Gå til innhold

TEST: Asus Extreme GeForce 7800 GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting som irriterer meg er at de putter på disse tullete LED-viftene, er det noe jeg hater så er det slikt.  :hrm:

5683455[/snapback]

Tror ikke du er en del av flertallet med den meningen. Men viften MÅ uansett byttes, verre bråk har jeg ALDRI hørt før! Og her er det ikke noe plastikk som ligger og gnurer, slik som hos XFX. Men, går det an å laste ned nye nVidia drivere, fra Asus slik at viftehastigheten kan styres?

Lenke til kommentar
Kortet ytet skremmende likt X1900Xt på 1200x1000 oppløsning. Så koster det 2k mindre... hmm.

5683580[/snapback]

 

Du mener 1280 x 1024?

 

Ved 1200 x 1600 (AA og AF) yter X1900XTX dobbelt så bra i BF2 :roll:

5683616[/snapback]

 

ja, mente seff 1280 x 1024. Det er max på skjermen min..

Lenke til kommentar
En ting som irriterer meg er at de putter på disse tullete LED-viftene, er det noe jeg hater så er det slikt.   :hrm:

5683455[/snapback]

Tror ikke du er en del av flertallet med den meningen. Men viften MÅ uansett byttes, verre bråk har jeg ALDRI hørt før! Og her er det ikke noe plastikk som ligger og gnurer, slik som hos XFX. Men, går det an å laste ned nye nVidia drivere, fra Asus slik at viftehastigheten kan styres?

5683478[/snapback]

 

Jeg er vel enig, synes alle disse LED-lysene på alt mulig er harry, og jeg kjenner mange som mener det, må nå er jeg kanskje blant den litt eldre garden her på forumet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med XFX GeForce 7800 GT som gir litt høyere score i 3DMark06(fordi det er høyere klokket originalt). (Jeg fikk 3501 med dårligere maskinvare ellers og program i bakgrunnen). Kortet fra XFX støyer lifte, ivertfall langt mindre enn GeForce 6600GT-kort jeg har prøvd. Så kanskje dette kortet burde vært testet?

Lenke til kommentar

At det ikke nevnes noe om overklokkingspotensialet spiller vel fint liten rolle vel? Jeg er sikker på at du med litt egen innsats kan finne tester hvor de har maksa kortet. Jeg synes testen var grei og sammenligning med andre kort er det viktigste for meg. Dessuten er det vel en sånn ca. en dullion mennesker på forumet som har klokka disse kortene og kan vise til resultater i 3dMark osv... Er neppe hw.no sin jobb å klokke kortene all den tid klokking av kortene medfører tap av garanti dersom noe skulle gå galt.

 

Synes kortet ser spennende ut og i den prisklassen bør det jo være en

aktuell kandidat i et SLI oppsett sammen med f.eks A8N32?

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
Jeg er fornøyd med XFX GeForce 7800 GT som gir litt høyere score i 3DMark06(fordi det er høyere klokket originalt). (Jeg fikk 3501 med dårligere maskinvare ellers og program i bakgrunnen). Kortet fra XFX støyer lifte, ivertfall langt mindre enn GeForce 6600GT-kort jeg har prøvd. Så kanskje dette kortet burde vært testet?

5684028[/snapback]

 

Efikkan, er det dette du har:

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=35892

 

eller dette:

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=40646

 

Oops! 2 innlegg på rad, jeg beklager...

:blush:

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar

testen var god den og som sagt så er jo ikke alle inntresert i overklokking.

heller er ikke alle spillfanatikere og mange er komet forbi det med og ha det verste.

Derfor synes jeg testen og kortet var inntresangt og ta med i en vurdering av nytt grafikkort

Lenke til kommentar
Om jeg er del av flertallet eller ikke er vel det samme.  Hvis jeg vil at PC'n min skal se ut som et diskotek, vil jeg helst velge selv.  Jaja, nå finnes det heldigvis andre produsenter som ikke gjør dette da.    ;)

5683493[/snapback]

Hehe, det var ikke slik jeg mente det. Synes sånne lys ser tacky og jalla ut selv. Det jeg mente var at en slipper å stusse på lysene, fordi kjøleren må byttes uansett. En får heller være glad for den blå PCB-en.

Lenke til kommentar
At det ikke nevnes noe om overklokkingspotensialet spiller vel fint liten rolle vel? Jeg er sikker på at du med litt egen innsats kan finne tester hvor de har maksa kortet. Jeg synes testen var grei og sammenligning med andre kort er det viktigste for meg. Dessuten er det vel en sånn ca. en dullion mennesker på forumet som har klokka disse kortene og kan vise til resultater i 3dMark osv... Er neppe hw.no sin jobb å klokke kortene all den tid klokking av kortene medfører tap av garanti dersom noe skulle gå galt.

5684034[/snapback]

Hardware.no og Overklokking.no er tross alt slått sammen nå, og da bør man kunne forvente litt fokus også på overklokking. Jeg er også helt sikker på at du med svært liten egeninnsats finner ut hvordan dette kortet gjør det uklokket, i sammeligning med andre kort ;). Men vi leser jo nettopp artikkelen ut fra 2 ulike synsvinkler. Hardware.no har nemlig sagt:

Vi lover å gjøre vårt ypperste for å produsere relevante og spennende artikler om både kjøling, overklokking og annet.

Derfor synes jeg de burde tatt med hvordan kortet klokker. Men det blir jo underprioritert som alle andre overklokkings-artikler, og vil nok bli uradert fra dette nettverket dessverre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...