiale. Hadde det virkelig vært der, hadde de ikke trengt å gå rundt å PR-føre det på denne måten. Om seks måneder skal de bli bedre enn Google? Kan de ikke bare bli bedre, og la brukerne bestemme om det stemmer?

 

Det kan godt hende at MSNsearch vil få flere hits enn google. Det kommer bare an på hva de implementerer inn i Vista. Autosøk med WMP og IE7 kommer garantert til å spørre MSNsearch ofte. Mot brukernes vilje, selvsagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har begynt å bruke MSN Search, da denne finner fortere de tingene jeg vil ha enn Google. Googles ranking baserer seg på hvor mange som linker til siden, så den siden med flest sider som linkes til, ligger på toppen. Mens MSN Search tar det som ligner mest...

 

Men konkuranse er godt, personlig liker jeg MS godt (til forskjell fra en del), så jeg håper at de lykkes...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Trodde MS allerede har sagt et par ganger at MSN Web search er bedre enn google fra før. Betyr dette at de innrømmer at MSN Search er dårligere? :hmm:

5693258[/snapback]

Muligens, eller så sier de at MSN skal bli enda bedre... Se litt på MSN Sandbox hva de driver med...

Lenke til kommentar
Jeg har begynt å bruke MSN Search, da denne finner fortere de tingene jeg vil ha enn Google. Googles ranking baserer seg på hvor mange som linker til siden, så den siden med flest sider som linkes til, ligger på toppen. Mens MSN Search tar det som ligner mest...

 

Men konkuranse er godt, personlig liker jeg MS godt (til forskjell fra en del), så jeg håper at de lykkes...

5692976[/snapback]

Skjønner ikke helt at du får bedre resultater med MSN Search. Personlig finner jeg mye lettere det jeg leter etter med Google. Og jeg bruker derfor mye oftere Google enn MSN Search. På desktop search derimot foretrekker jeg MSN.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Skjønner ikke helt at du får bedre resultater med MSN Search. Personlig finner jeg mye lettere det jeg leter etter med Google. Og jeg bruker derfor mye oftere Google enn MSN Search. På desktop search derimot foretrekker jeg MSN.

5694006[/snapback]

Det er fordi at Google har mange flere sider indeksert, og at de har flere boter som tråler nettet for internettsider. I tillegg er det vel flere personer som legger til sine egne sider på Google enn det er hos MSN.

 

Det er nok derfor, Google er mer populær og har vel flere boter. MSN er ikke like populært og har vel ikke like mangt boter.

Lenke til kommentar

Har gitt MS et par søk på MSN tjenesten deres for å teste den ut (kun for å sjekke tjenester, ikke basert på treff):

 

Den ser litt rar ut i Firefox på noen områder.

 

Klikker man på find movies så kan man ikke enklet velge mellom web, news, bilder, osv igjen.

 

 

Det er kult at søketjenesten blir igjen øverst på skjermen når man klikker på linker (på bildesøk) og at man får en previewsak øverst på skjermen, noe som finnes i Yahoo og Google, men som jeg savner i Altavista.

 

 

Bortsett fra Websøk og Bildesøk så ser jeg ingen grunn til å bruke MSN... og disse tjenestene er ikke på topp en gang i forhold til andre sider. Encarta og Look Up Words kan også være nyttig...

 

Jeg finner ingen Direcrory på MSN som kan være nyttig i mange tilfeller. Google slår også MSN i videosøk, og der er ikke tjenesten til Google i mål i forhold til Yahoo! med tanke på treff (ikke tjenesten, men Linuxbrukere kan ikke laste ned klipp fra Google enda i motsetning til andre søkesider).

 

Altavista er genial når det gjelder å få opp options in-your-face, men irriterer meg grønn over at de ikke har preview-bar-saken øverst på siden som alle andre søke-tjenester. På bildesøk lam du til og med velge størrelse på bilde så du enklere kan finne bilde som passer din deskto bedre, men ellers så bruker jeg aldri Altavista.

 

Google blir nok min favorit en god stund til, men trenger å gi brukerene litt flere options på søk og gjøre dem mer tilgjengelige og få bedre antall treff på video søk.

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...